  • 21. Data: 2009-10-22 11:59:13
    Temat: Re: wybor lustrzanki.
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Vituniu napisał(a):

    > No przeciez dobrze napisal... Gdyby to byla jego autopsja, to pisali by
    > najwyzej jego spadkobiercy... ;P

    Ale że co? Odciski na palcach widział u denata? :-)
    (od ustawiania wszystkiego ręcznie w lustrzance)

    --
    Mirek

  • 22. Data: 2009-10-22 12:16:06
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    John Smith pisze:

    > http://encyklopedia.pwn.pl/lista.php?co=autopsja
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Autopsja

    Ja bym się wiki tak nie podpierał. Encyklopedia to też nie najlepsze
    źródło informacji w tym przypadku. W Słowniku Wyrazów Obcych znajdziesz
    definicję, która tu pasuje:
    > autopsja stwierdzenie naoczne; oględziny, wizja; med. sekcja zwłok.
    http://www.slownik-online.pl/kopalinski/2BB447DB41DA
    5CF0C12565CC004AF926.php

    Jak widzisz, nie wiąże się to wyłącznie z medycyną.
    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 23. Data: 2009-10-22 12:32:21
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):

    > Ja bym się wiki tak nie podpierał. Encyklopedia to też nie najlepsze
    > źródło informacji w tym przypadku. W Słowniku Wyrazów Obcych znajdziesz
> [...]

    W domyśle: własne stwierdzenie.

    Wg:
    http://grzegorj.w.interia.pl/popraw/slow.html
    "Niepoprawne są pleonazmy osobista autopsja, znać coś z własnej autopsji
    (poprawne jest osobiste doświadczenie)."

    Więc również "z autopsji (nie mojej)" byłoby pleonazmem, nieprawdaż?

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2009-10-22 12:32:56
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jak widzisz, nie wiąże się to wyłącznie z medycyną.

    No wszystko sie zgadza... Ale o ile "znac cos z autopsji" rozumiem jako
    "znac cos z wlasnego doswiadczenia, wlasnej obserwacji" to "znac cos z
    autopsji kogos" moze oznaczac tylko poszerzenie wiedzy z zakresu czyjejs
    anatomii ;)

    BTW: juz ktorys raz dyskusja zbacza w kierunku lingwistyki stosowanej...
    To tu normalne? ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 25. Data: 2009-10-23 13:17:51
    Od: Les <s...@p...fm>

    A5CF0C12565CC004AF...
    > W domyśle: własne stwierdzenie.

    Witam,
    i o to chodziło!
    Po co więc było "męczyć" klawiaturę i "rozum swój"??

    Pozdrawiam i życzę udanych zdjeć (ale tylko lustrzaką, bo niczym innym
    nie wychodzą)
    Les

  • 26. Data: 2009-10-23 14:23:25
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    John Smith <u...@e...net> napisał(a):

    > http://encyklopedia.pwn.pl/lista.php?co=autopsja
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Autopsja

    autopsja ż I, DCMs. &#732;sji, blm
    1. &#171;oglądanie dla naocznego stwierdzenia; widzenie czegoś własnymi oczami&#187;
    Wiedzieć, znać coś z autopsji.
    2. med. &#171;sekcja zwłok w celu ustalenia przyczyn śmierci&#187;

    Maciej

  • 27. Data: 2009-10-23 15:25:30
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Użytkownik "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    > autopsja ż I, DCMs. &#732;sji, blm
    > 1. &#171;oglądanie dla naocznego stwierdzenia; widzenie czegoś własnymi
    oczami&#187;
    > Wiedzieć, znać coś z autopsji.

    po pierwsze:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pleonazm

    po drugie:
    "Znam z autopsji (nie mojej)." = "naocznie stwierdzilem (nie ja)" ??

    po trzecie:
    Moze by tak juz EOT, co? ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 28. Data: 2009-10-23 15:57:11
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Vituniu pisze:

    > Stabilizacja, owszem. Przydaje sie.

    Podłączę się do wątku, jako posiadacz S6500fd i "przymierzacz" do
    lustrzanki. Brakuje mi szybkości AF, szybkości zapisu (zapis RAW to
    masakra), przy wołaniu RAW wychodzą mi szumy w cieniach, mniejsza głębia
    ostrości też by się przydała, większa czułość też. Warto kupować Pentaxa
    K-x?

    --
    Pozdr,
    W.

  • 29. Data: 2009-10-23 18:06:52
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    V-Tec pisze:

    > Podłączę się do wątku, jako posiadacz S6500fd i "przymierzacz"
    > do lustrzanki.

    Wiec moze wyjasnie - impulsem do zmiany byla chec
    wykorzystania manualnych plesniawek, ktore nazbieraly
    mi "sie same" do kompletu z Automatem (Zenitem takim ;)).

    Ponadto - K200D kosztowal wowczas 1550,- brutto.

    > Brakuje mi szybkości AF, szybkości zapisu (zapis RAW to
    > masakra), przy wołaniu RAW wychodzą mi szumy w cieniach,
    > mniejsza głębia ostrości też by się przydała, większa czułość też.

    Hm... Powiem tak - na poletkach, ktore wymieniles jestem
    raczej... zawiedziony.

    AF niby szybszy jest, ale w gorszych warunkach oswietleniowych
    konieczne trzeba mierzyc w kontrast/krawedz/cokolwiek wyraznego.
    Inaczej robi sie mocno nijako...

    (Caly czas pisze o S6500fd vs. K200d)

    Predkosc zapisu RAW - tu poprawa jest spora, ale akurat
    tego nie potrzebuje zbyt czesto. Poza tym bufor K200d
    akurat lichutki jest.

    Szumy w cieniach beda wylazic zawsze, po prostu za mocno
    RAWa "ciagniesz za uszy". Co do uzytecznego ISO, to jest
    poprawa... ale odczuwalna tylko na ISO 800.

    Na nizszych roznice sa... no... mniejsze niz bym chcial,
    majac swiadomosc, ze w koncu przesiadam sie z matrycy
    kompaktu na APSC.

    Owszem - jest roznica w ilosci detali (na plus oczywiscie)
    ale rzadko robie odbitki wieksze od A4.

    > Warto kupować Pentaxa K-x?

    Oczywiscie :)

    Ale raczej dla mozliwosci podpiecia lampy blyskowej z
    prawdziwego zdazenia (niekoniecznie systemowej, tyrystorowka
    za "stowke" tez sie sprawdzi). Dla bezproblemowej wspolpracy ze
    starymi, manualnymi plesniawkami z bagnetem K (nawet, jesli
    nie sa juz tak tanie jak niegdys i trzeba na nie polowac na Allegro
    czy innych pchlich targach). Dla duzego wyboru szkiel
    staloogniskowych (nawet, jesli drogich jak nieszczescie).
    Albo wreszcie dla najlepszego "kit'a" w miescie (jesli obiektywow
    zmieniac nie zamierzasz) ;).

    Pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 30. Data: 2009-10-23 18:41:37
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Vituniu <v...@p...fm> napisał(a):
    > oczami&#187;
    >
    > po pierwsze:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Pleonazm

    "Znać z autopsji" to akurat nie jest pleonazm. Poza tym skoro występuje w
    słowniku j. polskiego, to nie jest raczej błędne użycie.

    > po drugie:
    > "Znam z autopsji (nie mojej)." = "naocznie stwierdzilem (nie ja)" ??

    Znam z autopsji czyjejś. Ładne sformułowanie.
    Się nie czepiaj ;-)

    http://www.google.pl/search?q=czepialstwo

    Maciej