  • 1. Data: 2012-07-13 09:41:03
    Temat: Kary umowne T-mobile
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    Witam
    Dzwoniłem na infolinię T-mobile, ale nikt nie był mi w stanie udzielić
    odpowiedzi na proste pytanie. Załóżmy, że mam umowę do grudnia 2012 i
    chciałbym zmienić operatora np. w sierpniu, ile zatem musiałbym zapłacić
    kary umownej? Czy to jest jakaś ogólna kwota?, Czy liczy się to na
    podstawie miesięcy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-07-13 09:42:35
    Temat: Re: Kary umowne T-mobile
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-13 09:41, Einstein pisze:
> [...]
    > chciałbym zmienić operatora np. w sierpniu, ile zatem musiałbym zapłacić
    > kary umownej? Czy to jest jakaś ogólna kwota?, Czy liczy się to na

    Masz to zapisane w umowie, zwykle kara jest rozliczana proporcjonalnie
    do pozostałego zastrzeżonego okresu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-07-13 09:50:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 13 Jul 2012 09:41:03 +0200, Einstein <e...@g...pl>
    wrote:

    >Załóżmy, że mam umowę do grudnia 2012 i
    >chciałbym zmienić operatora np. w sierpniu, ile zatem musiałbym zapłacić
    >kary umownej?
    Zależnie od tego co miałbyś zapisane w załóżmy umowie.

    WAM

  • 4. Data: 2012-07-13 09:51:07
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-07-13 09:42, Liwiusz pisze:

    > Masz to zapisane w umowie, zwykle kara jest rozliczana proporcjonalnie
    > do pozostałego zastrzeżonego okresu.

    Ale tak mniej więcej jakie są to koszty?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-07-13 10:04:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Lip, 09:51, Einstein <e...@g...pl> wrote:

    > Ale tak mniej więcej jakie są to koszty?

    Sprawdz umowe.
    Mozesz poniesc nei tylko koszty do zakonczenia okresu jej trwania, ale
    i wstecznie wyrownanie od cen promocyjnych, ktore placisz do cen bez
    znizek. roznica moze byc naliczona i doliczona w przypadku zerwania
    umowy. Powinno to byc zasygnalizowane w umowie.

  • 6. Data: 2012-07-13 10:14:05
    Od: gregor <g...@s...pl>

> [...]
    > chciałbym zmienić operatora np. w sierpniu, ile zatem musiałbym zapłacić
    > kary umownej? Czy to jest jakaś ogólna kwota?, Czy liczy się to na

    w zadnej tam umowie jest ustawa od tego placisz kase za

    07.12
    08.12
    09.12
    10.12
    11.12
    12.12

    czyli 6 abonamentów

    gregor

  • 7. Data: 2012-07-13 10:44:09
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@o...pl>

    Dnia 13-07-2012 o 10:14:05 gregor <g...@s...pl> napisał(a):
    > w zadnej tam umowie jest ustawa od tego placisz kase za

    To podaj podstawę prawną.

    Podpowiem Ci jeszcze, że umowa (zakładając, że nie łamie prawa, a tego -
    nie znając jej - nie jesteś w stanie stwierdzić) ma moc prawną.

    > gregor

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 8. Data: 2012-07-13 11:07:00
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Einstein nabazgrał(a):

> [...]
    > chciałbym zmienić operatora np. w sierpniu, ile zatem musiałbym zapłacić
    > kary umownej? Czy to jest jakaś ogólna kwota?, Czy liczy się to na

    Przeczytaj umowę albo zadzwoń do BOK .. ja za odejście z Plusa jakiś czas
    temu płaciłem 1000zł ..

  • 9. Data: 2012-07-13 11:41:10
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-07-13 10:44, Wojciech "Spook" Sura pisze:

    > To podaj podstawę prawną.
    >
    > Podpowiem Ci jeszcze, że umowa (zakładając, że nie łamie prawa, a tego -
    > nie znając jej - nie jesteś w stanie stwierdzić) ma moc prawną.

    Prawo telekomunikacyjne dot. wypowiedzenia umowy z winy abonenta

    W takim przypadku
    abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy
    usług w
    wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres
    wypowiedzenia, nie
    wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy,
    powiększonej
    o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną proporcjonalnie
    do czasu pozostającego do zakończenia trwania umow

    i tyle w temacie nie siejcie zamentu

    gregor

  • 10. Data: 2012-07-13 12:14:35
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-07-13 11:07, Chris pisze:
    > Einstein nabazgrał(a):

    > Przeczytaj umowę albo zadzwoń do BOK .. ja za odejście z Plusa jakiś
    > czas temu płaciłem 1000zł ..

    W takim razie miesiąc przed końcem umowy będę się zastanawiał co i jak,
    już za długo jestem związany z erą (teraz t-mobile) i pora chyba na
    rozstanie.