  • 111. Data: 2012-09-01 13:01:02
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-09-01 12:34, Janko Muzykant pisze:
    > Przepraszam, nie bierzemy zatem pod uwagę takich przypadków jak
    > Białoruś. Białoruś nie istnieje.

    Warto się zastanowić co powoduje rozwój a co wręcz przeciwnie. Jeśli na
    białorusi nie ma rozwoju to znaczy, że coś robią źle. W ue euro powoduje
    zapaść - dziś widać to już chyba w każdym kraju z tą walutą (polityką).
    Co więc powodowałoby rozwój?
    Trzeba by zacząć od prostych przykładów a nie generalizować i
    argumentować stereotypami.

  • 112. Data: 2012-09-01 13:08:04
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 01 Sep 2012 12:58:13 +0200, quent napisał(a):

    > ...pojmowanej "po Twojemu". Po mojemu - wolność moja kończy się tam
    > gdzie zaczyna Twoja.

    Zwróć uwagę, że powyższe jest bardzo złudnym określeniem.
    Silniejszy ograniczy Twoją wolność (a przy okazji będzie wyolbrzymiać
    swoją) na tyle, że w zasadzie przestanie ona mieć znaczenie. Tak dzisiaj
    wygląda "wolny rynek".
    Niby pozostaje wolność wyboru, ale często i ta jest złudna, bo ten sam
    produkt jest sprzedawany pod różnymi markami, gdzie klient zostaje w
    efekcie oszukany. Czas wrócić do barteru i wspólnej produkcji w komunie?

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 113. Data: 2012-09-01 13:14:23
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-09-01 13:08, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]
    > Silniejszy ograniczy Twoją wolność (a przy okazji będzie wyolbrzymiać
    > swoją) na tyle, że w zasadzie przestanie ona mieć znaczenie. Tak dzisiaj

    Przykład?
    Małe sprostowanie - dziś wolności gospodarczej w naszym kraju jest jak
    na lekarstwo.

    > Niby pozostaje wolność wyboru, ale często i ta jest złudna, bo ten sam
    > produkt jest sprzedawany pod różnymi markami, gdzie klient zostaje w
    > efekcie oszukany.

    Przykład?

    > Czas wrócić do barteru i wspólnej produkcji w komunie?

    Ale co... pod przymusem?
    Na WR nikt nikomu nie broniłby rozliczać się w barterze, paciorkami...
    żyć w komunach itp.

  • 114. Data: 2012-09-01 14:11:24
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-09-01 11:01:02 +0000, quent <q...@b...gmail.kom> said:

    > Trzeba by zacząć od prostych przykładów a nie generalizować i
    > argumentować stereotypami.

    Yuan i Rupia jest przykładem rozwoju. Czyli?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 115. Data: 2012-09-01 14:15:11
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-09-01 11:08:04 +0000, Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> said:

    > Czas wrócić do barteru i wspólnej produkcji w komunie?

    Nie. Czas w końcu zabrać oręż kapitałowi i wrócić do gospodarki
    wolnorynkowej. Czyli takiej gdzie Twoja złotówka ma wagę mojego życia.
    Rozwijając. Jeżeli Ty wydajesz złotówkę u mnie, mi z tego powodu
    przybywa i czuję, że jak ją wydasz u konkurencji, to mi ubędzie na
    tyle, że będzie mi zależało na Twojej złotówce.

  • 116. Data: 2012-09-01 14:17:45
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-09-01 14:11, JA pisze:
    > Yuan i Rupia jest przykładem rozwoju. Czyli?

    Łatwiej byłoby mi zrozumieć gdybym znał realia prawne, ogólnie
    systemowe, a nie znam akurat.
    Rozwój był w różnych miejscach na świecie, przykładem biskim nam jest
    rfn z Erhardta, dalszym ale dobrze znamym - usa za Reagana, uk za
    Thatcher, pl za Wilczka (ministra).
    Dziś w Chinach - rozwój ogromny!
    Co powodowało/powoduje tak duży rozwój w tych krajach w czasach ww.?
    Socjalizm?

  • 117. Data: 2012-09-01 14:23:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-09-01 14:15, JA wrote:
    > Nie. Czas w końcu zabrać oręż kapitałowi

    Jak zabrać? O co chodzi?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 118. Data: 2012-09-01 14:32:58
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-09-01 11:14:23 +0000, quent <q...@b...gmail.kom> said:

    > Przykład?
    Idziesz do dowolnego marketu. Zostawiasz tam swoje pieniądze. Jak
    jesteś traktowany? Jak kolejna owca do zestrzyżenia.
    > Małe sprostowanie - dziś wolności gospodarczej w naszym kraju jest jak
    > na lekarstwo.
    Jest jej w nadmiarze. Albo jak na lekarstwo. Zależy kim jesteś. Jak
    masz miliony to masz wolność gospodarczą łącznie z prawem do nie
    płacenia podatków. Jak jesteś jednoosobową firmą, to wolności masz tyle
    co kot napłakał. Nawet nie możesz otrzymać zapłaty za usługi świadczone
    jako podwykonawca, an budowie autostrady, czy stadionu.

    > Przykład?
    Do oporu. Kiedyś mogłeś iść do rzeźnika Kowalski i syn. Jak Ci kiełbasa
    nie pachniała jak należy mogłeś iść do rzeźnika Malinowski i zięć. Jak
    u Kowalskiego kiełbasa notorycznie nie pachniała jak należy, to kilku
    klientów szło do Malinowskiego i kowalski już maił problem.
    W tej chwili możesz namówić 100 swoich znajomych by nie kupowali w
    jakimś markecie, nie masz większej siły rażenia. Co to zmieni? Nic.
    Możesz jw namówić by nie kupowali aparatu X, Y, czy Z. Co to zmieni dla
    konkretnego producenta?
    Po prostu jako klient nic nie znaczysz, a jako firma jeżeli jesteś
    "piękne bo małe" też nic nie znaczysz.

    > Ale co... pod przymusem?
    > Na WR nikt nikomu nie broniłby rozliczać się w barterze, paciorkami...
    > żyć w komunach itp.

    Już dawno w kapitalizmie odkryto, że zbyt wielkie zgromadzenie kapitału
    w jednym ręku jest szkodliwe, stąd już dawno próby zapobiegania temu
    zjawisku. Typu ustawy antytrustowe itp.
    Na razie nie ma dobrego rozwiązania, bo ograniczenie kapitału zahamuje
    progres w wielu dziedzinach, ale ten sam kapitał powoduje zniszczenie
    wolności wyboru.

  • 119. Data: 2012-09-01 14:52:16
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-09-01 12:23:31 +0000, quent <x...@x...com> said:

    > Jak zabrać? O co chodzi?

    Na prawdę nie rozumiesz?
    Przykład z antypodów. Zdecydowali, że fajek reklamować nie wolno w
    żaden sposób. Koncerny tytoniowe już załamują ręce, że to zamach na
    wolny rynek. A w rzeczywistości to jest właśnie wolny rynek. Klient
    wybierze to co mu lepiej pachnie (śmierdzi jak kto woli).
    Reklama wpływa na wielkość sprzedaży - bez znaczenia ma jakość
    produktu. To pierwszy krok. Jeżeli nie będzie reklamy, ludzie będą
    musieli zacząć kierować się przy zakupach innymi kryteriami. Ceną,
    jakością, poleceniem przez znajomych - zadowolonych, nie poleceniem
    przez znajomych - nie zadowolonych. To są zdrowe zasady wolnego rynku.
    W tym momencie może się okazać, że to co do tej pory było drogie bo
    markowe - mocno reklamowane, może być tańsze. Nie będzie tak tanie jak
    badziew, ale klient ma do wyboru jakość vs cena. Obecnie wybiera bo mu
    się wmawia, że jest to dobre.
    Zwróć uwagę, że każdy kto pyta o aparat, nie zada pytania w stylu
    Jaki tani aparat kupić, nie ważna jest jakość ma być tani.
    Każdy pyta, jaki tani ale dobry. Reklama oszukuje nie zorientowanych
    klientów, wmawiając im, że produkt jakiś tam jest dobry. Nikt nie
    reklamuje, że ma zły produkt.
    Doskonałym przykładem wręcz kłamstwa reklamowego jest Calgon do pralek.
    Kamień kotłowy nie osadza się w temperaturach niższych niż temperatura
    wrzenia, a żadna pralka wody nie gotuje.
    Dwa. Ilość kasy wydanej na Calgon jest wystarczająca, by w okresie
    użytkowania pralki odłożyć na nową. Więc jak się zepsuje i tak są na
    nią pieniądze.
    Żarówki energooszczędne. Kosztują tyle, że ich zakup nie zwraca
    potencjalnych wydatków na energię.

  • 120. Data: 2012-09-01 15:47:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-01 12:58, quent pisze:

    > ...pojmowanej "po Twojemu". Po mojemu - wolność moja kończy się tam
    > gdzie zaczyna Twoja.

    A jak się to ma do monopoli, będącymi ostatnim etapem wolnego rynku? :)
    Gdybyś nie znał tej oczywistej prawdy, monopol jest właśnie ostatnim,
    najwyższym etapem wolnego rynku. Przy czym oligopol z punktu widzenia
    praktycznego jest tym samym.

    --
    pozdrawia Adam
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/