    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: trwalosc swietlowek
    Date: Sun, 24 Jul 2011 13:52:13 +0200

    > "j.r." j0gj08$4o1$...@i...gazeta.pl

    > Mnie śmieszą świętówki startujące z opóźnieniem.
    > Widuję je raczej bardzo rzadko.

    Kupiłem w Nomi świetlówkę ecoNOMI "kulę" 23W z prostej przyczyny - inne
    kule były bardzo drogie i niestety właśnie ona ma deklarowany czas
    nagrzewania <120s i tak jest faktycznie, przez pierwsze kilkanaście
    sekund świeci chyba mniej niż 1/10 mocy dziwnym niebieskawo sinym
    światłem a potem w równym tempie rozjaśnia się przez minutę. Założyłem
    ją nad schodami do ogrodu gdzie czesto pali się kilka godzin więc
    chciałem mieć energooszczędną ale jeśli nie zapali się jej z
    premedytacją po zmroku to schodzi się po schodach praktycznie po ciemku.
    Nawet nie spojrzałem na jej czas rozjarzania bo mam świetlówki które
    osiągają pełną moc powiedzmy po minucie ale po włączeniu świecą lekko
    połową mocy, z takim gównem jak ta jeszcze się nie spotkałem.