  • 21. Data: 2013-03-27 01:29:15
    Temat: Re: [tania] alternatywa dla starego dysku ATA
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    news:5151f40c$0$26709$65785112@news.neostrada.pl...

    > Render zdaje się można wybrać z kilku. Co do smaku na moc to nie wiem,

    Próbowałem rzeźbić, ale albo przy oszczędnych ustawieniach animacja traciłą
    na płynności, albo przy zbyt mocnych, też zaczęła skakać, ale to z powodu
    niedostatecznej wydajności maszyny... wtedy też za animacją skakało
    wszystko.

    > na i5 raczej nie czuję, żeby coś tam czkał, natomiast domyślnie przydział
    > zasobów jest niewielki i do płynnego działania autotraxa w 1280x1024
    > (więcej nie działa niestety) trzeba wymusić maksymalny przydział mocy.
    > Zjada mi to jeden rdzeń tak w 80%.

    Moje to Pentium D925, znacznie żerniejszy od Heretica Wiedźmin chodził mi
    płynnie (choć nie grałem w W, bo takie gry mi nie leżą, wolę takie, gdzie
    trzeba raczej pomyśleć, ewentualnie do tego wykazać się trochę zręcznością,
    strateg ze mnie jak kozia D4, kto widział, to wie, co mam na myśli...), więc
    pewnie DosBox trochę za bardzo chciał mi zrobić dobrze, ale nie bardzo
    umiał... Jakoś w końcu doprowadziłem do sytuacji, gdy animacja była płynna,
    a system nie przycinał... ale i tak żarło to chyba z 80% procka,
    dwurdzeniowy, jakby nie było. Już jHeretic żarł mniej i w zasadzie bardziej
    może ograniczała go karta graficzna (Palit 7300GT, lekka chujówka
    wydajnościowa, ale chodzi sprawnie), niż wydajność sprzętu.

  • 22. Data: 2013-03-28 19:35:18
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-26 00:01, Janko Muzykant pisze:

    > Jednak DosBox jest fajniejszy. Różne emulacje kart muzycznych, grafik,
    > przyspieszenie albo nie, do wyboru, do koloru.

    Moim zdaniem emulacja to jednak nie to samo. Emulator jest fajny, kiedy
    chcemy sobie dla zabicia czasu pograć w jakąś starą grę, choćby na
    telefonie albo tablecie. Za nic jednak nie oddaje klimatu grania na
    oryginalnym sprzęcie, bez względu na to czy mówimy o C64, Amidze,
    Pegasusie czy PSX. W przypadku peceta też się to sprawdza, zwłaszcza
    jeśli to jest TEN pecet, na którym grało się przed laty. ;)

    Poza tym ciekawym doświadczeniem jest próba włączenia przeglądarki i
    zobaczenie, jak kompletnie nie radzi sobie z obsługą współczesnych stron
    www. Daje to pewne wyobrażenie na temat tego, jak wiele się zmieniło w
    ciągu tych kilkunastu lat.

    BTW Pegasusa też od czasu do czasu wyjmuję i podpinam do telewizora.
    Współczesnego, na którym piksele są już całkiem sporymi kwadracikami. ;)

  • 23. Data: 2013-04-01 00:40:22
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2013 17:44:24 +0000, Cezar napisał(a):

    > Przez kilka lat działała u mnie płyta VIA EPIA m1000 (architektura 486)
    > z wetkniętą CF przez przejściówkę.

    Aczkolwiek chyba nie wszystkie karty działają w takich przejściówkach
    bądź nie ze wszystkich da się zabootować system.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 24. Data: 2013-04-01 01:06:26
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2013 20:16:38 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]

    To albo z tą grą było coś nie tak albo z DOS Boxem. Duuużo nowszy Blood
    odpalony na Core 2 Duo 3GHz chodzi bez najmniejszego zająknięcia, choć
    na poprzednim komputerze (Athlon 1700+) zamulał. Przez chwilę miałem
    pomysł, by do starych gier poskładać jakiegoś peceta (fajna płyta z
    P233MMX się w piwnicy kurzy) ale skoro teraz gry ze schyłkowego okresu
    DOSa chodzą mi na DOS Boxie to dałem sobie z tym spokój.
> [...]
    > 1280x1024 (więcej nie działa niestety) trzeba wymusić maksymalny
    > przydział mocy. Zjada mi to jeden rdzeń tak w 80%.

    Autotrax to raczej generalnie nie ma zbyt wielkich wymagań bo przecież
    ten program powstał chyba w czasach 386. Jedyne, co tam może nieco
    więcej czasu zabierać to kontrola ścieżek z netlistą. A tak w ogóle to
    polecam pakiet Circuitmaker 2000 - formalnie to nigdy on nie stał się
    darmowy ale kupić go też już się nie da. Wchodzący w jego skład
    Traxmaker to dosłownie stary Autotrax w wersji pod Windows - pełna
    zgodność formatu plików i bibliotek, te same skróty klawiaturowe.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 25. Data: 2013-04-01 01:48:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-01 01:06, badworm pisze:
    > Autotrax to raczej generalnie nie ma zbyt wielkich wymagań bo przecież
    > ten program powstał chyba w czasach 386. Jedyne, co tam może nieco
    > więcej czasu zabierać to kontrola ścieżek z netlistą.

    Rysowanie ścieżek w dużej rozdzielczości, gdy jest ich więcej, trochę
    trwa. Nie dużo, ale każde przesunięcie kursora to lag. Był, znaczy, bo
    po wymuszeniu mocy jest szybko.

> [...]
    > Traxmaker to dosłownie stary Autotrax w wersji pod Windows - pełna
    > zgodność formatu plików i bibliotek, te same skróty klawiaturowe.

    Hmm... może trzeba będzie spróbować. Tego autotraxa mam w rdzeniu
    kręgowym i mogę przy lunaktykowaniu wymieniać wszystkie funkcje :) Nigdy
    nic nadto nie potrzebowałem, stąd nieochota do poznawania nowego środowiska.
    Zresztą klawiaturę mam swoją, zdefiniowaną jeszcze z 18 lat temu.

    --
    pozdrawia Adam
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 26. Data: 2013-04-01 09:24:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-27 01:29, Anerys pisze:

    > dobrze, ale nie bardzo umiał... Jakoś w końcu doprowadziłem do sytuacji,
    > gdy animacja była płynna, a system nie przycinał... ale i tak żarło to
    > chyba z 80% procka, dwurdzeniowy, jakby nie było.

    Na dobrą sprawę z emulacją przecież zawsze tak było. Pamiętam artykuł w
    "Enterze", opublikowany gdzieś koło 1998 roku. Autor zrobił przegląd
    emulatorów rozmaitych ośmio- i szesnastobitowych platform. W pewnym
    momencie zwrócił uwagę, że chociaż oryginalny ZX Spectrum miał procek
    3,5MHz i 48k RAM-u, to do emulatora pod Windowsa nie powinno się
    podchodzić bez procesora Pentium i tych 32MB RAM. ;)

    A DOSBox przecież robi kompletną emulację x86, dzięki czemu jest
    dostępny też na innych platformach sprzętowych.

  • 27. Data: 2013-04-01 18:07:23
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 01 Apr 2013 01:48:07 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Rysowanie ścieżek w dużej rozdzielczości, gdy jest ich więcej, trochę
    > trwa. Nie dużo, ale każde przesunięcie kursora to lag. Był, znaczy, bo
    > po wymuszeniu mocy jest szybko.

    Ciekawa sprawa. Te wyższe rozdzielczości OIDP wymagały jakiś kombinacji
    i nieoficjalnych sterowników do programu, tak?
> [...]
    > nic nadto nie potrzebowałem, stąd nieochota do poznawania nowego środowiska.
    > Zresztą klawiaturę mam swoją, zdefiniowaną jeszcze z 18 lat temu.

    Warto się przesiąść. Jedną z niewielu rzeczy, której mi w tym pakiecie
    brakuje, to zwrotna informacja z Traxmakera do Circuitmakera by zmiany w
    PCB były wprowadzane na schemat. Ale da się żyć, do przesiadki na
    Cadstara jakoś się nie mogę zebrać. CM2000 chodzi jak przecinak a
    dodatkowo ma wbudowane proste narzędzie do symulacji bazujące na PSpice.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 28. Data: 2013-04-01 18:15:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-04-01 18:07, badworm pisze:
    > Ciekawa sprawa. Te wyższe rozdzielczości OIDP wymagały jakiś kombinacji
    > i nieoficjalnych sterowników do programu, tak?

    Symulacja vesy, widać pobiera nieco mocy. Same sterowniki są już leciwe,
    acz powstały nieco później.

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałbym postawić sobie pomnik - gdzie się coś takiego załatwia?/

  • 29. Data: 2013-04-02 03:36:59
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote in <news:kiqfkn$lvk$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    > Proponuję na allegro za 5 zł przejściówkę ATA-SATA (działa nawet z
    > bardzo starymi kontrolerami) i podłączyć nawet 4-terabajtowy dysk :D

    Lub kontroler SATA na PCI.
    Swoja droga ilosc cykli zapisu w dyskach SSD zostala zwiekszona o rzedy
    wielkosci w porownaniu do zwyklych pamieci flash (kart SD/CF czy
    Pendrive'ow). Dlatego tez moga byc one stosowane jako dyski systemowe.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 30. Data: 2013-04-02 19:41:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

> [...]
    > wielkosci w porownaniu do zwyklych pamieci flash (kart SD/CF czy
    > Pendrive'ow). Dlatego tez moga byc one stosowane jako dyski systemowe.

    Dyski systemowe z reguły nie są intensywnie używane do zapisu