  • 1. Data: 2013-03-23 20:11:56
    Temat: uszkodzona mini szlifierka
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Witam. Mam miniszlifierke verto 125W (występującą po milionem innych marek).
    Musiałem ją rozebrać i po złożeniu szlifierka zdycha. Obroty falują, zwalnia
    do zera,
    potem znowu rusza (zachęcona walnięciem o twardy przedmiot).

    Jest szansa zgadnać co zepsułem ? Raczej wątpie żeby padła elektronika. Może
    coś być
    ze szczotkami ale nie wyglądają ani na żużyte ani na zepsute. Nie mam
    niestety innych.

    Z góry dzięki za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2013-03-23 21:42:23
    Temat: Re: uszkodzona mini szlifierka
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    ww wrote:
> [...]
    > elektronika. Może coś być
    > ze szczotkami ale nie wyglądają ani na żużyte ani na zepsute. Nie mam

    Jak skutkuje uderzenie to albo szczotki sie zawieszają albo coś ciano-krzywo
    jest złożone.
    Pokręć wałem i sprawdź czy luźno chodzi.
    Czy szczotek nie obróciłeś?
    Ale jak zwalnia do zera to na 99,9% szczotki albo jakis luźny przewód.
    Ja kiedys miałem taki objaw w starej DDR-owskiej wiertarce, doprowadzenie
    zaslilania do oprawy szczotki było w postaci takiej koronkowej sprężystej
    podkładki, która normalnie powinna się zaciskac na korpusie trzymaka
    szczotki. Niestety korpus był aluminiowy bądż jakiś stop cynku i z czasem
    podkładka dostała luzu i na dodatek wypalal styk w miejscu kontaktu.
    Różne zabiegi robiłem, w końcu pomogło owinięcie podkładki drutem miedzianym
    i zalanie wszystkiego lutem. Wiertara sprawuje się do dzisiaj i nie trzeba
    jej traktowac wstrząsami żeby dawała znaki życia :)

    Piotr sq3ogx