  • 21. Data: 2009-03-06 18:38:17
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:op.uqda8ifoichron@p-65ddf670fbef4.home.aster.pl

    > Najlepszy (zaraz przyjda wyznawcy PICow i Ci wytlumacza, ze nie;-))

    "wyznawcy" może i tak powiedzą :)
    PIC jako pierwszy procesor powoduje nieodwracalne uszkodzenia w mózgu...

    e.

  • 22. Data: 2009-03-06 19:04:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Name" <u...@e...org> napisał w wiadomości

    > Tak, tak. PIC18 (dowolny w/g potrzeb) + kompilator C Hitech ew. firmowy
    > Microchipa + MPLAB + ICD2 - jedyny słuszny zestaw.

    Dla waryatow.

  • 23. Data: 2009-03-06 22:23:58
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    Odpowiem zbiorczo.

    Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie.
    Czeka mnie dluga droga i pewnie nie bedzie lekko. :)
    Utwierdziliscie mnie w planie opartym na atmegach i podobnych.

    Na poczatek przerobie ksiazke i zmontuje mrugajaca lampke nocna na led-ach. A
    potem sie zobaczy. Celem bardziej ambitnym w dalszej prespektywie jest
    zmontowanie sterownika luster aby mi slonko do okna w kuchni swiecilo od polnocy. :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 24. Data: 2009-03-06 22:51:38
    Od: m...@o...pl

    On 6 Mar, 17:22, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > Programator jtag przez USB mam, bo kupiłem kiedyś te sticki od TI po 10$
    > sztuka, a za te pieniądze to mi się nawet nie chce włączyć mózgu. Mspgcc
    > jeszcze nie próbowałem, ale chyba się za niego zabiorę. Nie wiem, czy
    > pracuje z biblioteką SimpiciTI, ale spróbować warto.
    >
    > Waldek- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Masz na mysli USB stick eZ430-F2013 ? Z tego co sie orientuje, to nie
    jest pelnu Jtag, tylko jakis nowy wynalazek Spy-Bi-Wire na 1 czy 2
    liniach, mimo to pozwala na debugowanie. Dosc dawno na MSPkach nic nie
    robilem, moze wiec i wieksze procki maja teraz nowy interfejs. Pelnego
    JTAGA na LPT mozna kupic za kilkadziesiat PLN, USB kolo 200, robi
    Olimex.

    Na stronie TI pisza , ze "SimpliciTI is supplied as full source code",
    czyli podejrzewam ze da sie to skompilowac na mspgcc, pewnie ze zmiana
    plikow naglowkowych, itp szczegolow. Jak znajde chwile czasu, moze sam
    zerkne co to jest - pare lat temu robilem cos na nRF402 Nordica ale
    odszedlem od RF na rzecz przetwornic, co ostatnio widac :)

    W/g mnie AVR jest prostszy do okielznania na poczatek, nie trzeba od
    razu sie zaglebiac w zatrzymywania watchdoga, ustawianie PLL.

    Marcin

  • 25. Data: 2009-03-07 08:26:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Wybór rodziny procesorów to raczej wybór tego, co chcesz potem z tego
    robić. Ja np. wciąż siedzę w 51, bo to proste w miarę, do ogarnięcia w
    całości i piszę sobie tylko w asemblerze. Nie chce mi się uczyć nowego,
    bo zabawki, które robię z użyciem jednoukładowców nic by na tym nie
    skorzystały.
    Ale np. przy tworzeniu jakiś bardziej ''komputeropodobnych'' urządzeń (z
    rozbudowanymi interfejsami graficznymi) to już byłaby mordęga i
    kombinowanie.
    Układy uruchomieniowe przy isp nie mają za bardzo sensu. Do odpalenia
    potrzeba kilka elementów więc lepiej od razu uruchamiać to w co się chce
    potem wejść, a nie bawić się w jakieś megasety z diodami, 7-seg
    sterowanymi multipleksowo, klawiaturą, lcd, rsem i pieron wie czym jeszcze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2009-03-07 10:47:28
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    John Smith wrote:
    > Dodam jeszcze, że kompilator C IAR jest darmowy do 4KB kodu i CCE TI do
    > 16KB,
    > także do zastosowań komercyjnych.
    > Programator pod 4-ro drutowy JTAG można zrobic w cenie mniejszej niż 10zł.

    A ja dodam zeby byc z daleka od procesorow ktore nie maja kompilatorow
    gcc, tylko jakies platne wymysly.
    1. Kosztuje to duzo kasy
    2. Jeszcze wiecej nerwow.
    3. Najbardziej standard-compliant jest jednak gcc.

    --
    Jerry1111

  • 27. Data: 2009-03-07 10:48:55
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Sebastian Biały wrote:

    > Zgodny z C89 czy C99 ?

    > j.w. ?
    >
    > Chce wiedzieć czy środowisko picowców dalej siedzi w kompilatorach z
    > zeszłego wieku :D

    Siedzi, siedzi. Ale co innego zrobisz z taka architektura? Dobre bo
    male, male bo dobre i tyle. Do wiekszych rzeczy sa wieksze procki.

    --
    Jerry1111

  • 28. Data: 2009-03-07 11:41:05
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > 1. Kosztuje to duzo kasy
    > 2. Jeszcze wiecej nerwow.
    > 3. Najbardziej standard-compliant jest jednak gcc.

    Bajeczki opowiadasz: jakby gcc było lepsze od wszystkiego i do tego darmowe.
    Własnie avrgcc z początkowego okresu wytrzęsło mi z głowy pomysły zajęcia się na
    dłużej
    AVR-ami. Można przejrzeć listy błędów gcc z lat 2003-2005 aby się o tym przekonać.
    Tutaj masz produkty komercyjne, gdzie producent mówi o braku opłat do 16KB kodu.
    To duża ilość wystarczająca do napisania aplikacji z kilkoma tysiącami linii w C.
    Przy pisanianiu takiego programu koszt robocizny jest _wielokrotnie_ większy od
    kosztów
    środowiska.
    K.

  • 29. Data: 2009-03-07 11:57:44
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Michał Baszyński pisze:

    > No nie bardzo na wymarciu, co chwilę je jednak ktoś odkurza, jak np.
    > ADUC Analoga, MSC121x TI. W pewnych zastosowaniach wybór robi sie trochę
    > trudny - albo bierzesz reanimowanego i poprawionego klona '51 i w jednej
    > kości masz cały całkiem niezły tor analogowo-cyfrowy (ADUC, MSC121x TI)
    > albo rzeźbisz z kilku układów. A są i '51 z USB - począwszy od TUSB z TI
    > po jeden z niestety nielicznych układów obsługujących USB2.0 w trybie
    > High-Speed (Cypress).

    No zgadza się. Ale to są specyficzne rodziny. Zresztą tam gdzie wyciąłeś
    wspomniałem o SOC. Tym niemniej IMHO nie ma sensu zaczynać od tych
    układów które wiążą się z takimi dość specjalizowanymi rodzinami. Tym
    bardziej ze może nie być na ich temat tyle literatury i forów jak dla
    Atmela i gcc. Tak więc moja sugestia: zacząć od takiej rodziny, która
    jest dobrze wspomagana przez producenta serwisy społecznościowe czyli
    avr-gcc i Atmel. Jak już będzie w tym biegły to nie ma problemu z
    przejściem na inną platformę.

    MD

  • 30. Data: 2009-03-07 12:12:48
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    John Smith wrote:

    > Bajeczki opowiadasz: jakby gcc było lepsze od wszystkiego i do tego
    > darmowe.

    To se poszukaj w archiwum. Bylo kilka lat temu.
    Drugi epizod skonczyl sie w sadzie.

    > Własnie avrgcc z początkowego okresu wytrzęsło mi z głowy pomysły
    > zajęcia się na dłużej

    To nie gcc. To port 'avr-gcc', czyli cholera wie kto to portowal i z
    jakiej wersji.

    > AVR-ami. Można przejrzeć listy błędów gcc z lat 2003-2005 aby się o tym
    > przekonać.

    Wiesz, gcc jednak wyznacza pewien standard. Zauwaz: gcc, _nie_ avr-gcc.

> [...]
    > linii w C.
    > Przy pisanianiu takiego programu koszt robocizny jest _wielokrotnie_

    No i co? Dawno (z 10 lat temu) temu kupilem kompilator. Kosztowal ponad
    10k$. Mial takie bledy ze nie dalo sie go uzywac. Nie chce pisac 'jak
    sie nie znasz to nie pisz takich bzdur', ale to tak wychodzi ;-)

    Od tamtego czasu _bardzo_ wazna dla mnie jest dostepnosc gcc na dany
    procesor (z wyjatkiem Microchipa niestety). Od kiedy sie do tej polityki
    stosuje to nie mialem ani jednej wpadki. Przypadek?

    Poza tym fakt, ze sie uzywa gcc z dobrze zdefiniowanym standardem
    oszczedza mi duzo kasy w robociznie.

    --
    Jerry1111