  • 1. Data: 2010-05-02 16:51:15
    Temat: tek serii 4k
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Czy ktokolwiek używa takiego sprzętu? Mam na myśli DPO/MSO serii 4000.

    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 2. Data: 2010-05-02 17:54:00
    Temat: Re: tek serii 4k
    Od: "Andrzej Kamieniecki" <a...@t...com.pl>

    > Czy ktokolwiek używa takiego sprzętu? Mam na myśli DPO/MSO serii 4000.

    a wiesz, że podobno tak :-)
    Z pme kilka osób, choć ostatnio raczej ich nie widać na grupie. W kwietniu był
    jakiś nowy post od Grzegorza Kasprowicza, więc pewnie wrócił, a z tego co
    pamiętam kiedyś używał ich w Cernie.
    Z poziomu, który by Cię interesował jest conajmniej kilka osób, ale
    niezaglądających na pme.

    Andrzej Kamieniecki

    P.S.
    http://www.evdrive.com/Galleryimages/2008PolePedalPa
    ddle.html
    na ostatnim zdjęciu pierwszy z prawej. Kto jak kto, ale ten gość z pewnością
    używał DPO/MSO4000. I tylko rowerów się na tym dorobili? :-) hmmm

  • 3. Data: 2010-05-02 18:27:06
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > a wiesz, że podobno tak :-)

    No masz, to czekam :)

    > Z pme kilka osób, choć ostatnio raczej ich nie widać na grupie. W kwietniu był
    > jakiś nowy post od Grzegorza Kasprowicza, więc pewnie wrócił, a z tego co
    > pamiętam kiedyś używał ich w Cernie.

    Grzegorzu, masz chwilkę czasu na pogaduchy Tekowe?

    > Z poziomu, który by Cię interesował jest conajmniej kilka osób, ale
    > niezaglądających na pme.

    Zobaczę co uda mi się osiągnąć rozmawiając z P. Łukaszem. Może załapię
    _technologię_ ;)

    > Kto jak kto, ale ten gość z pewnością używał DPO/MSO4000. I tylko
    rowerów się na tym dorobili? :-) hmmm

    A mnie właśnie naszło - skoro BMW dał radę, to może w ramie roweru też
    coś ma ukryte? ;)

    Miłego, Andrzeju.

    Irek.N.

  • 4. Data: 2010-05-04 09:46:46
    Od: WP <p...@g...com>

    On 2 Maj, 18:51, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
    > Czy ktokolwiek używa takiego sprzętu? Mam na myśli DPO/MSO serii 4000.
    >
    > __
    > Pzd,
    > Irek.N.

    a owszem, ja, dość intensywnie i z przyjemnością. co konkretnie cię
    interesuje?
    WP

  • 5. Data: 2010-05-04 14:11:51
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > a owszem, ja, dość intensywnie i z przyjemnością. co konkretnie cię
    > interesuje?

    Ogólne odczucia. Jak Ci się sprawuje wyszukiwarka zdarzeń, jak sobie
    radzisz z długością rekordu - zmieniasz czy zawsze jednakowe ustawienia
    - co wogóle mierzysz. Jak z odświeżaniem i czy znalazłeś jakieś
    niedoróbki na tyle denerwujące, że warto o nich pisać.
    Napisz który to.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2010-05-04 15:24:53
    Od: WP <p...@g...com>

    On 4 Maj, 16:11, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

> [...]
    > - co wogóle mierzysz. Jak z odświeżaniem i czy znalazłeś jakieś
    > niedoróbki na tyle denerwujące, że warto o nich pisać.

    Pracuję na MSO4104. Oglądam cyfrówkę (ARM, AVR32, FPGA itp), szyny
    szeregowe, a z analogów sygnały radiowe, zasilania, przetworniki i
    takie różne inne co przesiadują w radiostacjach.

    Bardzo pożyteczna funkcja to zoom, który jest zawsze i nie trzeba go
    specjalnie włączać przed pomiarem. Poprzednio robiłem na starszym
    TDS5104 i tam była oddzielna gałka do rozdzielczości i jej obsługa
    razem ze skalą czasową była dość upierdliwa (po mocniejszym
    przekręceniu gałką czasu trzeba było kontrolować rozdzielczość bo
    łatwo było bez ostrzeżenia wejść w aliasing), w 4000 się wyklikuje
    długość rekordu i to jest znacznie wygodniejsze. Tym bardziej, że
    bieżąca częst. próbkowania jest stale widoczna na ekranie.

    Odświeża szybko nawet przy najdłuższym rekordzie (10M, to sporo,
    bardzo rzadko się zdarza żeby brakło).

    Jak się włączy matematykę to już są przerwy, np. przy 100k próbkach
    FFT wykres widma jest odświeżany co jakąś sekundę (chociaż przebiegi z
    sond lecą szybciej). Samo FFT wygodne, na tyle że często mi zastępuje
    analizator widma. Posiada tylko 1 przebieg matematyczny i nie można go
    użyć jako wejścia w trybie XY.

    Względem 5000 brakuje mi ekranu dotykowego i wyzwalacza na timeout,
    bywał całkiem użyteczny. Brakuje mi też zwykłego głupiego beepa na
    wyzwalaczu (jeszcze nie widziałem osc który by to miał, robiłem prosty
    układzik wpinany do trigger out). Nie ma wejścia 10 MHz, przy
    pomiarach wieloprzyrządowych czasem to może mieć znaczenie.

    Wygodna funkcja zapisu przebiegów na flash lub przesłania przez eth/
    usb (jest w necie dostępny skrypt do matlaba który wciąga pliki
    binarne prosto z tego osc). Zapisu na kartę CF w formacie tekstowym
    nie polecam przy długim rekordzie, w tym czasie można iść na 2 kawy.

    Dekodowanie szyn szeregowych (SPI, I2C, RS) - świetna sprawa, dostępny
    wydruk w postaci tabeli [czas,znak]. Ostrożnie z kablem do sygnałów
    cyfrowych, dość znacznie obciąża układ mierzony.

    Ekran bardzo czytelny, obsługa przejrzysta. Instrukcję otworzyłem
    jedynie żeby się upewnić, że nie umknął mi żaden ficzer. Tylko ten
    różowy kolor trzeciego kanału...

    Z tego co mi brakuje to może jeszcze żeby się dało zmieniać podziałkę
    (np. przesunąć [0,0], przeskalować albo dać 2 osie X na różnych
    wysokościach).

    Wyszukiwarki zdarzeń używam sporadycznie, trudno mi o jakieś
    komentarze poza tym że działało zgodnie z oczekiwaniami.

    Jak na osc tej klasy to nawet niegłośny (mieliśmy kiedyś do testów na
    chwilę DPO7000, to po włączeniu FFT chciał odfrunąć).

    Generalne wrażenia - bardzo pozytywne. Sporo można z niego wycisnąć.
    WP

  • 7. Data: 2010-05-05 19:05:04
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Bardzo fajnie opisałeś większość rzeczy o które chciałem zapytać - THX.

    > Pracuję na MSO4104. Oglądam cyfrówkę (ARM, AVR32, FPGA itp), szyny
    > szeregowe, a z analogów sygnały radiowe, zasilania, przetworniki i
    > takie różne inne co przesiadują w radiostacjach.

    Masz może moduł USB? Podobno chodzi tylko na 1G.

    > Tym bardziej, że bieżąca częst. próbkowania jest stale widoczna na ekranie.

    Ano właśnie, nie ma natomiast częstotliwości akwizycji, trochę szkoda -
    choć w sumie to wartość trochę _teoretyczna_.

> [...]
    > FFT wykres widma jest odświeżany co jakąś sekundę (chociaż przebiegi z
    > sond lecą szybciej). Samo FFT wygodne, na tyle że często mi zastępuje

    Reaguje na zmiany nastaw FFT płynnie, czy jąka się?

    > Dekodowanie szyn szeregowych (SPI, I2C, RS) - świetna sprawa, dostępny
    > wydruk w postaci tabeli [czas,znak]. Ostrożnie z kablem do sygnałów
    > cyfrowych, dość znacznie obciąża układ mierzony.

    20K@3p
    Zastanawiałem się czy to dużo czy mało... niby konkurencja ma więcej.
    Szkoda że nie wytrzymują więcej na wejściu, miał bym zastosowanie gdyby
    przechodziły spokojnie przez 30V, a tak - dzielić się będzie trzeba.

    > Ekran bardzo czytelny, obsługa przejrzysta. Instrukcję otworzyłem
    > jedynie żeby się upewnić, że nie umknął mi żaden ficzer. Tylko ten
    > różowy kolor trzeciego kanału...

    Też zauważyłem, wszystko na miejscu i bardzo wygodnie za wyjątkiem
    klawisza display. Po choinkę go tak ukryli?

    > Z tego co mi brakuje to może jeszcze żeby się dało zmieniać podziałkę
    > (np. przesunąć [0,0], przeskalować albo dać 2 osie X na różnych
    > wysokościach).

    A jest jakiś sens wyświetlania 2x tego samego? Nie miałem nigdy takiej
    potrzeby.

    > Generalne wrażenia - bardzo pozytywne. Sporo można z niego wycisnąć.

    Też miałem takie, podoba mi się chyba wystarczająco ;)

    THX, miłego dnia.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2010-05-06 06:50:36
    Od: a...@t...com.pl

    > Masz może moduł USB? Podobno chodzi tylko na 1G.

    a już sprawdziłem:
    moduł DPO4USB rozpoznawany jest przez każdy dowolny MSO4k i tylko te DPO4k które
    mają numer seryjny powyżej C020000, jakkolwiek dla modeli z pasmem 350 MHz i 500
    MHz działa dekodowanie wyłącznie low-speed i full-speed.
    Dekodowanie USB 2.0 high-speed dostępne _tylko_ dla pasma 1 GHz. Poza tym dla
    1.0 i 1.1 możliwe jest wyzwalanie konkretnym pakietem. Dla USB 2.0 co prawda
    dekodowanie jest, ale wyzwalanie możliwe wyłącznie zboczem. Przeszukiwanie
    zdekodowanych zdarzeń działa i tu i tu.
    Takie informacje podaje Tek.
    Aha, w przypadku USB 2.0 jeszcze jest kwestia odpowiednich sond.

    Andrzej Kamieniecki

  • 9. Data: 2010-05-06 10:54:38
    Od: WP <p...@g...com>

    On 5 Maj, 21:05, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
    > Bardzo fajnie opisałeś większość rzeczy o które chciałem zapytać - THX.
    >
    > Masz może moduł USB? Podobno chodzi tylko na 1G.

    O USB nic nie wiem.

    > Ano właśnie, nie ma natomiast częstotliwości akwizycji, trochę szkoda -
    > choć w sumie to wartość trochę _teoretyczna_.

    W opcjach displaya jest do włączenia trigger frequency. Trochę się
    dziwię, czemu po wciśnięciu defaulta ta opcja jest wyłączona.

    > Reaguje na zmiany nastaw FFT płynnie, czy jąka się?

    Te FFT jest na tyle przemyślane że w nastawach nie grzebię, a i też
    zbyt wiele to ich nie ma. W zasadzie wszystko wynika z długości
    rekordu i częst. próbkowania. Reakcja na własności nie wymagające
    przeliczenia (przesunięcie, skalowanie w Y) jest od razu. No a jak ma
    przeliczyć, to trwa tyle co ma policzyć:)

> [...]
    > Szkoda że nie wytrzymują więcej na wejściu, miał bym zastosowanie gdyby
    > przechodziły spokojnie przez 30V, a tak - dzielić się będzie trzeba.

    Moje wrażenia są takie, że tu nie chodzi o impedancję wejścia, tylko
    te półtora metra nieekranowanego przewodu. Ostre zbocza mogą się na
    tym wyłożyć. Szczególnie, gdy dołączenie sondy stworzy odczep w
    połowie dość długiej ścieżki. Przy sygnałach, gdzie jest jeden
    nadajnik i jeden odbiornik, chyba najczyściej wychodziły pomiary, gdy
    sonda była jak najbliżej odbiornika, po prostu przedłużając linię bez
    tworzenia rozgałęzień.

    Jak spodziewasz się robić dzielnik, to pewnie sporo z takich zagadnień
    ci zniknie, dzielnik powinien jako tako odseparować linię od sondy.

    WP

  • 10. Data: 2010-05-06 13:08:16
    Od: "Andrzej Kamieniecki" <a...@t...com.pl>

    > W opcjach displaya jest do włączenia trigger frequency. Trochę się
    > dziwię, czemu po wciśnięciu defaulta ta opcja jest wyłączona.

    eee, to jest częstościomierz na wyjściu wyzwalacza, o ilości akwizycji to nie
    mówi. Ten częstościomierz jest dokładniejszy niż pomiar częstotliwości przez
    pomiary automatyczne. I tyle. Jak nie można zapisać próbek (trwa holdoff, zajęta
    kolejka w DPO itp) to część zdarzeń wyzwalających jest pomijana przez akwizycję.
    Częstotliwosć wyzwalania sobie a zapis rekordów sobie i to nie jest tożsame. W
    niektórych oscyloskopach Teka jest licznik akwizycji ale to jest licznik w górę
    i nie pokazuje ile jest rekordów na sekundę a po prostu ile ich w ogóle zliczył.
    Mniej więcej widać ile tysięcy przybywa na liczniku.

    > Te FFT jest na tyle przemyślane że w nastawach nie grzebię, a i też
    > zbyt wiele to ich nie ma.

    jak się przejdzie w tryb serwisowy to w DPO/MSO4k jest do FFT menu podobne do
    klasycznego analizatora, tzn RBW, span itd. Pewnie będzie w którymś z nowych
    firmware.

> [...]
    > te półtora metra nieekranowanego przewodu. Ostre zbocza mogą się na
    > tym wyłożyć. Szczególnie, gdy dołączenie sondy stworzy odczep w

    do sond logicznych jest nakładka TLAHRA (Tek logic analyzer high resistance
    adapter czy jakoś tak). Wtedy na wejściu jest wysoka impedancja, układ jest
    aktywny i zasilany przez USB.

    Andrzej Kamieniecki