  • 1. Data: 2010-05-01 09:20:33
    Temat: Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

    Wlasnie na dlugi weekend wysiadl mi (niedlugo po gwarancji) zasilacz Tacens
    Valeo 460. Padl obwod napiecia StandBy 5V. Znalazlem opis podobnej usterki i
    jak komus udalo sie to naprawic. Jest tylko jeden problem. Wymienina zostala
    dioda zenera pracyjaca w galezi 5V. Z tego co opisal czlowiek ktory to
    naprawial wymienil ja na diode 1n4135. Katalogowo to jest zenerek ale na
    100V. Czy ktos naprawial taki zasilacz albo moze cos wskazac czy
    rzeczywiscie z taka dioda to powinno dzialac? Inna sprawa ze nie znalazlem
    nigdzie dostepnej takiej diody nie wiecie czym to mozna zastapic albo gdzie
    kupic w ilosciach detalicznych? Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2010-05-01 13:30:27
    Temat: Re: Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 01.05.2010 11:20, Tarde pisze:
> [...]
    > nigdzie dostepnej takiej diody nie wiecie czym to mozna zastapic albo gdzie
    > kupic w ilosciach detalicznych? Z gory dziekuje za pomoc.

    Często jako prostownik stosowana jest dioda 1n5844. Google podaje,że
    jest to zener na bodaj 3,9 V. Ale faktycznie w zasilaczach ATX ta dioda
    to jest schottky - 5A, 40V.
    Tu jest pdf :
    http://yunarchu.sg1013.myweb.hinet.net/data/SKY/MXD%
    201N5844.pdf

    Diody zenera w przetwornicach też występują w innej jej części ale na
    napięcie coś ok 6V a nie na 100 V .
    G.B.

  • 3. Data: 2010-05-01 13:49:48
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

> [...]
    201N5844.pdf

    > Diody zenera w przetwornicach też występują w innej jej części ale na

    Jako prostownik to siedzi tam SB540. Ta o ktorej pisze to zenerek i siedzi
    jako stabilizacja. Dziwi mnie tylko fakt ze czlowiek ktory opisywal udana
    naprawe podal ze wstawil 1N4135 a to zener na 100V. Jednak nawet gdybm
    chcial to sprawdzic czy u mnie zadziala to i tak nie mam gdzie jej kupic

  • 4. Data: 2010-05-01 15:10:12
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

> [...]
    > naprawe podal ze wstawil 1N4135 a to zener na 100V. Jednak nawet gdybm
    > chcial to sprawdzic czy u mnie zadziala to i tak nie mam gdzie jej kupic

    Czy na sprzężeniu zwrotnym jest transoptor ?

    G.B.

  • 5. Data: 2010-05-01 15:55:45
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

    Użytkownik "Grzegorz Brzęczyszczykiewicz" <g...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:hrhg8j$uop$1@news.onet.pl...

    > Czy na sprzężeniu zwrotnym jest transoptor ?
    >
    > G.B.

    Wyglada jakby byl.

  • 6. Data: 2010-05-01 17:10:54
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 01.05.2010 17:55, Tarde pisze:

    > Wyglada jakby byl.

    W takim układzie - elementem odniesienia najczęściej bywa TL431 lub jego
    odpowiednik.
    Spróbuj może rozrysować schemat z płytki - to wiele może wyjaśnić.

    G.B.

  • 7. Data: 2010-05-01 17:20:47
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

    > W takim układzie - elementem odniesienia najczęściej bywa TL431 lub jego
    > odpowiednik.
    > Spróbuj może rozrysować schemat z płytki - to wiele może wyjaśnić.

    hehe
    no az tak zdesperowany nie jestem. Znajac zycie i poziom obecnie
    produkowanej elektroniki to ten zasilacz i tak juz dlugo nie pochodzie wiec
    ja i tak kupie nowy.
    W tej chwili chcialem tylko wstawic analogicznie do naprawy wczesniejszego
    uzytkownika te elementy ktore tak samo u mnie padly a tylko mam problem z ta
    dioda 1N4135 bo nie wiem czym ja zastapic ani gdzie ja kupic. Jak jej nie
    znajde to po prostu wywale ten zasilacz i juz.
    Zreszta jak ogladalem schematy dostepne zasilaczy ATX to 5V do StandBy
    robione bylo na zwyklym 7805 a tu musieli nie wiadomo co wycudowac no i sa
    efekty a tak to 7805 mam pelna szuflade i byloby po klopocie. :)