  • 1. Data: 2009-03-06 08:38:35
    Temat: antena FM do amplitunera
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Poniewaz dostalem amplituner bez zadnej anteny radiowej, jest tylko
    wejscie na bolec antenowy szukam jakiegos taniego domowego
    rozwiazania. Wpialem w to gniazdo antenowe wtyk z kablem koncetrycznym
    ok. 2m i to sobie wsadzolem za szafe i wiekszosc stacji FM odbiera.
    Kabel jest rozwarty na koncu. Mozna tam cos wpiac? zewrzec? co pozwoli
    na lepsze zbieranie fal ?

  • 2. Data: 2009-03-06 08:44:37
    Temat: Re: antena FM do amplitunera
    Od: "Andrzej Litewka" <w...@p...onet.pl>

    "BearBag"
    p.googlegroups.com

    [ciach]

    Na koncu koncentryka (zakladajac, ze ma 75 Ohm) dopnij sobie dwa teleskopy w
    formie dipola prostego, otwartego.
    Kazdy teleskop (ramie) o dlugosci w okolicy ~70cm
    W zaleznosci od polaryzacji anten nadawczych ustawiasz w pionie lub poziomie
    (przy poziomie prostopadle do kierunku miejsca nadajnika).

  • 3. Data: 2009-03-06 09:03:18
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Andrzej Litewka pisze:
> [...]
    > W zaleznosci od polaryzacji anten nadawczych ustawiasz w pionie lub
    > poziomie (przy poziomie prostopadle do kierunku miejsca nadajnika).

    a jak nie masz to podepnij kawał drutu.
    sam koncentryk będzie słabo zbierał.

    pawell

  • 4. Data: 2009-03-06 09:42:12
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > a jak nie masz to podepnij kawał drutu.
    > sam koncentryk będzie słabo zbierał.
    >
    > pawell

    kawal drutu zwierajacego koncentryk czy sam kawal drutu tylko do
    srodkowego bolca? :)

  • 5. Data: 2009-03-06 09:58:23
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    > kawal drutu zwierajacego koncentryk czy sam kawal drutu tylko do
    > srodkowego bolca? :)

    Kawał drutu do środkowego bolca w gnieździe radia.

  • 6. Data: 2009-03-06 15:51:01
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    bhk pisze:

    > Kawał drutu do środkowego bolca w gnieździe radia.

    o długości pół metra, zeby sobie dyndał w powietrzu. To sie nazywa
    antena typu K-D

    ToMasz

  • 7. Data: 2009-03-07 14:22:42
    Od: "Maveric" <n...@a...ble.com>

    A czy można to jakoś wzmocnić, np. podlączając jakieś niewielkie napięcie,
    albo coś takiego. Mam w domu kilka niepotrzebnych zasilaczy. może któyś by
    się nadał, tylko żeby karty nie spalić, bo mam ten sam dylemat co kolega ;)

    Pozdrawiam, M.

    e.googlegroups.com...

  • 8. Data: 2009-03-07 15:23:12
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Maveric" <n...@a...ble.com> napisał w wiadomości
> [...]
    >się nadał, tylko żeby karty nie spalić, bo mam ten sam dylemat co kolega ;)

    Można zastosować kilkuelementową antenę kierunkową. Poprawi to znacznie
    odbiór stacji z JEDNEGO KIERUNKU.
    Mozna równiweż zastosować przedwzmacniacz tranzystorowy, ale to już inna
    historia (szumy, dopasowanie, ekranowanie).
    pzdr,
    Andrzej

  • 9. Data: 2009-03-09 22:04:29
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > Mozna równiweż zastosować przedwzmacniacz tranzystorowy, ale to już
    > inna historia (szumy, dopasowanie, ekranowanie).

    moj sprzet, no juz ma 10lat, sanyo to szumi na FM bez dobrej anteny mocno :-(

    A moj telefon Sonego i syna Eryka na gownianych sluchawkach ma tak dobry
    odbior, stereo +RDS ze jestem zaszokowany. Pieknie gra, zero szumu.

    Czyzby 10lat temu mieli problemy z budowa dobrego tunera? Nie sadze, duza
    obudowa, miejsca na bajery i ekrany masa a szumi cholerstwo :(

  • 10. Data: 2009-03-10 00:08:28
    Od: "Maveric" <n...@a...ble.com>

    Nie widzę związku z tematm. Myle się?

    Pozdrawiam, M.