eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › tempomat i tempomat aktywny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 72

  • 21. Data: 2013-05-09 12:08:41
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>


    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:518b5541$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...

    >>Znaczy nowoczesny silnik przyspiesza niemrawo. A nienowoczesny jak?
    >
    > A nienowoczesny jeszcze bardziej niemrawo :-)

    Tu bym się nie zgodził.
    Niemal wszystkie samochody "Warszawa", GAZ 21 miały 3 biegi.
    FSO 125 P czy GAZ 24- były 4. Późnirj było 5, teraz jest w
    średnich i wyższych klasach 6 biegów.
    To wszystko wynik spadku zakresu użytecznych obrotów- pomiędzy obrotami
    max. momentu a max. mocy. I co wiąże się ze zwroztem wysilenia
    silnika.
    T.
    (ps. do tempomatów to nic nie ma...)


  • 22. Data: 2013-05-09 12:34:48
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-05-09 09:28, J.F pisze:
    (...)
    >> Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
    >> przejechac jednym biegiem.

    >To akurat żaden argument - nawet w Twoich ulubionych Niemczech.

    W moich, wcale nie tak bardzo ulubionych, Niemczech to akurat jest
    argument.
    Jedziesz w dlusza trase i nie musisz jak glupi wciskac tego pedalu.
    A z kolei ustawic na stale 130 tez sie nie da.

    >> Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy
    >> niskich
    >> obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na
    >> autostradzie.
    >A nienowoczesny nie przyśpiesza?

    A nienowoczesny nie przyspiesza.

    >Super jazda na jednym biegu, albo się udusi, albo będzie wył. Jak
    >ktoś lubi.

    "Musisz kiedys pozyczyc samochod i troche pojezdzic" :-P

    >> W Polsce to nadal nie jest argument, ale w Niemczech juz tak.
    >LOL - szczególnie w większych korkach

    W wiekszych korkach tez nie wachlujesz stale biegami, chyba ze taki
    przystajacy co chwile.

    >czy np. w górach.

    Co w gorach ? Ja w gorach autostrada jezdze na V biegu :-)

    >O równej i płynnej jeździe nie wspomnę.

    Tak sie po prostu w Niemczech nie da. Predkosc sie zmienia. Na tyle
    plynnie jednak ze mozna sobie poradzic przyciskami tempomatu. A juz
    taki automatyczy, z radarem to bylby swietny.

    >>> Cóż, pomysł dość abstrakcyjny (podobnie jak sens automatycznego
    >>> tempomatu w zwykłej manualnej skrzyni biegów), ale jak lubisz.
    >> Juz nie tak calkiem - swiat idzie w ta strone ze samochod bedzie
    >> jechal
    >> sam.
    >Stąd też właśnie mają skrzynie automatyczne czy zautomatyzowane
    >i różne cuda w postaci radarów itd. Konsekwencją są automatyczne
    >tempomaty.

    Z tym ze do tych swiatowych pomyslow nie zawsze automatyczna skrzynia
    potrzebna.

    >>> Najpierw to jednak musiałbyś pojeździć automatem - wtedy byś
    >>> być może zrozumiał, czemu twoje opowieści o sensowności
    >>> jazdy na jednym biegu w przedziale 90-170km/h można potraktować
    >>> w kategorii kiepskiego żartu.
    >> O, a coz ty masz za samochody, ze uwazasz iz to zart ?
    >> Bo to akurat bardzo prawdziwe jest dla wiekszosci samochodow.
    >Co jest prawdziwe? To, że się da na jednym biegu jechać w takim
    >przedziale prędkości? Tak, to jest prawdziwe tylko niewiele z
    >tego wynika w zakresie sensowności takiej eksploatacji.

    A co ty masz za auto ?
    170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za
    bardzo uwiera :-)

    Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musi
    miec wysokie obroty i halasowac, chocbys najwyzszy bieg wrzucil.
    A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.

    >Ba,
    >mam wrażenie że u mnie nawet by się dało 40-200? Tak, to jest
    >prawdziwe, ale sensowność tego rozwiązania jest niewielka.

    Ale nie mowimy o 40, tylko o 90.

    A do sprawdzenia 40 na najwyzszym biegu zachecam - bedziesz wiedzal o
    czym piszesz.

    J.


  • 23. Data: 2013-05-09 12:42:39
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>Znaczy nowoczesny silnik przyspiesza niemrawo. A nienowoczesny jak?
    >> A nienowoczesny jeszcze bardziej niemrawo :-)

    >Tu bym się nie zgodził.
    >Niemal wszystkie samochody "Warszawa", GAZ 21 miały 3 biegi.

    To nie jest nienowoczesny samochod, to jest antyk :-)

    >FSO 125 P czy GAZ 24- były 4. Późnirj było 5, teraz jest w
    >średnich i wyższych klasach 6 biegów.
    >To wszystko wynik spadku zakresu użytecznych obrotów- pomiędzy
    >obrotami
    >max. momentu a max. mocy. I co wiąże się ze zwroztem wysilenia
    >silnika.

    Ale powyzsze zdanie sobie wyrobilem po przejazdzce nowym dieslem opla,
    ktory calkiem dobrze sobie radzi przy 1500 rpm.
    Moje bydle wymaga jednak 2000, a to juz w dieslu istotna roznica.


    J.



  • 24. Data: 2013-05-09 13:04:30
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: Sebastian <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:28:27 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > U�ytkownik "Artur Ma�l�g" napisa� w wiadomo�ci grup

    > Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
    > przejechac jednym biegiem.
    > Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy niskich
    > obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na
    > autostradzie.

    Ale cały sens aktywnego tempomatu + ASB jest w tym, że doskonale sprawdza się nie
    tylko na "niemieckich autostradach" ale również na drogach gdzie prędkości są w
    zakresie 10-140 km i wtedy jedynym zadaniem kierowcy jest trzymanie kierownicy bo o
    pedałach może zapomnieć.

    pzdr


  • 25. Data: 2013-05-09 13:18:38
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian" napisał w wiadomości grup
    W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:28:27 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
    > przejechac jednym biegiem.

    >Ale cały sens aktywnego tempomatu + ASB jest w tym, że doskonale
    >sprawdza się nie tylko na "niemieckich autostradach" ale również na
    >drogach gdzie prędkości są w zakresie 10-140 km

    W Polsce owszem (z braku autostrad), w Niemczech moglbys miec problem
    z przekonaniem do zaplacenia za ASB do tempomatu.

    >i wtedy jedynym zadaniem kierowcy jest trzymanie kierownicy bo o
    >pedałach może zapomnieć.

    Ale i o uwolnieniu od kierownicy sie mysli.

    J.


  • 26. Data: 2013-05-09 13:20:54
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-09 12:34, J.F pisze:
    (...)
    >> Stąd też właśnie mają skrzynie automatyczne czy zautomatyzowane
    >> i różne cuda w postaci radarów itd. Konsekwencją są automatyczne
    >> tempomaty.
    >
    > Z tym ze do tych swiatowych pomyslow nie zawsze automatyczna skrzynia
    > potrzebna.

    Do automatycznych tempomatów jak najbardziej jest potrzebna. Jak
    ktoś się upiera, że oczywiście uda mu się z tego skorzystać
    w idealnych warunkach na autostradzie i na jednym biegu - na zdrowie.
    Ludzie różne rzeczy robią, które specjalnie sensowne nie są, ale
    kto im zabroni.

    >> Co jest prawdziwe? To, że się da na jednym biegu jechać w takim
    >> przedziale prędkości? Tak, to jest prawdziwe tylko niewiele z
    >> tego wynika w zakresie sensowności takiej eksploatacji.
    >
    > A co ty masz za auto ?

    Granatowe.

    > 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za
    > bardzo uwiera :-)

    Nie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od sytuacji
    i dostępne będą np. 3 biegi.

    > Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musi
    > miec wysokie obroty i halasowac, chocbys najwyzszy bieg wrzucil.

    To jak będzie miał te 100KM i na nadbiegu zejdzie nisko, to go będzie
    trudno pociągnąć w górę jak trzeba będzie przyśpieszyć.

    > A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.

    Znowu zależy od sytuacji.

    >> Ba,
    >> mam wrażenie że u mnie nawet by się dało 40-200? Tak, to jest
    >> prawdziwe, ale sensowność tego rozwiązania jest niewielka.
    >
    > Ale nie mowimy o 40, tylko o 90.

    O przepraszam - mowa o automatycznym tempomacie, a nie o wymyślonych
    przez ciebie (czy też kogoś innego) granicznych prędkościach analizy
    tematu.

    > A do sprawdzenia 40 na najwyzszym biegu zachecam - bedziesz wiedzal o
    > czym piszesz.

    Sam wpadasz w pułapkę swoich pomysłów - cała zaleta i sens działania
    tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć
    kierowcy/pasażerów) jazdą w warunkach nieoptymalnych, tylko w zasadzie
    niezależnie od sytuacji w sposób automatyczny się dostosowuje do
    warunków ruchu - zmienia biegi, utrzymuje stosowne odległości od
    poprzedzających pojazdów itd.


  • 27. Data: 2013-05-09 13:34:19
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-05-09 12:34, J.F pisze:
    >> Z tym ze do tych swiatowych pomyslow nie zawsze automatyczna
    >> skrzynia
    >> potrzebna.

    >Do automatycznych tempomatów jak najbardziej jest potrzebna. Jak
    >ktoś się upiera, że oczywiście uda mu się z tego skorzystać
    >w idealnych warunkach na autostradzie i na jednym biegu - na zdrowie.
    >Ludzie różne rzeczy robią, które specjalnie sensowne nie są, ale
    >kto im zabroni.

    Z tym ze te swiatowe pomysly ida dalej, i nie chodzi o to aby tempomat
    wszedzie nadawal sie do jazdy, tylko np do tego abys na autostradzie
    mogl wlaczyc automat i sie zdrzemnac, a caly sznur aut jechal sobie
    120 ..

    >> A co ty masz za auto ?
    >Granatowe.

    >> 170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za
    >> bardzo uwiera :-)
    >Nie wiem co ma do tego kapelusz, ale pewnie będzie zależało od
    >sytuacji
    >i dostępne będą np. 3 biegi.

    A to twoje granatowe auto to jaka ma predkosc maksymalna ?

    >> Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM
    >> musi
    >> miec wysokie obroty i halasowac, chocbys najwyzszy bieg wrzucil.
    >To jak będzie miał te 100KM i na nadbiegu zejdzie nisko, to go będzie
    >trudno pociągnąć w górę jak trzeba będzie przyśpieszyć.

    a jestes pewien ze ma "nadbieg" ?

    >> A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.
    >Znowu zależy od sytuacji.

    A tak zazwyczaj ?

    >>> Ba,
    >>> mam wrażenie że u mnie nawet by się dało 40-200? Tak, to jest
    >>> prawdziwe, ale sensowność tego rozwiązania jest niewielka.
    >
    >> Ale nie mowimy o 40, tylko o 90.

    >O przepraszam - mowa o automatycznym tempomacie, a nie o wymyślonych
    >przez ciebie (czy też kogoś innego) granicznych prędkościach analizy
    >tematu.

    Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym
    biegu.
    Przyznaj raz ze glupote napisales. Albo podaj model tego swojego
    granatowego auta.

    >> A do sprawdzenia 40 na najwyzszym biegu zachecam - bedziesz wiedzal
    >> o
    >> czym piszesz.
    >Sam wpadasz w pułapkę swoich pomysłów - cała zaleta i sens działania

    na razie sugeruje abys sprawdzil.

    >tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć
    >kierowcy/pasażerów) jazdą w warunkach nieoptymalnych, tylko w
    >zasadzie
    >niezależnie od sytuacji w sposób automatyczny się dostosowuje do
    >warunków ruchu - zmienia biegi, utrzymuje stosowne odległości od
    >poprzedzających pojazdów itd.

    No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.

    J.


  • 28. Data: 2013-05-09 13:42:22
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-09 13:18, J.F pisze:
    > Użytkownik "Sebastian" napisał w wiadomości grup
    > W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:28:27 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    >> Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
    >> przejechac jednym biegiem.
    >
    >> Ale cały sens aktywnego tempomatu + ASB jest w tym, że doskonale
    >> sprawdza się nie tylko na "niemieckich autostradach" ale również na
    >> drogach gdzie prędkości są w zakresie 10-140 km
    >
    > W Polsce owszem (z braku autostrad), w Niemczech moglbys miec problem z
    > przekonaniem do zaplacenia za ASB do tempomatu.

    Aha, a do wykastrowanego automatycznego tempomatu do zwykłej skrzyni
    biegów znajdziesz rzeszę chętnych, którzy poskąpili na automatyczną
    skrzynię biegów. Wiesz, biorąc pod uwagę jednak sporą liczbę samochodów
    z automatycznymi skrzyniami (np. DSG) u naszych sąsiadów to twoim
    pomysłom nie wróżę przyszłości.



  • 29. Data: 2013-05-09 13:48:25
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>


    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:518b7da2$0$1263$65785112@news.neostrada.pl...

    >>Niemal wszystkie samochody "Warszawa", GAZ 21 miały 3 biegi.
    >
    > To nie jest nienowoczesny samochod, to jest antyk :-)

    Ja tylko o tym wspomniałem, pokazując tendencję w parametrach użytkowch
    silnika
    w zależności od stopnia jego wysilenia.
    Stąd obecne konstrukcje o znacznym wysileniu zwykle muszą być wyrafinowane
    technicznie, aby parametry użytkowe silnika był akceptowalne.

    > Ale powyzsze zdanie sobie wyrobilem po przejazdzce nowym dieslem opla,
    > ktory calkiem dobrze sobie radzi przy 1500 rpm.
    > Moje bydle wymaga jednak 2000, a to juz w dieslu istotna roznica.

    Jaka była pojemność skokowa, max. moment obrotowy w obu
    silnikach? Co innego wysilony (i wyrafinowany) silnik 1242 ccm,
    co innego 1700 ccm,- nawet gdy jego konstrukcja nie jest tak
    wyrafinowana jak silnika 1.2.
    T.


  • 30. Data: 2013-05-09 13:55:21
    Temat: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-05-09 13:34, J.F pisze:
    (...)
    > Z tym ze te swiatowe pomysly ida dalej, i nie chodzi o to aby tempomat
    > wszedzie nadawal sie do jazdy, tylko np do tego abys na autostradzie
    > mogl wlaczyc automat i sie zdrzemnac, a caly sznur aut jechal sobie 120 ..

    Ty mi tutaj nie opowiadaj o światowych pomysłach, tylko o tym do czego
    służy automatyczny tempomat i jakie są konsekwencje jego używania.

    >> O przepraszam - mowa o automatycznym tempomacie, a nie o wymyślonych
    >> przez ciebie (czy też kogoś innego) granicznych prędkościach analizy
    >> tematu.
    >
    > Nie, mowimy o nazywaniu bzdura sugestii jechania 90-170 na jednym biegu.
    > Przyznaj raz ze glupote napisales.

    Tak szczerze to wymyśliłeś to sobie na zasadzie sporego uproszczenia,
    by spróbować wtrącić 3 grosze. Napisałem, że automatyczny tempomat
    nie ma sensu przy zwykłej manualnej skrzyni. Jak ktoś sobie wymyśla,
    że na siłę da się zastosować do jazdy na jednym manualnym biegu
    w przedziale 90-170km/h to proszę bardzo. Jego problem. Resztę
    wcześniej wyjaśniłem.

    >> tego systemu jest taka, że silnik się nie musi męczyć (czy też męczyć
    >> kierowcy/pasażerów) jazdą w warunkach nieoptymalnych, tylko w zasadzie
    >> niezależnie od sytuacji w sposób automatyczny się dostosowuje do
    >> warunków ruchu - zmienia biegi, utrzymuje stosowne odległości od
    >> poprzedzających pojazdów itd.
    >
    > No, i do tego na autostradach nie trzeba automatycznej skrzyni.

    No popatrz, a głupi ludzie kupują i nie chcą później manualnych.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: