  • 11. Data: 2010-10-04 08:53:05
    Temat: Re: wprawki 3D
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Zrobienie zdjecia 3D nie jest proste pomimo ze wystarczy zamienic kanal
    > czerwony. Musisz pamietac o parametrach przesuniecia obu zdjec wzgledem
    > siebie a do tego z wyczuciem regulować przesuniecie kanalu.
    > Z tego co pamietam, kiedys ktos fotografowal Palac Kultury i aby
    > prawidlowo ogladac obraz koncowy przesuniecie wynosilo ponad 10m
    > Nie pamietam juz, ale jest na to jakis wzor.

    przesunięcie ustawiam automatycznie w programie anaglifmaker.
    trenuję to przesunięcie przy robieniu zdjęcia.
    kiedy tło jest bardzo odległe to staram się drugie zdjęcie celować środkowym
    celownikiem w ten sam punkt a kiedy tło jest kilkanaście-kilkadziesiąt m ode
    mnie to celuję w punkt przesunięty trochę w lewo w stosunku do pierwszego
    zdjęcia.
    dobrze?

  • 12. Data: 2010-10-07 09:40:16
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Neuron, jestes z Torunia moze?

    Polon

  • 13. Data: 2010-10-12 10:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2010, TheGuru wrote:

    > przesunięcie ustawiam automatycznie w programie anaglifmaker.

    To wyłącz automat i włącz oczy ;)

    > trenuję to przesunięcie przy robieniu zdjęcia.
    > kiedy tło jest bardzo odległe to staram się drugie zdjęcie celować œrodkowym
    > celownikiem w ten sam punkt a kiedy tło jest kilkanaœcie-kilkadziesišt m ode
    > mnie to celuję w punkt przesunięty trochę w lewo w stosunku do pierwszego
    > zdjęcia.

    I co Ci to da, że masz tak czy inaczej zrobione kadry, jak je później
    przesuwasz przy składaniu?

    Popatrz na to tak: ta powierzchnia, "przekrój" kadru który ma przy
    oglądaniu leżeć tak jakby "leżał na monitorze" musi się pokrywać na
    obrazie dla obu oczu.
    Złożyłeś tak, że *cały* obraz jest przestrzennie umieszczony *przed*
    monitorem. Włącznie z horyzontem :)
    Mniej więcej tak jak przy zezie (tyle, że wtedy przesunięcie jest
    znacznie większe) - i do tego z zaburzoną kolorystyką.
    Wrzuć proszę .JPS (to jest zwyczajny JPG, ze złożonymi obok siebie
    obrazami dla prawego i lewego oka). Najlepiej "HD" ;) (1920 pix poziomo)
    BTW: to jest problem sam w sobie.
    Anaglify dla okularkowiczów, dwa JPSy albo dwa JPG i ficzer pozwalający
    je przełączać (prawy zamienić z lewym) dla pozostałych i do tego najlepiej
    w dwu rozdzielczościach, aby do zezowania nie trzeba było osobno
    pomniejszać... Mają ci oglądacze wymagania ;)

    pzdr, Gotfryd