eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytechnika jazdy w korku - pytanieRe: technika jazdy w korku - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!newspeer1.de.telia.net!newspeer4.de.telia.net!de.telia.net!nx01.ia
    d01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Subject: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    References: <1...@c...googlegroups.com>
    <hr3p1d$6u5$1@inews.gazeta.pl>
    Organization: media
    Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Date: 26 Apr 2010 12:13:09 GMT
    Lines: 40
    NNTP-Posting-Host: 83.3.137.42
    X-Trace: 1272283989 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17093 83.3.137.42:47466
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275423
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 26.04.2010 Artur(m) <m...@i...pl> napisał/a:
    >
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0@c36g2000yq
    m.googlegroups.com...
    > Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:
    >
    > W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
    > (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
    > obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
    > na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
    > silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
    > na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania)

    A właściwie stale tylko ruszasz, więc proste jedynka, jak dwójki brak

    > bez sprzęgła/ze
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    A silnika nie? Sprzęgło jakby co łatwiej wymienić, z resztą to normalny
    element cierny ekspoatacyjny, w przeciwieństwie do silnika.

    > ******************
    >
    > A ja bym zapytał (w korku),
    > Czy trzymać na sprzęgle jak czekam, czy rozłączać skrzynią?

    Jak stajesz np na początku cyklu świateł to spoko luz, po co męczyć nogę?
    Jak korek w miarę jedzie to na sprzęgle.

    > Czyli sprzęgło i bieg czy tylko sprzęgło?

    To zależy od tempa korka, jak 2km dojazdu do świateł czy wahadła, to
    luz czy P w asb, szkoda nogi/klocków/docisku.

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: