  • 11. Data: 2011-04-29 13:33:38
    Temat: Re: [za TeWuenem] Fotoradary bez prądu
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-04-29 12:27:47 +0200, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> said:

    > Jak jest pusty to jest po prostu szkiełko i głęboka ciemność :D

    A czasem, tkwiąca od paru lat, biała karteczka na szkiełku.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2011-04-29 13:34:25
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-04-29 09:15:37 +0200, WW <w...@v...pl> said:

    > O ile się nie mylę, to atrapy miały zostać zlikwidowane ?.

    Nie myslisz się.
    Ale tu jest następstwo czasów - najpierw muszą odebrać, potem mogą likwidować.

    --
    Bydlę

  • 13. Data: 2011-04-29 13:37:07
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-04-29 11:00:27 +0200, z <z...@g...pl> said:

    > A podobno się szykuje podwojenie ilości FR i to w pośpiechu bo do końca
    > lipca bodajże. Będą niezłe jaja.

    No. Najlepiej byłoby stawiać radary zamiast słupków - tych co sto metrów...

    > Ech... tyle moich podatków wydanych bez sensu. :-(

    Czyli jak zwykle.

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2011-04-29 13:47:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.
    > Jesli wicedyrektor instytucji przejmujacej ten sprzet nie ma
    > pojecia
    > ze do bardzo wielu takich slupow najzwyczajniej pakuje sie
    > urzadzenie
    > w takim zestawie w jakim pracuje przenosnie czyli FR +
    > akumulator,
    > to raczej kompromituje ta instytucje.

    Tak sie zastanawiam - oni maja zrobic system _automatycznego_
    nadzoru nad ruchem, i jeszcze zlikwidowac atrapy .. to moze slupek
    bez pradu jest dla nich bezuzyteczny ? No chyba zeby ogniwo
    sloneczne postawic .. ale wtedy zysk z kradziezy podwojny, prywatny
    i spoleczny :-)

    Ktos sie zna na przepisach ? Jak ITD zarzada doprowadzenia pradu do
    slupka przy drodze to lokalny zaklad energetyczny musi im to zrobic
    w 12 miesiecy za cene kilku mandatow, czy lokalizacji DK8 km
    100+763 to nie dotyczy, ZE moze wyliczyc ze to bedzie wymagalo
    doprowadzenia 10km linii i kosztowac bedzie dwa zera wiecej ?

    > Fakt braku zasilania to zadna rewelacja - za to nikt nie zwroci
    > uwagi na inny bardziej istotny fakt - ze czesc tych slupow nie
    > miala w ogole przeprowadzonego odbioru technicznego.

    No ale po prawdzie - jak dobrze zrobione to po co im jakis odbior ?

    >Dotyczylo to np.
    > niektorych budek przy DK8. GDDKiA wywalila forse w akcje pt.
    > 'drogi
    > zaufania', nadmuchala pary w gwizdek i zadowolona z marketingu
    > spoczela na laurach. I dopiero w tej sytuacji byly one kompletnie
    > bezuzyteczne.

    A jednak na ich widok ludzie zwalniaja, a ilosc wypadkow na osemce
    spadla, rzekomo o 30 %.

    Po prawdzie to szybka jazda po gierkowce jest naprawde
    niebezpieczna, skrzyzowania, przejscia, zawrotki.
    Tych FR jest tam nawet za malo - tzn tylko o odcinku
    Piotrkow-warszawa mowie.

    J.

  • 15. Data: 2011-04-29 15:17:57
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-04-29 13:47, J.F. wrote:

> [...]
    > jest dla nich bezuzyteczny ? No chyba zeby ogniwo sloneczne postawic ..
    > ale wtedy zysk z kradziezy podwojny, prywatny i spoleczny :-)

    Sa miejsca gdzie kolo slupka stal drugi z panelem solarnym i ZTCW mialo
    to sluzyc do wsparcia zasilania puszki. Oczywiscie z "jezem"
    utrudniajacym kradziez ;) Nie byl to bynajmniej panel do oswietlenia
    oznakowania drogi.

    > No ale po prawdzie - jak dobrze zrobione to po co im jakis odbior ?

    Po to, zeby bylo wiadomo ze spelnia wymagania techniczno-eksploatacyjne
    zgodne z wytycznymi producenta i jest prawidlowo ustawiony, takze
    zgodnie z zamowieniem zarzadcy drogi i wykonanym projektem. I innych
    formalnych wzgledow dotyczacych wielu "inwestycji" inzynieryjnych.

    > A jednak na ich widok ludzie zwalniaja, a ilosc wypadkow na osemce
    > spadla, rzekomo o 30 %.

    Piszac "bezuzyteczne" w tym aspekcie odnosilem sie do tego co mowil
    cytowany czlowiek z ITD ("nigdy by się nie dało nawet włożyć do niego
    urządzenia, maszt po prostu stał przy drodze").

    A co do statystyk - wypadkow wciaz jest pelno i dalej bedzie wiele
    ofiar dopoki wiekszosc ruchu toczy sie po jednej jezdni, na cuda nie ma
    co liczyc. To co ktos straci w orszaku hamujacym przed FR, bedzie
    chcial odrobic gdzie indziej. Zreszta, jesli ludzie widza ze te slupy
    czesto stoja zdezelowane, pordzewiale i z zamalowanym szklami ktorych
    nikt sie nie kwapi oczyscic, to jak maja niby traktowac je powaznie?
    Powazny postrach budzily glownie na poczatku.

    > Po prawdzie to szybka jazda po gierkowce jest naprawde niebezpieczna,
    > skrzyzowania, przejscia, zawrotki.
    > Tych FR jest tam nawet za malo - tzn tylko o odcinku Piotrkow-warszawa
    > mowie.

    Za malo, to tam jest bezkolizyjnych punktow - kladek dla pieszych i
    odpowiednio przebudowanych skrzyzowan gdzie chocby moznaby stworzyc
    odpowiednie pasy rozbiegowe dla bezpiecznego wlaczania sie do ruchu.
    Kupy pupila sie nie zamiata pod dywan a syfu sie nie posypuje pudrem
    tylko go leczy. No ale miejmy nadzieje ze w koncu kiedys nalezycie
    rozciagna S8.

    --

    memento lorem ipsum

  • 16. Data: 2011-04-29 19:26:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Po to, zeby bylo wiadomo ze spelnia wymagania
    > techniczno-eksploatacyjne
    > zgodne z wytycznymi producenta

    No to nie wiem czy bedzie latwo, jesli tych producentow FR jest
    wiecej :-)

    No chyba ze teraz ITD wyjdzie od drugiej strony - zamowi FR
    dopasowane do skrzynek.
    Albo FR ze skrzynkami, dopasowanymi do slupkow

    > i jest prawidlowo ustawiony, takze zgodnie z zamowieniem zarzadcy
    > drogi i wykonanym projektem.

    Chyba widzieli jak placili :-)

    > A co do statystyk - wypadkow wciaz jest pelno i dalej bedzie
    > wiele

    Alez jest ich coraz mniej. Juz nie ma 5000 trupow, jest niecale
    4000.

    > ofiar dopoki wiekszosc ruchu toczy sie po jednej jezdni, na cuda
    > nie ma
    > co liczyc. To co ktos straci w orszaku hamujacym przed FR, bedzie
    > chcial odrobic gdzie indziej.

    IMO - akurat na gierkowce problem jest odwrotny - 4 pasy, da sie
    szybko pojechac .. i ludzie jada. A na skrzyzowaniach tragedie. Tu
    sie zgadzamy - tam potrzeba bezkolizyjnych skrzyzowan i przejsc.
    Albo FR co tych kilkanascie km.

> [...]
    > nikt sie nie kwapi oczyscic, to jak maja niby traktowac je
    > powaznie?
    > Powazny postrach budzily glownie na poczatku.

    IMO nadal budza. Szczegolnie ze tam wcale nie sa zdewastowane.

    J.

  • 17. Data: 2011-04-29 20:52:57
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-04-29 19:26, J.F. wrote:

    > No to nie wiem czy bedzie latwo, jesli tych producentow FR jest wiecej :-)

    To raczej nie ma nic do rzeczy. Slup jest dedykowany - to jest baza pod
    sprzet pomiarowy wiec zwyczajnie musi byc nalezycie zamontowana i
    zgodnie z wytycznymi. Chocby po to zeby ktos potem nie chcial szukac
    dziury w calym odwolujac sie od mandatow. Kazdy producent i dostawca
    musi miec to na uwadze i na to sie przygotowuje.

    W kazdym razie tak ad meritum - odbiory techniczne takich urzadzen
    to cos zwyczajnie normalnego. Jak i wielu innych elementow
    infrastruktury drogowej.

    > No chyba ze teraz ITD wyjdzie od drugiej strony - zamowi FR dopasowane
    > do skrzynek.
    > Albo FR ze skrzynkami, dopasowanymi do slupkow

    Tak sie raczej nie da. Sama skrzynka jest dopasowana do urzadzenia
    a te maja w zaleznosci od producenta rozne rozmiary i rozwiazania. Potem
    skrzynka ma winde sluzaca do opuszczania, powiedzmy ze obliczona
    na mase danego sprzetu, a ta winda jest juz wlasciwie elementem slupa..
    Raczej beda musieli wykorzystac sprzet taki jak juz teraz maja, albo
    wymienic calosc na sprzet z nowego przetargu, co by akurat u nas
    nie dziwilo w zakresie swobody w bezmyslnym wydawaniu pieniedzy..

    > Chyba widzieli jak placili :-)

    To nie gminny interes ze przychodzi wojt, przybija grabe, podpisuje
    fakture, daje gotowke a potem wszyscy ida do gospody ;) tylko wieksza
    procedura.A to ze zaplacono za sprzet zakupiony z przetargu to przeciez
    inna broszka - potem jest instalowany zgodnie z wytycznymi silami
    wlasnymi albo przez oddzielnego podwykonawce. Kupno sprzetu to jedno a
    instalacja to drugie. A tutaj pojawia sie aspekt tak jak w akapicie 1)

    > Alez jest ich coraz mniej. Juz nie ma 5000 trupow, jest niecale 4000.

    Przyczyny poprawy pewnie sa rozmaite, wlacznie z tym ze wszedzie coraz
    wieksze korki, jest gesciej i wolniej sie jezdzi. Bo ilosc posiadanych
    samochodow rosnie lawinowo. Przy okazji poprawia tez sie ich standard i
    bezpieczenstwo. Za to w wiekszosci przypadkow coraz dluzszy jest czas
    dojazdu czy to w miescie, czy na drugi koniec kraju. Przy takim ruchu
    srednia predkosc, czyli glowne straszydlo drogowki, moze tylko spadac.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2011-04-29 21:24:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011 20:52:57 +0200, elmer radi radisson wrote:

    >To raczej nie ma nic do rzeczy. Slup jest dedykowany - to jest baza pod
    >sprzet pomiarowy wiec zwyczajnie musi byc nalezycie zamontowana i
    >zgodnie z wytycznymi.

    No ale co zrobisz jak masz dwa typy FR kupione ?
    Podwojne slupki montowac ?

    >W kazdym razie tak ad meritum - odbiory techniczne takich urzadzen
    >to cos zwyczajnie normalnego. Jak i wielu innych elementow
    >infrastruktury drogowej.

    A z drugiej strony - kupujesz auto, telewizor czy lozko i zadnego
    odbioru nie robisz :-)

    >Tak sie raczej nie da. Sama skrzynka jest dopasowana do urzadzenia
    >a te maja w zaleznosci od producenta rozne rozmiary i rozwiazania.

    Te urzadzenia pol banki kosztuja - oglosi sie przetarg na takie co
    maja miec obiektyw na wysokosci 31.3 cm od podstawy - to ktos
    zaoferuje.

    Albo w ogole bedzie w czterech czesciach - radar, kamera, sterowanie i
    akumulator.

    J.

  • 19. Data: 2011-04-30 15:09:10
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-04-29 21:24, J.F. wrote:

    > No ale co zrobisz jak masz dwa typy FR kupione ?
    > Podwojne slupki montowac ?

    Teraz generalnie z takiego sprzetu, ktorym GDDKiA kupila na krajowki
    to masz tylko Zurad i Ramet. Wiec tego sprzetu nie wyrzuca do smieci,
    tylko raczej beda chcieli dobudowac do tego transmisje. Generalnie ci
    producenci produkuja urzadzenia zdolne do komunikacji po interfejsach
    sieciowych, wiec pewnie bedzie teraz kwestia, zeby je o to rozbudowac
    i zapewnic jakas transmisje (czyli pewnie bedzie przetarg na operatora
    sieci i konkretna usluge).

    > Te urzadzenia pol banki kosztuja - oglosi sie przetarg na takie co
    > maja miec obiektyw na wysokosci 31.3 cm od podstawy - to ktos
    > zaoferuje.

    Nie sadze zeby ktos tak cudowal zeby probowal zmusic producentow zeby
    mu wyklepali indywidualnie nowe urzadzenie. Jednak przetargi zaczyna
    sie od tego, ze ustalajac specyfikacje prowadzi sie rozeznanie co do
    kluczowych cech istniejacego na rynku sprzetu tak by pozniej z takich
    ofert wybierac. Powazna przebudowa albo wrecz utworzenie nowego
    urzadzenia podnioslyby znaczaco koszty.

    Pewnie skonczy sie tak jak pisalem w pierwszym akapicie, czyli
    zwyczajnie na adaptacji istniejacego sprzetu. Po co wywazac
    otwarte drzwi?

    --

    memento lorem ipsum

  • 20. Data: 2011-04-30 15:35:23
    Temat: Re: [za TeWuenem] Fotoradary bez pr?du
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Apr 2011 15:09:10 +0200, elmer radi radisson wrote:

> [...]
    >sieciowych, wiec pewnie bedzie teraz kwestia, zeby je o to rozbudowac
    >i zapewnic jakas transmisje (czyli pewnie bedzie przetarg na operatora

    Jesli maja zniknac atrapy, to trzeba bedzie dokupic FR, bo jak
    rozumiem jest ich znacznie mniej niz slupkow.

> [...]
    >sie od tego, ze ustalajac specyfikacje prowadzi sie rozeznanie co do
    >kluczowych cech istniejacego na rynku sprzetu tak by pozniej z takich

    A potem sie podtrzymuje zapis ze felgi maja byc stalowe :-)

    >ofert wybierac. Powazna przebudowa albo wrecz utworzenie nowego
    >urzadzenia podnioslyby znaczaco koszty.

    A jaka tam powazna - co za problem inna skrzynke zrobic ?

    J.