-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.
com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting
.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <kmddq2$5bt$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<1...@g...com>
<kmdjkf$7b8$1@news.vectranet.pl> <kmdjou$65a$1@node2.news.atman.pl>
<kmdm6j$808$1@news.vectranet.pl>
<518a6849$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<kmdq83$970$1@news.vectranet.pl>
<518a796a$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
<518b501e$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
<kmfnfn$6ar$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <kmfnfn$6ar$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: tempomat i tempomat aktywny
Date: Thu, 9 May 2013 12:34:48 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Lines: 83
Message-ID: <518b7bcb$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.133.227
X-Trace: 1368095691 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26703 83.30.133.227:50617
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4317
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491477
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2013-05-09 09:28, J.F pisze:
(...)
>> Zalezy, na autostradach ma. Faktycznie wiekszosc trasy daje sie
>> przejechac jednym biegiem.
>To akurat żaden argument - nawet w Twoich ulubionych Niemczech.
W moich, wcale nie tak bardzo ulubionych, Niemczech to akurat jest
argument.
Jedziesz w dlusza trase i nie musisz jak glupi wciskac tego pedalu.
A z kolei ustawic na stale 130 tez sie nie da.
>> Dodaj jeszcze nowoczesny silnik, ktory przyspiesza nawet przy
>> niskich
>> obrotach, moze troche niemrawo, ale co ci to przeszkadza na
>> autostradzie.
>A nienowoczesny nie przyśpiesza?
A nienowoczesny nie przyspiesza.
>Super jazda na jednym biegu, albo się udusi, albo będzie wył. Jak
>ktoś lubi.
"Musisz kiedys pozyczyc samochod i troche pojezdzic" :-P
>> W Polsce to nadal nie jest argument, ale w Niemczech juz tak.
>LOL - szczególnie w większych korkach
W wiekszych korkach tez nie wachlujesz stale biegami, chyba ze taki
przystajacy co chwile.
>czy np. w górach.
Co w gorach ? Ja w gorach autostrada jezdze na V biegu :-)
>O równej i płynnej jeździe nie wspomnę.
Tak sie po prostu w Niemczech nie da. Predkosc sie zmienia. Na tyle
plynnie jednak ze mozna sobie poradzic przyciskami tempomatu. A juz
taki automatyczy, z radarem to bylby swietny.
>>> Cóż, pomysł dość abstrakcyjny (podobnie jak sens automatycznego
>>> tempomatu w zwykłej manualnej skrzyni biegów), ale jak lubisz.
>> Juz nie tak calkiem - swiat idzie w ta strone ze samochod bedzie
>> jechal
>> sam.
>Stąd też właśnie mają skrzynie automatyczne czy zautomatyzowane
>i różne cuda w postaci radarów itd. Konsekwencją są automatyczne
>tempomaty.
Z tym ze do tych swiatowych pomyslow nie zawsze automatyczna skrzynia
potrzebna.
>>> Najpierw to jednak musiałbyś pojeździć automatem - wtedy byś
>>> być może zrozumiał, czemu twoje opowieści o sensowności
>>> jazdy na jednym biegu w przedziale 90-170km/h można potraktować
>>> w kategorii kiepskiego żartu.
>> O, a coz ty masz za samochody, ze uwazasz iz to zart ?
>> Bo to akurat bardzo prawdziwe jest dla wiekszosci samochodow.
>Co jest prawdziwe? To, że się da na jednym biegu jechać w takim
>przedziale prędkości? Tak, to jest prawdziwe tylko niewiele z
>tego wynika w zakresie sensowności takiej eksploatacji.
A co ty masz za auto ?
170 to na jakim biegu jedziesz ? Wiem, wiem, nie wiesz, kapelusz za
bardzo uwiera :-)
Silnik wtedy wyje, ale coz zrobisz, przy swojej mocy rzedu ~100KM musi
miec wysokie obroty i halasowac, chocbys najwyzszy bieg wrzucil.
A 90 to na jakim biegu jedziesz ? Bo ja tez na piatce.
>Ba,
>mam wrażenie że u mnie nawet by się dało 40-200? Tak, to jest
>prawdziwe, ale sensowność tego rozwiązania jest niewielka.
Ale nie mowimy o 40, tylko o 90.
A do sprawdzenia 40 na najwyzszym biegu zachecam - bedziesz wiedzal o
czym piszesz.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.13 12:42 J.F
- 09.05.13 13:04 Sebastian
- 09.05.13 13:18 J.F
- 09.05.13 13:20 Artur Maśląg
- 09.05.13 13:34 J.F
- 09.05.13 13:42 Artur Maśląg
- 09.05.13 13:48 Tomek
- 09.05.13 13:55 Artur Maśląg
- 09.05.13 13:57 J.F
- 09.05.13 14:11 Artur Maśląg
- 09.05.13 14:12 J.F
- 09.05.13 14:36 Artur Maśląg
- 09.05.13 15:02 Axel
- 09.05.13 15:07 J.F
- 09.05.13 15:10 Marcin N
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=