  • 1. Data: 2013-03-23 17:34:53
    Temat: Deszyfrator strumienionwy do bootloadera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Co aktualnie nadaje się do deszyfracji w locie firmware? Deszyfracja
    przez bootloader, klucz symetryczny (poza bootloaderem nie istnieje,
    bootloader chroniony hardwareowo).

    Niektórzy polecają Pukall Cipher 1 ale jakoś nie wierzę na slowo że
    kryptokgraficznie bez wad, ponadto kod jak by ktoś nasr... więc tym
    bardziej, żeo używaniu w środku mnożenia nie wspomnę.

    Powinno być małe, strumieniowe, najlepiej łatwo "kompresowalne" do
    assemblera. AES i te okolice wydają się być przesadą, ale może się mylę?

    Bootloader siłą rzeczy musi być mój własny (ze względu na nieco
    nietypowe działanie) i niestety licencje GPL odpadają.

  • 2. Data: 2013-03-23 17:36:17
    Temat: Re: Deszyfrator strumienionwy do bootloadera
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    ja się nie znam, ale taki fachowiec i sam sobie nie może napisać?

  • 3. Data: 2013-03-23 17:40:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-23 17:36, Ministerstwo Propagandy wrote:
    > ja się nie znam, ale taki fachowiec i sam sobie nie może napisać?

    Nie jestem jednym z tych którzy codziennie pisza nowy silnie
    kryptograficzny cipher. Może marny ze mnie programista, ale jakoś nie
    czuje się na siłach.

  • 4. Data: 2013-03-23 20:00:35
    Od: Andy <a...@c...pl>

    > Co aktualnie nadaje się do deszyfracji w locie firmware? Deszyfracja
    > przez bootloader, klucz symetryczny (poza bootloaderem nie istnieje,
    > bootloader chroniony hardwareowo).

    Uzywalem tea.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tiny_Encryption_Algorit
    hm

    Moze bedzie OK.

    --
    Andrzej

  • 5. Data: 2013-03-24 09:23:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-23 20:00, Andy wrote:
    > Uzywalem tea.
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Tiny_Encryption_Algorit
    hm

    Dziekuje wygląda ok.

  • 6. Data: 2013-03-24 11:02:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Mar 2013 17:34:53 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > Powinno być małe, strumieniowe, najlepiej łatwo "kompresowalne" do
    > assemblera. AES i te okolice wydają się być przesadą, ale może się mylę?

    Tak ogolnie to do komputerow sluza szyfry serii RC - dobrze programowalne w
    typowym zestawie instrukcji.

    > Bootloader siłą rzeczy musi być mój własny (ze względu na nieco
    > nietypowe działanie) i niestety licencje GPL odpadają.

    Dobry szyfr, zmiennej z kluczem nie musisz przeciez ujawniac.
    I moze jeszcze szyfr jednokierunkowy i nie ma sie czego bac :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-03-24 11:50:31
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-24 11:02, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Dobry szyfr, zmiennej z kluczem nie musisz przeciez ujawniac.
    > I moze jeszcze szyfr jednokierunkowy i nie ma sie czego bac :-)

    No ale bootloadera zarazi GPLem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2013-03-24 12:25:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Mar 2013 17:40:05 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie jestem jednym z tych którzy codziennie pisza nowy silnie
    > kryptograficzny cipher. Może marny ze mnie programista, ale jakoś
    nie
    > czuje się na siłach.

    Ja do bootloadera używam xtea, raptem kilkanascie linijek kodu w C.
    http://en.wikipedia.org/wiki/XTEA

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-03-24 22:44:31
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Sebastian Biały pisze:
    > Co aktualnie nadaje się do deszyfracji w locie firmware? Deszyfracja
    > przez bootloader, klucz symetryczny (poza bootloaderem nie istnieje,
    > bootloader chroniony hardwareowo).

    Po co deszyfrowanie w bootloaderze?

    bajcik

  • 10. Data: 2013-03-24 23:10:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.03.2013 22:44, b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:

    > Po co deszyfrowanie w bootloaderze?

    Żeby można było dostarczać klientowi update w którym nie będzie mógł
    grzebać.

    Michoo