  • 161. Data: 2012-07-18 17:45:47
    Temat: Re: tanie tablety z Androidem wykoszą drogie smartfony?
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Yerine Ictimai" <y...@g...com> napisał:

    > co Ty pleciesz! jak jedziesz przez totalnie nieznane tereny to
    > potrzebujesz bardziej globalnego spojrzenia, żeby zwracać uwagę na
    > punkty orientacyjne etc. a nie tylko: "za 50m skręć w lewo, a potem po
    > 100m skręć w prawo, a potem po 38m i 69 cm skręć znowu w lewo..."

    Nigdy nie używam nawigacji na terenach znanych, Ty używasz? A jeśli jadę przez
    tereny nieznane, to rzadko mam taką sytuację jak opisujesz, gdzie co
    kilkadziesiąt metrów trzeba skręcać, a jeśli już trzeba, to przecież nawigacja
    poprowadzi, nie mam potrzeby naparzania palcem po LCD w celu oddalenia. Pisałem
    wcześniej, zmień urządzenie i nawigację, odczujesz różnicę.

  • 162. Data: 2012-07-18 18:04:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup

    >Nigdy nie używam nawigacji na terenach znanych, Ty używasz?

    A ja uzywam. Bo
    -lubie,
    -log z trasy zapisuje,
    -przypomina o fotoradarach,
    -moge skontrolowac jak prowadzi i jak przelicza trase jak ja zignoruje
    ... albo odkryc nowa trase,
    -wystarczy jakis wypadek czy inny korek, i trasa ze znanej zamienia
    sie w nieznana, a ja zyskuje pare minut na startowanie,
    -co lepsze modele moga same informacje o korkach zbierac i je omijac.

    >A jeśli jadę przez tereny nieznane, to rzadko mam taką sytuację jak
    >opisujesz, gdzie co kilkadziesiąt metrów trzeba skręcać, a jeśli już
    >trzeba, to przecież nawigacja poprowadzi,

    Poprowadzi, ale niekoniecznie dobrze. Dlatego lubie miec podglad na to
    co planuje.
    Choc mozna sie sparzyc wrednie na zadufaniu we wlasne umiejetnosci :-)

    >nie mam potrzeby naparzania palcem po LCD w celu oddalenia.

    Jak dobra nawigacja to nie musisz naparzac palcem. Trzyma ustalona
    skale, zbliza przy manewrach.

    >Pisałem wcześniej, zmień urządzenie i nawigację, odczujesz różnicę.

    Nie odczuje, ja tam niedowiarek jestem i tym komputerom nie ufam :-P

    J.

  • 163. Data: 2012-07-18 18:24:40
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 18 Jul 2012 17:45:47 +0200, Tomek napisał(a):

    > Nigdy nie używam nawigacji na terenach znanych, Ty używasz? A jeśli jadę przez
    > tereny nieznane, to rzadko mam taką sytuację jak opisujesz, gdzie co

    A ja tak. Po pierwsze - info o korkach jest bardzo przydatne, po drugie
    nawet jak znam teren i główne trasy, to niekoniecznie znaczy, że znam
    wszystkie dróżki dookoła i jak przyjdzie ominąć korek, to znacznie ułatwia
    życie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

  • 164. Data: 2012-07-18 18:43:33
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@y...org> napisał:

> [...]
    > nawet jak znam teren i główne trasy, to niekoniecznie znaczy, że znam
    > wszystkie dróżki dookoła i jak przyjdzie ominąć korek, to znacznie ułatwia

    Info o korkach zmienia się na kolejne info po zmianie trasy, nie raz chcąc
    ominąć korek pakowałem się w kolejny, więc odpuszczam sobie zbędne kręcenie
    kierownicą, nabijanie kilometrów, tylko po to, żeby stać w innym korku. A jak
    zdaży się korek w znanym miejscu, to znam objazdy, nawigacja nie jest mi do tego
    potrzebna. Naprawdę.

  • 165. Data: 2012-07-18 18:52:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >stać w innym korku. A jak zdaży się korek w znanym miejscu, to znam
    >objazdy, nawigacja nie jest mi do tego potrzebna. Naprawdę.

    Nie stac cie na porzadna nawigacje i dorabiasz ideologie :-P

    Kupilbys se taka, ktora prowadzi najszybsza droga i przelicza z
    uwzglednieniem korkow, to by cie skierowala najszybsza trasa, a nie
    wpakowala w jeszcze wiekszy korek.

    Inna sprawa ze ostatnio jechalem z niemcami - radio mowi ze przed nami
    hen daleko wypadek, TMC mowi ze wypadek, a szkopy pogadali, pogadali
    .. i pojechali prosto w korek. No ale moze inaczej sie nie dalo.

    J.

  • 166. Data: 2012-07-18 20:03:34
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 18 Jul 2012 18:43:33 +0200, Tomek napisał(a):

    > kierownicą, nabijanie kilometrów, tylko po to, żeby stać w innym korku. A jak
    > zdaży się korek w znanym miejscu, to znam objazdy, nawigacja nie jest mi do tego
    > potrzebna. Naprawdę.

    WOW.. Znasz wszystkie trasy i wszystkie objazdy. Dodaj jeszcze, że znasz
    wszystkie pytania i wszystkie odpowiedzi i zakasujesz kapitana Wagnera.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak

  • 167. Data: 2012-07-18 22:06:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Yerine Ictimai wrote:
    > Ostatnio sporo jest tanich tabletów w sklepach typu "Media*cośtam",
    > np. firm Manta, LG mozna kupić za 200-600 PLN. Pytanie, czy to nie
    > lepsze niż Smartfony?
    > OK, mozna posiadać jakąś E-52 typowo do dzwonienia, lecz do internetu
    > osobno taki właśnie tablet z ekranem 8" przecież mniejszy niż zeszyt i
    > spokojnie można go wszędzie brać - czy to nie lepsze rozwiązanie niż
    > smartfon z ekranem 4" strasznie niewygodny bo za duży jako telefon ale
    > o wiele za mały do czytania internetu?

    hm...

    można różne dziwne rzeczy robić ale telefon czy smartfon powinny być w miarę
    małe aby można je było wsadzić w kieszeń, no i powinny być odporne na
    sciski aby w tej kieszeni można było je trzymać.

    tabletu nawet 7" nie wsadzi sie do kieszeni spodni a trzymanie takiego
    potwora przy uchu jest raczej można pokręconym pomysłem, pomijajać brak
    obsługi jedno ręcznej...

  • 168. Data: 2012-07-18 23:35:51
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    > WOW.. Znasz wszystkie trasy i wszystkie objazdy. Dodaj jeszcze, że znasz
    > wszystkie pytania i wszystkie odpowiedzi i zakasujesz kapitana Wagnera.

    "w znanym miejscu" to co innego niż "wszystkie trasy i wszystkie objazdy".
    Zauważyłeś różnicę, czy dalej nie. I wspomniałem, że znalezienie objazdu (nawet
    w/g niektórych "szybkiego") w którym na trasie musiałbym nadłożyć 50km i stracić
    30 minut więcej czasu mija się z celem, więc proszę, dajcie spokój wywodom.

  • 169. Data: 2012-07-19 00:27:49
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 18 Jul 2012 23:35:51 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > 30 minut więcej czasu mija się z celem, więc proszę, dajcie spokój wywodom.

    Ja nic nie wywodzę, opisuję realną sytuację w której często się znajduję.
    Dzielnicę znam i wszystkie główne drogi. Tyle, że jak mi się trafi być w
    dzielnicy w porannym lub popołudniowym korku, to staram się ominąć je
    lokalnymi uliczkami, których nie sposób spamiętać. Uzywam wtedy nawigacji
    albo równie często Google Maps, ktore pokazuje okolicę i podaje informacje
    o jednokierunkowości.
    Bo "tereny znane" nie oznacza, że znam na pamięć wszystkie skróty (czy też
    ich przeciwieństwa).

  • 170. Data: 2012-07-19 01:01:01
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    > tabletu nawet 7" nie wsadzi sie do kieszeni spodni a trzymanie takiego
    > potwora przy uchu jest raczej można pokręconym pomysłem,

    Zalezy jakich spodni :)
    Do kieszeni bojowek wchodzi spokojnie.
    Jak juz ktos koniecznie chce dzwonic to sa tanie sluchawki BT, lub na
    przewodzie, a jesli chodzi o sporadyczny telefon to i przy uchu
    potrzymac mozna. Ja z premedytacja uzywam tableta z karta Aero2 wiec i
    tak nie ma dzwonienia poza Skype :) Czyli jak trzeba to sie i zadzwonic
    da.