    From: WP <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: tek serii 4k
    Date: Tue, 4 May 2010 08:24:53 -0700 (PDT)

    On 4 Maj, 16:11, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:

    > Ogólne odczucia. Jak Ci się sprawuje wyszukiwarka zdarzeń, jak sobie
    > radzisz z długością rekordu - zmieniasz czy zawsze jednakowe ustawienia
    > - co wogóle mierzysz. Jak z odświeżaniem i czy znalazłeś jakieś
    > niedoróbki na tyle denerwujące, że warto o nich pisać.
    > Napisz który to.
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    Pracuję na MSO4104. Oglądam cyfrówkę (ARM, AVR32, FPGA itp), szyny
    szeregowe, a z analogów sygnały radiowe, zasilania, przetworniki i
    takie różne inne co przesiadują w radiostacjach.

    Bardzo pożyteczna funkcja to zoom, który jest zawsze i nie trzeba go
    specjalnie włączać przed pomiarem. Poprzednio robiłem na starszym
    TDS5104 i tam była oddzielna gałka do rozdzielczości i jej obsługa
    razem ze skalą czasową była dość upierdliwa (po mocniejszym
    przekręceniu gałką czasu trzeba było kontrolować rozdzielczość bo
    łatwo było bez ostrzeżenia wejść w aliasing), w 4000 się wyklikuje
    długość rekordu i to jest znacznie wygodniejsze. Tym bardziej, że
    bieżąca częst. próbkowania jest stale widoczna na ekranie.

    Odświeża szybko nawet przy najdłuższym rekordzie (10M, to sporo,
    bardzo rzadko się zdarza żeby brakło).

    Jak się włączy matematykę to już są przerwy, np. przy 100k próbkach
    FFT wykres widma jest odświeżany co jakąś sekundę (chociaż przebiegi z
    sond lecą szybciej). Samo FFT wygodne, na tyle że często mi zastępuje
    analizator widma. Posiada tylko 1 przebieg matematyczny i nie można go
    użyć jako wejścia w trybie XY.

    Względem 5000 brakuje mi ekranu dotykowego i wyzwalacza na timeout,
    bywał całkiem użyteczny. Brakuje mi też zwykłego głupiego beepa na
    wyzwalaczu (jeszcze nie widziałem osc który by to miał, robiłem prosty
    układzik wpinany do trigger out). Nie ma wejścia 10 MHz, przy
    pomiarach wieloprzyrządowych czasem to może mieć znaczenie.

    Wygodna funkcja zapisu przebiegów na flash lub przesłania przez eth/
    usb (jest w necie dostępny skrypt do matlaba który wciąga pliki
    binarne prosto z tego osc). Zapisu na kartę CF w formacie tekstowym
    nie polecam przy długim rekordzie, w tym czasie można iść na 2 kawy.

    Dekodowanie szyn szeregowych (SPI, I2C, RS) - świetna sprawa, dostępny
    wydruk w postaci tabeli [czas,znak]. Ostrożnie z kablem do sygnałów
    cyfrowych, dość znacznie obciąża układ mierzony.

    Ekran bardzo czytelny, obsługa przejrzysta. Instrukcję otworzyłem
    jedynie żeby się upewnić, że nie umknął mi żaden ficzer. Tylko ten
    różowy kolor trzeciego kanału...

    Z tego co mi brakuje to może jeszcze żeby się dało zmieniać podziałkę
    (np. przesunąć [0,0], przeskalować albo dać 2 osie X na różnych
    wysokościach).

    Wyszukiwarki zdarzeń używam sporadycznie, trudno mi o jakieś
    komentarze poza tym że działało zgodnie z oczekiwaniami.

    Jak na osc tej klasy to nawet niegłośny (mieliśmy kiedyś do testów na
    chwilę DPO7000, to po włączeniu FFT chciał odfrunąć).

    Generalne wrażenia - bardzo pozytywne. Sporo można z niego wycisnąć.
    WP