  • 1. Data: 2012-03-07 09:21:05
    Temat: taśma LED niestandardowa
    Od: "Mario" <k...@g...pl>

    Witam

    Czy ktoś z grupowiczów widział taśmy LED elastyczne do których mogę dopiąć
    sobie LED (podobnie jak zaciska się RJ).
    Chodzi o to że np. na odcinku 3 cm potrzebuję 2 diody następnie przerwa 6 cm
    i ponownie 2 LED. Standardowe taśmy mają regularne odstępy. Spodziewam się
    że na zamówienie można zrobić inne ale po co skoro mógłbym sam sobie wpinać
    LED na odcinkach które mnie interesują.

    Ubiegnę tych co wpadną na pomysł uszkodzenia LED w odcinkach które mają nie
    świecić ew. ucinać taśmę na kawałku i przy pomocy złączek przejść z
    zasilaniem dalej. Dużo pracy a przecież można sobie ułatwić rozwijając taśmę
    i dołączyć LED na odcinkach, które mi pasują. Coś w rodzaju magistrali
    szeregowej.

    Mariusz

  • 2. Data: 2012-03-07 12:56:29
    Temat: Odp: taśma LED niestandardowa
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Założę się, że nie ma czegoś takiego i pewnie prędko nie powstanie. Jak
    zrobić według twojej koncepcji połączenie szeregowe? Zakładasz zasilanie np.
    12V i ileś tych diod musi być w szeregu zależnie od rezystora. Jak nie dioda
    to zwora lub coś co weźmie na siebie spadek diody. Więc i tak trzeba
    lutować. Chyba, że dasz 2 odizolowane przewody, zasilisz z napięcia
    właściwego dla jednej diody i będziesz wstawiać diody równolegle jak wagony
    na szynach.

    Tylko po co kombinować. Są gotowe listwy odcinane co 2,5cm oraz gotowe
    złączki bez lutowania. Spinasz jak chcesz a zasilasz w jednym miejscu.
    Ja kupuję diody i akcesoria tu: http://www.sellneo.pl

    PC

  • 3. Data: 2012-03-09 06:56:47
    Temat: Re: taśma LED niestandardowa
    Od: "Mario" <k...@g...pl>

    Użytkownik "PC" napisał w wiadomości grup

[...]

    Nie chodziło mi o połączenie szeregowe. Chodziło mi dokładnie o te wagoniki.
    Powiadasz 2,5 cm a ja na takim odcinku chciałbym mieć dwa punkty i wpinanie
    LED w miejscach w których coś podświetlam np. niebieską a obok zieloną LED,
    pełna elastyczność w działaniu. Złączki ? po co jak lecisz taśmą bez zabaw i
    jak to napisałeś robisz wagoniki. Lepsza wygoda jak w taśmie, bez rzeźby.

    --
    Mariusz