eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytempomat i tempomat aktywnyRe: tempomat i tempomat aktywny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting
    .com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
    -b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <kmddq2$5bt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@g...com>
    <kmdjkf$7b8$1@news.vectranet.pl> <kmdjou$65a$1@node2.news.atman.pl>
    <kmdm6j$808$1@news.vectranet.pl>
    <518a6849$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmdq83$970$1@news.vectranet.pl>
    <518a796a$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <518b501e$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmfnfn$6ar$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <kmfnfn$6ar$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: tempomat i tempomat aktywny
    Date: Thu, 9 May 2013 12:34:48 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 83
    Message-ID: <518b7bcb$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.133.227
    X-Trace: 1368095691 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26703 83.30.133.227:50617
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4317
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491477
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-05-09 09:28, J.F pisze:
    (...)
    >> Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
    >> przejechac jednym biegiem.

    >To akurat żaden argument - nawet w Twoich ulubionych Niemczech.

    W moich, wcale nie tak bardzo ulubionych, Niemczech to akurat jest
    argument.
    Jedziesz w dlusza trase i nie musisz jak glupi wciskac tego pedalu.
    A z kolei ustawic na stale 130 tez sie nie da.

    >> Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy
    >> niskich
    >> obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na
    >> autostradzie.
    >A nienowoczesny nie przyśpiesza?

    A nienowoczesny nie przyspiesza.

    >Super jazda na jednym biegu, albo się udusi, albo będzie wył. Jak
    >ktoś lubi.

    "Musisz kiedys pozyczyc samochod i troche pojezdzic" :-P

    >> W Polsce to nadal nie jest argument, ale w Niemczech juz tak.
    >LOL - szczególnie w większych korkach

    W wiekszych korkach tez nie wachlujesz stale biegami, chyba ze taki
    przystajacy co chwile.

    >czy np. w górach.

    Co w gorach ? Ja w gorach autostrada jezdze na V biegu :-)

    >O równej i płynnej jeździe nie wspomnę.

    Tak sie po prostu w Niemczech nie da. Predkosc sie zmienia. Na tyle
    plynnie jednak ze mozna sobie poradzic przyciskami tempomatu. A juz
    taki automatyczy, z radarem to bylby swietny.

    >>> Cóż, pomysł dość abstrakcyjny (podobnie jak sens automatycznego
    >>> tempomatu w zwykłej manualnej skrzyni biegów), ale jak lubisz.
    >> Juz nie tak calkiem - swiat idzie w ta strone ze samochod bedzie
    >> jechal
    >> sam.
    >Stąd też właśnie mają skrzynie automatyczne czy zautomatyzowane
    >i różne cuda w postaci radarów itd. Konsekwencją są automatyczne
    >tempomaty.

    Z tym ze do tych swiatowych pomyslow nie zawsze automatyczna skrzynia
    potrzebna.

    >>> Najpierw to jednak musiałbyś pojeździć automatem - wtedy byś
    >>> być może zrozumiał, czemu twoje opowieści o sensowności
    >>> jazdy na jednym biegu w przedziale 90-170km/h można potraktować
    >>> w kategorii kiepskiego żartu.
    >> O, a coz ty masz za samochody, ze uwazasz iz to zart ?
    >> Bo to akurat bardzo prawdziwe jest dla wiekszosci samochodow.
    >Co jest prawdziwe? To, że się da na jednym biegu jechać w takim
    >przedziale prędkości? Tak, to jest prawdziwe tylko niewiele z
    >tego wynika w zakresie sensowności takiej eksploatacji.

    A co ty masz za auto ?
    170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za
    bardzo uwiera :-)

    Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musi
    miec wysokie obroty i halasowac, chocbys najwyzszy bieg wrzucil.
    A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.

    >Ba,
    >mam wrażenie że u mnie nawet by się dało 40-200? Tak, to jest
    >prawdziwe, ale sensowność tego rozwiązania jest niewielka.

    Ale nie mowimy o 40, tylko o 90.

    A do sprawdzenia 40 na najwyzszym biegu zachecam - bedziesz wiedzal o
    czym piszesz.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: