    From: Vituniu <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: wybor lustrzanki.
    Date: Fri, 23 Oct 2009 11:06:52 -0700 (PDT)

    V-Tec pisze:

    > Podłączę się do wątku, jako posiadacz S6500fd i "przymierzacz"
    > do lustrzanki.

    Wiec moze wyjasnie - impulsem do zmiany byla chec
    wykorzystania manualnych plesniawek, ktore nazbieraly
    mi "sie same" do kompletu z Automatem (Zenitem takim ;)).

    Ponadto - K200D kosztowal wowczas 1550,- brutto.

    > Brakuje mi szybkości AF, szybkości zapisu (zapis RAW to
    > masakra), przy wołaniu RAW wychodzą mi szumy w cieniach,
    > mniejsza głębia ostrości też by się przydała, większa czułość też.

    Hm... Powiem tak - na poletkach, ktore wymieniles jestem
    raczej... zawiedziony.

    AF niby szybszy jest, ale w gorszych warunkach oswietleniowych
    konieczne trzeba mierzyc w kontrast/krawedz/cokolwiek wyraznego.
    Inaczej robi sie mocno nijako...

    (Caly czas pisze o S6500fd vs. K200d)

    Predkosc zapisu RAW - tu poprawa jest spora, ale akurat
    tego nie potrzebuje zbyt czesto. Poza tym bufor K200d
    akurat lichutki jest.

    Szumy w cieniach beda wylazic zawsze, po prostu za mocno
    RAWa "ciagniesz za uszy". Co do uzytecznego ISO, to jest
    poprawa... ale odczuwalna tylko na ISO 800.

    Na nizszych roznice sa... no... mniejsze niz bym chcial,
    majac swiadomosc, ze w koncu przesiadam sie z matrycy
    kompaktu na APSC.

    Owszem - jest roznica w ilosci detali (na plus oczywiscie)
    ale rzadko robie odbitki wieksze od A4.

    > Warto kupować Pentaxa K-x?

    Oczywiscie :)

    Ale raczej dla mozliwosci podpiecia lampy blyskowej z
    prawdziwego zdazenia (niekoniecznie systemowej, tyrystorowka
    za "stowke" tez sie sprawdzi). Dla bezproblemowej wspolpracy ze
    starymi, manualnymi plesniawkami z bagnetem K (nawet, jesli
    nie sa juz tak tanie jak niegdys i trzeba na nie polowac na Allegro
    czy innych pchlich targach). Dla duzego wyboru szkiel
    staloogniskowych (nawet, jesli drogich jak nieszczescie).
    Albo wreszcie dla najlepszego "kit'a" w miescie (jesli obiektywow
    zmieniac nie zamierzasz) ;).

    Pozdrawiam,
    Vituniu.