  • 11. Data: 2009-05-08 13:41:57
    Temat: Re: uzupełnienie Nikora 70-200vr
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    a402 pisze:

    > A jak z fokusem, ostrzy w punkt?

    U mnie żyleta od f/2.8. A mam też stałki i Nikosia 80-200 New, więc jest
    co porównywać.

    > Bywaja wadliwe egzemplarze?

    U każdego producenta przy każdym modelu zdarzają się wadliwe egzemplarze.
    Z Tamronem parę osób narzekało na skoszoną optykę (pół kadru mniej
    ostre), BF/FF i prześwietlanie z lampą. Ale tak naprawdę paru
    niezadowolonych jest w stanie skutecznie zepsuć opinię o sprzęcie, który
    ma całą rzeszę zadowolonych użytkowników. Ja np. nie mam z nim ŻADNYCH
    problemów. Wszystko trzeba sprawdzić praktycznie.
    Możesz kupić używkę, co Ci szkodzi, najwyżej sprzedasz bez straty.
    A przetestować warto, bo to dość ciekawa propozycja.

    Są ludzie którzy w ten sposób zmacali właściwie całą "poważniejszą"
    nikonowską optykę pasującą do obecnie produkowanych puszek i nie
    stracili na tym ani grosza. :)

    --
    PaRaGaS www.marekpraski.pl
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS

  • 12. Data: 2009-05-08 14:05:43
    Od: "Virck" <V...@v...wiesnet>

    "MW" <w...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > N 28-70mm f/2.8
    > Wielu o nim zapomina a uznawany jest za jeden z lepszych w historii
    > Nikona.
    > Jest jasny, ma AFS, doskonały optycznie.
    > Oprócz wagi - nie ma wad.
    >
    > Pzdr, MW
    28mm to na D90 okolo 42mm jezeli to ma byc uzupelnienie 70-200 to strzal w
    plot....

  • 13. Data: 2009-05-08 14:13:30
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    Virck pisze:

    > 28mm to na D90 okolo 42mm jezeli to ma byc uzupelnienie 70-200 to strzal w
    > plot....

    Niektórzy nie potrzebują szerokiego kąta.
    Może niech wątkotwórca przyzna się, do czego mu to uzupełnienie
    potrzebne. :)

  • 14. Data: 2009-05-08 14:19:54
    Od: a402 <z...@o...pl>

    PaRaGaS pisze:

    > Niektórzy nie potrzebują szerokiego kąta.
    > Może niech wątkotwórca przyzna się, do czego mu to uzupełnienie
    > potrzebne. :)

    Szeroki juz mam (N14-24).
    Do czego potrzebne? Do zatkania dziury.

    I zastanawiam sie czy musi to byc kolejny nikkor (obecnie mnie nie stać)
    czy moze skusic sie na jakiegos kundelka typu tamron/sigma.

    Naczytałem sie o problemach z ustawianiem ostrości i problemami z
    serwisami. Chciałbym kupic i robic zdjęcia a nie ganiac po serwisach.

    Wymagań nie mam dużych: ma byc ostry, jasny, szybki af, ma miec ładny
    bokeh.I ma być tańszy niż nikkor 24-70 2,8.

  • 15. Data: 2009-05-08 14:35:08
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    a402 pisze:

    > Wymagań nie mam dużych: ma byc ostry, jasny, szybki af, ma miec ładny
    > bokeh.I ma być tańszy niż nikkor 24-70 2,8.

    Bokeh Tamrona mogę ci pokazać na jednym zdjęciu:
    http://www.flickr.com/photos/paragas/2887045771/

  • 16. Data: 2009-05-09 04:39:57
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    > 28mm to na D90 okolo 42mm jezeli to ma byc uzupelnienie 70-200 to strzal w
    > plot....

    Tak...
    A 70-200 to niby na pełnej klatce używa tak?
    A jak ktoś ma 70-200 to raczej w megazoomy nie idzie...
    Klasycznie jak chce pełny zakres i profi to u nikona jest tak (wszystko
    f/2.8):

    Starszy typ (typu D):
    17-35; 28-70; 80-200

    Nowe modele (jeden G i dwa N)
    14-24; 24-70; 70-200

    + oczywiście jasne stałki niestety z DUUUUUUUŻŻŻŻŻŻŻYYYMMMM brakiem na
    szerokim końcu.
    U nikona po prostu nie ma NIC za żadne pieniądze (u Canona jest).

  • 17. Data: 2009-05-09 07:41:14
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    MW pisze:

    Hej

    > + oczywiście jasne stałki niestety z DUUUUUUUŻŻŻŻŻŻŻYYYMMMM brakiem na
    > szerokim końcu.
    > U nikona po prostu nie ma NIC za żadne pieniądze (u Canona jest).

    Z tym "za żadne" to przesadziłeś - można kupić za ~3tys$ Nikkora AFD
    28/1.4 :)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 18. Data: 2009-05-09 08:03:34
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    > Z tym "za żadne" to przesadziłeś - można kupić za ~3tys$ Nikkora AFD
    > 28/1.4 :)

    Ten obiektyw nie jest już od jakiegoś czasu produkowany a że nie ma
    alternatywy w systemie Nikona ceny używek są kosmiczne.
    W Polsce nie do kupienia ale tak jak piszesz na amerykańskim ebayu
    ogłoszenia bywają. Ogłoszenia. Bez obejrzenia obiektywu i sprawdzenia wątpie
    żeby ktoś przez ocean takie pieniądze wykładał. To nie firmy sprzedają a
    osoby prywatne które są świadome jak zdesperowani w tym zakresie są
    użytkownicy systemu Nikona (nawet Ci z D3x i w ogóle wypchanymi portfelami).
    To spore ryzyko.

    Pzdr, MW

  • 19. Data: 2009-05-09 08:30:39
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    MW pisze:

    Hej

> [...]
    > osoby prywatne które są świadome jak zdesperowani w tym zakresie są
    > użytkownicy systemu Nikona (nawet Ci z D3x i w ogóle wypchanymi portfelami).

    Masz rację, natomiast obserwując kierunek uzupełniania braków w stałkach
    śmiem twierdzić że w niedłygim czasi zobaczymy nowe 35/1.4 i 24-28/1.4 FX.
    Popatrzmy: co jak to ostatnio szło: 300, 400, 500 i 600 z powłokami N,
    potem 105, 60, 50, odnowione PC. Zobaczymy na ile się pomylę jeśli
    powiem że w tym roku zobaczymy D700x razem z 35/1.4 i 24-28/1.4.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 20. Data: 2009-05-09 09:21:41
    Od: "Virck" <V...@v...wiesnet>

    "a402" <z...@o...pl> wrote in message news:gu1f2l$cb5$1@news.onet.pl...
    > Szeroki juz mam (N14-24).
    > Do czego potrzebne? Do zatkania dziury.
    >
    > I zastanawiam sie czy musi to byc kolejny nikkor (obecnie mnie nie stać)
    > czy moze skusic sie na jakiegos kundelka typu tamron/sigma.

    Ja rowniez mam Nikkora 14-24 i aby zapchac jak to nazwales dziure to sobie
    kupilem Nikkor AF-S 50 mm f/1.4G. I tak w wiekszosci przypadkow uzywam
    14-24..A ta 50-ka jest calkiem dobra .....Przedzial pomiedzy 24 a 50 mm nie
    jest az tak konieczny...
    Jezeli masz DX to mozesz sobie kupic nowa 35-ke z 1.8. Sam 14-24 jest
    cholernie ciezki, kupowanie kolejnego zooma to dodatkowe obciazenie...A do
    tego jeszcze jakies 70-300 i az, az.....