  • 1. Data: 2012-03-06 16:39:21
    Temat: Telefon Samsung U900 - gdzie czujniki rozsuwania?
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Wszedłem w posiadanie uszkodzonego telefonu komórkowego Samsung U900 w
    którym najprawdopodobniej uszkodzony jest
    czujnik wykrywający rozsunięcie się slidera.
    Bardzo częstym uszkodzeniem w tych telefonach jest uszkodzenie się taśmy ( w
    innych tego typu też), która elektrycznie łączy dwie części aparatu.
    Ale doszedłem do wniosku, że tym razem chodzi o coś innego niż urwana taśma.

    W prawidłowo działajacym telefonie można odblokowac wszystkie jego funkcje w
    dwojaki sposób:
    1) rozsuwajac slider aparatu - działają wtedy wszystkie klawisze, a ekran
    wyswietla się pokazując menu itp.
    2) nie rozsuwając aparatu za to wciskając dwa klawisze ODBLOKUJ i OK.

    Wtedy można korzystać z aparatu, ale oczywiście bez klawiatury mumerycznej,
    która jest wciągnieta (schowana).
    Można też po odblokowaniu telefonu jak w punkcie 2 go rozsunąć.
    I właśnie tak muszę robić żeby go móc używać. Jeśli rozsunięty telefon
    zgaśnie po jakiś czasie, co jest normalne, to po zsunieciu mam kłopoty z
    jego ponownym uruchomieniem. Jakby jakis wewnetrzy układ logiczny idiociał.
    Gdy rozsunę telefon bez uprzedniego odblokowania klawiszami, to
    prawdopodobnie źle działający czujnik nie da sygnału na rozświetlenie ekranu
    i udostepnieniu funkcji.

    Jakby nie patrzył i nie dociekał, to myślę, że na początek należy sprawdzić
    prawidłowośc działania czujnika związanego ze sliderem.
    Ale nie wiem gdzie on jest i jak działa. Ponoć w Samsungach tego typu są to
    czujniki magnetyczne (oparte o przesuwajacy się magnes).
    Ale nie wiem czy jest to polączenie magnesu z kontaktronem czy cos innego?
    Może, ktoś rozbierał takiego Samsunga i wie jak to działa?

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2012-03-06 19:23:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik sofu napisał:
    [..]
> [...]
    > Ale nie wiem gdzie on jest i jak działa. Ponoć w Samsungach tego typu są
    > to czujniki magnetyczne (oparte o przesuwajacy się magnes).

    Znajdź magnes, czujnik będzie pod nim po złożeniu telefonu. Czujnik to
    zwykły sensor halla, 3 nóżki. prawdopodobnie jest skorodowany, wyrwany
    albo taśma już naderwana i ta funkcja (oraz może coś jeszcze) już nie
    działa.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html