  • 11. Data: 2011-07-24 11:51:14
    Temat: Re: trwalosc swietlowek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2011 01:05:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > Przed laty (prawie na pewno w 2007?) kupiłem kilkadziesiąt tanich
    > świetlówek, które świecą dość często/długo. Do dzisiaj tylko kilka
    > z nich straciłem, z tego jedną w wyniku urazu mechanicznego. :)
    > [czy to nie ty mi odradzałeś te świetlówki? -- po około 3 złote za sztukę?]

    Nie, raczej nie.
    Ja moglem polecac Firefly - te padaja po kilku miesiacach, wiec nie ma
    problemow z reklamacjami :-)

    > Na świetlówkę kompaktową to dużo? :)
    > To tyle, co nic, bo chyba w łazience nie siedzisz godzinami.

    Godzinowo przyznaje ze malo, ale ponoc czeste wlaczanie im szkodzi.
    Porownujac do innych, np w/w, ktore byly zamontowane w pokoju .. to IMO
    calkiem niezly wynik :-)

    Ot, podalem dane do dyskusji, odkad unia nam zakazala zarowek, z
    premedytacja wkrecilem tam swietlowke i teraz mozemy liczyc co wiecej rteci
    emituje. Ta co prawda poszla do recyklingu .. miejmy nadzieje :-)

    > Przeczytaj info na butach -- czasami wprost jest tam napisane, że
    > ustawa ustawą, ale wcale nie musi tak być, że buty muszą wytrzymać
    > aż ;) dwa lata. Aby było jasne -- szkoda czasu na kupowanie butów,
    > które rozpadają się wcześniej niż po dwóch latach (sezonach) używania. :)

    Nie mowie nie, ale tu jest calkiem inna sytuacja - trwalosc zadeklarowana,
    wieloletnia, a ja po 2 latach trace mozliwosc dochodzenia swoich praw.

    > Na LEDki nie łaska? :)

    A znasz taka 1000 lm ?

    J.

  • 12. Data: 2011-07-24 11:52:13
    Od: Padre <P...@n...net>

    > "j.r." j0gj08$4o1$...@i...gazeta.pl

    > Mnie śmieszą świętówki startujące z opóźnieniem.
    > Widuję je raczej bardzo rzadko.

    Kupiłem w Nomi świetlówkę ecoNOMI "kulę" 23W z prostej przyczyny - inne
    kule były bardzo drogie i niestety właśnie ona ma deklarowany czas
    nagrzewania <120s i tak jest faktycznie, przez pierwsze kilkanaście
    sekund świeci chyba mniej niż 1/10 mocy dziwnym niebieskawo sinym
    światłem a potem w równym tempie rozjaśnia się przez minutę. Założyłem
    ją nad schodami do ogrodu gdzie czesto pali się kilka godzin więc
    chciałem mieć energooszczędną ale jeśli nie zapali się jej z
    premedytacją po zmroku to schodzi się po schodach praktycznie po ciemku.
    Nawet nie spojrzałem na jej czas rozjarzania bo mam świetlówki które
    osiągają pełną moc powiedzmy po minucie ale po włączeniu świecą lekko
    połową mocy, z takim gównem jak ta jeszcze się nie spotkałem.

  • 13. Data: 2011-07-24 12:58:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Padre" j0h11g$t23$...@n...onet.pl

> [...]
    bo mam świetlówki które osiągają pełną moc
    > powiedzmy po minucie ale po włączeniu świecą lekko połową mocy, z takim gównem jak

    Mnie kiedyś kazano kupić cud nad cudami -- kupiłem.
    Paragon (faktura) zniknął w mgnieniu oka, a świetlówka
    popsuła się niewiele później. :) Miała startować natychmiast
    (bezzwłocznie -- w czasie niemożliwy do zmierzenia przez oko)
    ale po zepsuciu rozświetla się około pięciu minut. :)

    Proponowałem kupienie identycznej (aby mieć dowód zakupu) i zareklamowanie.
    (ale widzę, że nic z tego nie wyszło -- najwyraźniej długi czas rozświecania
    i początkowa siność nie jest straszna) Co więcej -- podejrzewam, że gdybym
    w tym sklepie wyjaśnił brak dowodu zakupu, zaproponowano by mi właśnie
    takie rozwiązanie. Tak u mnie od czasu do czasu bywało z różnymi zakupami
    w czasach, gdy nie zwracałem uwago na dowody zakupu. :)

    Może ta Twoja też jest uszkodzona? Może (jeśli nie minęło dużo czasu)
    warto sprawdzić inne egzemple w sklepie?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2011-07-24 12:59:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" k...@4...net

    > Temperatura

    Domyślam się -- ale co dalej? I co mocniej grzeje
    się -- elektronika czy śwaitłodajna rura? IMO
    ważniejsze jest dobre wentylowanie/chłodzenie,
    nie zaś sama orientacja -- góra-dół.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2011-07-24 13:18:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." bf89wy3geh9j$.1lakkrqxj3top$....@4...net

    > Ja moglem polecac Firefly - te padaja po kilku miesiacach, wiec nie ma
    > problemow z reklamacjami :-)

    Ale są z czasem -- nie szkoda marnować czasu na kupowanie i reklamowanie? :)
    (wkręcanie, wykręcanie, jeżdżenie...)

    > Godzinowo przyznaje ze malo, ale ponoc czeste wlaczanie im szkodzi.

    Szkodziło tradycyjnym rurom -- ale te z elektronicznymi
    układami nie są ponoć wrażliwe na liczbę włączeń.

> [...]

    > premedytacja wkrecilem tam swietlowke i teraz mozemy liczyc co wiecej rteci
    > emituje. Ta co prawda poszla do recyklingu .. miejmy nadzieje :-)

    :)

    > Nie mowie nie, ale tu jest calkiem inna sytuacja - trwalosc zadeklarowana,
    > wieloletnia, a ja po 2 latach trace mozliwosc dochodzenia swoich praw.

    HDD ma MTBF na poziomie miliona godzin, a gwarancję nieco ;) krótszą. :)
    Liczba włączeń HDD też jest imponująca -- 50 tysięcy. Jeśli 10 razy
    dziennie, to nadal ponad 13 lat. :) Aby wyrobić się w 3 lata, trzeba
    by codziennie włączać i wyłączać ponad 45 razy... 50000/(365*3)=45,662100456621
    Jeśli dziennie z dysku korzystasz 10 godzin -- średnio wyłączać go trzeba
    i włączać co 13 minut... 600/45,662100456621=13,14 Dla 8 godzin
    to już tylko 10 minut. :)

    Rok ma prawie 8766 godzin. :) (365.25*24 -- minus lata typu 1900)

    > A znasz taka 1000 lm ?

    I tak, i nie. :) Jedna LEDka służąca oświetleniu ma od 0.1 W do 5 W -- sznur
    może mieć 100 LEDek, lub 1000... :) Sprawność LEDek nie jest może wcale tak
    szalenie zachwycająca -- ponoć LEDka mniej niż 50% elektryczności zamienia
    na światło widzialne. Ale trwałość tego jest raczej duża. :) I nie jest to
    wrażliwe na liczbę włączeń. :) Na dodatek -- zajmuje mało miejsca.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2011-07-24 13:28:22
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Szkodziło tradycyjnym rurom -- ale te z elektronicznymi
    > układami nie są ponoć wrażliwe na liczbę włączeń.

    Tradycyjne zawsze włączają się z podżarzeniem elektrod. Elektroniczne
    niekoniecznie.

  • 17. Data: 2011-07-24 17:07:30
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Może ta Twoja też jest uszkodzona? Może (jeśli nie minęło dużo czasu)
    > warto sprawdzić inne egzemple w sklepie?

    Sprawdzałem, niestety wygląda że ona tak ma z założenia albo cała partia
    jest do d..., obecnie jestem na etapie wymian gwarancyjnych wentylatora
    z higrometrem, pierwszy działał 18 miesięcy, te wymienione na gwarancji
    kolejno 4 działają od kilku do kilkunastu dni, teraz zrobiłem 2 miesiące
    przerwy licząc na nowa partię. Pierwotnie miałem nadzieje że go naprawią
    ale producent każe dawać mi nowy i likwidować stary.

    Mam pewne opory moralne ale chyba jak ten model zniknie z pólek to
    podłącze swoją do autotransformatora...

  • 18. Data: 2011-07-24 19:29:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sun, 24 Jul 2011 01:05:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    [...]
    > A znasz taka 1000 lm ?

    a może być 7000lm?

    http://tesladownunder.com/LEDs.htm

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 19. Data: 2011-07-24 21:59:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Padre" j0hjgm$tht$...@n...onet.pl

> [...]
    > gwarancyjnych wentylatora z higrometrem, pierwszy działał 18 miesięcy, te
    wymienione na gwarancji kolejno 4 działają od kilku do

    Długo. ;) A co psuje się? Higrometr czy coś innego?
    Może warto kupić złomowany dysk, rozkręcić, powyginać
    talerzyki w łopatki śmigła i zrobić z tego wiatrak? ;)

  • 20. Data: 2011-07-24 23:09:43
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Długo. ;) A co psuje się? Higrometr czy coś innego?

    sam czujnik wilgotności, w dziwny sposób, po pewnym czasie rośnie
    histereza tak, że włącza wiatrak przy wzroście wilgotności ale już nie
    wyłącza, chyba że brutalnie potraktowany suszarką. Dokładnie sprawy nie
    badałem bo nie chce pozbywać się gwarancji, czekam jak znikna z półek i
    wezmę kasę.