  • 21. Data: 2011-02-10 08:37:40
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8rgea8FtbaU1@mid.uni-berlin.de...

    > Zaczynam lubieć amerykański system prawniczy. Za taki numer mógłbyś oddać
    > samochód ze zwrotem pieniędzy i 1M$ za uszczerbek na zdrowiu (z czego
    > prawnik zabierze 3/4, ale i tak zostanie dla ciebie).
    >
    > Co to za dziwny samochód, gdzie nie można wymienić świateł pozycyjnych?

    Ford S-Max. Wydawało mi się, że samo S-Max już wystarczy dla identyfikacji.
    Nie pisałem, że nie można.
    Tylko nie można wymienić na żarówkę ze zwartymi ze sobą włóknami (mi się
    taka trafiła pierwszy raz w życiu, a trochę już ich wymieniałem).
    P.G.

  • 22. Data: 2011-02-10 15:44:14
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-02-09 09:17, Piotr Gałka pisze:

    > - wymiana na dobrą nie załatwiła problemu - trzeba było jeszcze
    > podłączyć komputer a 100 PLN (na moje praktyka monopolistyczna, bo
    > przecież bez problemu by wykrył, że już jest dobrze).

    A nie wystarczyłoby zdjąć klemy z akumulatora na kilka minut, żeby
    skasować pamięć komputera?

  • 23. Data: 2011-02-10 17:41:21
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:ij114c$rjv$1@news.onet.pl...

    > A nie wystarczyłoby zdjąć klemy z akumulatora na kilka minut, żeby
    > skasować pamięć komputera?

    Przypuszczam, że takie rzeczy nie są w RAMie tylko w EEPROMie.

    P.G.

  • 24. Data: 2011-02-10 19:29:05
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > A nie wystarczyłoby zdjąć klemy z akumulatora na kilka minut, żeby
    > skasować pamięć komputera?
    Najpierw musisz wiedzieć od której trzeba zacząć wymianę akumulatora, bo
    znowu coś się zawiesi. Zmotoryzowani koledzy twierdzą, że to ważne. Ten
    reset mógłbyś zrobić tylko tą klemą, od której należy zaczynać.
    Potem mógłbyś pójść w ślady kolegi, posiadacza francuskiego cudu
    techniki, który rozprogramował komputer, po wyjęciu po kolei wszystkich
    bezpieczników. Wyjmował pojedynczo i zaraz wkładał. Pewnie trafił na
    niewłaściwą kombinację.
    Strach się bać :-)
    Maciek

  • 25. Data: 2011-02-10 19:32:50
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Wyciąłeś sobie odpowiedź.
    > Ford S-max.
    > P.G.

    Jakbyś powiedział "Fabia", to bym wiedział co to za zwierzę :-) Reszta
    jest dla mnie nieco tajemnicza.
    Maciek

  • 26. Data: 2011-02-10 20:25:26
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Maciek <m...@p...com> napisał(a):

    >Najpierw musisz wiedzieć od której trzeba zacząć wymianę akumulatora, bo
    >znowu coś się zawiesi. Zmotoryzowani koledzy twierdzą, że to ważne. Ten
    >reset mógłbyś zrobić tylko tą klemą, od której należy zaczynać.

    Nie wiem, jak zareaguje komputer na odłączenia zasilania ale
    na 100 a nawet 1000% nie ma różnicy dla elektroniki auta którą klemę najpierw
    odłączysz.
    Możesz plusową, możesz minusową a możesz przepiłować akumulator pośrodku.
    Szeregowy obwód można przerwać w dowolnym miejscu - skutek dla obciążenia taki
    sam.

    Jest jedyna reguła spowodowana bezpieczeństwem tej operacji:
    najpierw odłącza się (a na końcu podłącza) klemę połączoną z masą auta - w
    dzisiejszych samochodach dodatnią, bo ewentualne zwarcie klucza z masą przy
    luzowaniu nakrętki nie powoduje zwarcia - klema z blachami mają ten sam
    potencjał.
    Jeśli będzie się grzebać przy klemie plusowej wtedy gdy minusowa jest
    połączona z masą to przypadkowe zetknięcia metalowego klucza z masą
    spowodować może przepływ bardzo dużego prądu, czasem nawet przyspawanie klucza
    co grozi wybuchem akumulatora, gotującego się od przepływu ogromnego prądu.

  • 27. Data: 2011-02-10 21:58:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-02-10 20:29, Maciek pisze:
    > znowu coś się zawiesi. Zmotoryzowani koledzy twierdzą, że to ważne. Ten

    To znaczy, że ty nie masz samochodu i coś tam sobie wymyślasz, tak? Bo
    ja mam trochę doświadczenia i ci powiem, że każdy normalny mechanik
    samochodowy wyciąga i wkłada akumulator nie przejmując się zasranym
    komputerem.

    Jeśli komputer się nie resetuje po podłączeniu zasilania, to znaczy, że
    ma układ resetu zje**ny, co akurat zdarza się we francuskich autach.
    Stąd ten taniec deszczu - kilkakrotne podłączanie i odłączanie, żeby
    wymusić reset skokiem napięcia.

  • 28. Data: 2011-02-11 08:14:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jest jedyna reguła spowodowana bezpieczeństwem tej operacji:
    > najpierw odłącza się (a na końcu podłącza) klemę połączoną z masą auta - w
    > dzisiejszych samochodach dodatnią,

    Zawsze myślałem, że z masą jest połączona ujemna.

> [...]
    > potencjał.
    > Jeśli będzie się grzebać przy klemie plusowej wtedy gdy minusowa jest

    A teraz twierdzisz, że ujemna jest z masą.

> [...]
    > klucza
    > co grozi wybuchem akumulatora, gotującego się od przepływu ogromnego

    W S-maxie w ogóle nie ma dojścia do klemy ujemnej. Do ewentualnego
    podłączenia kabli rozruchowych jest specjalny zacisk na karoserii (też
    nieźle ukryty) bo nie ma szansy sięgnąć klemy ujemnej (jest na głębokość
    długości akumulatora schowana pod przednią szybę).
    Więc jedyna metoda odłączenia polega na grzebaniu przy dodatniej, bez
    odłączenia ujemnej (dotychczas nie próbowałem). No chyba że kable są tak
    długie, że można odkręcić i wysunąć go, ale 1. Nie sądzę, 2. Chyba silnik
    przeszkadza ;-).
    P.G.

  • 29. Data: 2011-02-11 08:31:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Friday, February 11, 2011, 9:14:24 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > długie, że można odkręcić i wysunąć go, ale 1. Nie sądzę, 2. Chyba silnik

    Znaczy twierdzisz, że się nie da wyjąć akumulatora?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-02-11 09:08:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Znaczy twierdzisz, że się nie da wyjąć akumulatora?

    Nie zauważyłeś: " ;-)" ?
    Znaczy, że wyjęcie nie wydaje się trywialne.
    P.G.