  • 11. Data: 2013-03-26 10:56:12
    Temat: Re: [tania] alternatywa dla starego dysku ATA
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    > Mam wrażenie, że odstawiasz teraz trolling najczystszej wody. Każdy
    > musi mieć potrzebę odpalania jakiś głupawych gierek a jak takiej
    > potrzeby nie ma, to jest od razu kruchtowy? Baranka walnij!

    "Nie próbowałem" - to jest właściwa odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie.

    Natomiast "nie miewam takich potrzeb" to zdradza ton dystansu. I dobrze
    wiemy lep jakiego dystansu kryje się za tą zdradą ;-)

  • 12. Data: 2013-03-26 11:01:03
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

> [...]
    > musi mieć potrzebę odpalania jakiś głupawych gierek a jak takiej
    > potrzeby nie ma, to jest od razu kruchtowy? Baranka walnij!

    Ale zaraz, przecież ty mnie splonkowałeś dopiero co. Więc czemu w ogóle
    mi odpowiadasz?

  • 13. Data: 2013-03-26 11:37:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Tuesday, March 26, 2013, 11:01:03 AM, you wrote:

    > Ale zaraz, przecież ty mnie splonkowałeś dopiero co.

    Wybacz - nawet nie staram się pamiętać, czy kogoś splonkowalem i
    kiedy. Musiałbym mieć łeb jak sklep, żeby taki rzeczy pamiętać.

    > Więc czemu w ogóle mi odpowiadasz?

    Widocznie musiałeś zmienić coś co spowodowało, że wyleciałeś z filtra.
    A szukać mi się nie chce.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-03-26 13:14:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.03.2013 02:34, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Czy udało Ci się w DosBoxie uruchomić Operację Glemp?
    http://www.dosbox.com/comp_list.php?showID=4336&lett
    er=O

    Michoo

  • 15. Data: 2013-03-26 14:52:34
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Sęk w tym, że ostatnio dysk zaczyna szwankować. Podejrzewam bad sectory.
    > Czy istnieje jakieś alternatywne rozwiązanie, np. przejściówka IDE2CF?

    Na Allegro przejściówek ci wszelakich u nas dostatek :)

    > Kiedyś straszono błyskawiczną degradacją karty w wyniku działania pliku
    > wymiany, ale na dobrą sprawę dzisiaj z pamięci flash korzysta się
    > powszechnie i nic złego się nie dzieje - SSD w netbookach, SD w

    Czytać możesz ile wlezie. Dopiero zapis może powodować problemy. A jak
    szybko się zdegraduje, to też różnie, zależy od konstrukcji komórki pamięci.

    > Raspberry Pi itp. Zabytkowy pecet i tak jest włączany okazjonalnie.

    Przypuszczam, że padnie prędzej, niż karta dojdzie dni swoich.
    A tak na szybko - zainteresuj się "Disk-On-Module", też można nabyć na
    Allegro.
    Co do SATA - starsze BIOSy mogą nie dość, że nie zobaczyć całego dysku, to
    niektóre wręcz stają okoniem i przy dysku przekraczającym "pojmowalność"
    BIOSu będzie "Nie wstanę, tak będę leżał". Mocno zależy od konkretnego
    BIOSu. Rozwiązaniem (zastosowałem na starym serwerowcu Globalyst 730) jest,
    że dysk systemowy mały, włączony w BIOS, duży w BIOS wyłączony, pozostawione
    włączenie portu (choć niektóre Szklarnie potrafią zobaczyć i obsłużyć
    wyłaczony zasób), dysk zostanie przy wstawaniu Windy zobaczony, wciągnięty i
    obsłużony.

  • 16. Data: 2013-03-26 15:01:17
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Jednak DosBox jest fajniejszy. Różne emulacje kart muzycznych, grafik,
    > przyspieszenie albo nie, do wyboru, do koloru.

    I bywa mocno żerny na zasoby. Chciałem Heretica (normalnie to na 486 chodzi
    płynnie) odpalić w ten sposób, to jak już go ustawiłem, że gra chodziła w
    miarę płynnie, komp 3 GHz, 2GB pamięci, 256MB obraz, to komputer zaczął się
    dusić (prawie 100% proca dwurdzeniowego). Lepsze okazało się zastosowanie
    otwartoźródłowego silnika do gry (projekt jHeretic/jDoom/jHexen), który też
    dość mocno obciąża maszynę, ale zostawia jej jednak trochę swobody na
    oddech, do tego jest znacznie przyjemniejszy w odbiorze (znaaacznie lepszy
    render).
    Natomiast tam, gdzie nie było potrzebne korzystanie z niuansów, DOSBOX
    sprawował się świetnie.

  • 17. Data: 2013-03-26 15:22:56
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-26 13:14, Michoo pisze:

    > http://www.dosbox.com/comp_list.php?showID=4336&lett
    er=O

    Dzięki. No właśnie broken, bo ona zamiast DOS4GW używa jakiegoś
    niestandardowego EMM-a marki Borland. A jeśli chodzi o jakość to Borland
    ma rozrzut jak ruska katiusza.

  • 18. Data: 2013-03-26 18:44:24
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 25/03/2013 20:38, Atlantis wrote:> Leży u mnie pewien stary komputer
    - Cyrix 6x86. Pożytku z niego żadnego,
> [...]
    > powszechnie i nic złego się nie dzieje - SSD w netbookach, SD w
    > Raspberry Pi itp. Zabytkowy pecet i tak jest włączany okazjonalnie.

    Przez kilka lat działała u mnie płyta VIA EPIA m1000 (architektura 486)
    z wetkniętą CF przez przejściówkę.

    c.

  • 19. Data: 2013-03-26 20:11:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Z takimi uwagami to wypad na fora kruchtowe.

    Nie miewam potrzeb odpalania gier, żadnych, satanistycznych i oazowych,
    starych i nowych więc po prostu nie wiem, czy się da. Nie napisałem
    jednak, co myślę o tych, którzy gustują w tego typu rozrywce, mimo iż
    swoje zdanie na ten temat mam (i zupełnie nie chodzi mi o światopogląd
    tej konkretnej gry). Jeśli czujesz się gorszy, bo masz takie potrzeby,
    to już Twój problem - ja się w życiu nie kieruję zdaniem kogokolwiek,
    zwłaszcza tak ogólnym, ale to już na marginesie :)

    Da się odpalić Autotraxa i po to mi głównie DosBox. Odpalałem też trochę
    narzędzi pod GUSa, żeby pozgrywać midy, które lata temu robiłem pod tą
    właśnie kartą - emulacja jest doskonała, skoro da się wymieniać banki
    brzmieniowe. Odpalałem też trochę dem sprzed 20 lat i starszych - pod
    CGA i EGA, celem zobaczenia sobie, jak to w ogóle wyglądało. Wszystko
    ruszyło.

    --
    pozdrawia Adam
    /ile kremówek zjadł papież?/

  • 20. Data: 2013-03-26 20:16:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-26 15:01, Anerys pisze:
> [...]
    > zostawia jej jednak trochę swobody na oddech, do tego jest znacznie
    > przyjemniejszy w odbiorze (znaaacznie lepszy render).

    Render zdaje się można wybrać z kilku. Co do smaku na moc to nie wiem,
    na i5 raczej nie czuję, żeby coś tam czkał, natomiast domyślnie
    przydział zasobów jest niewielki i do płynnego działania autotraxa w
    1280x1024 (więcej nie działa niestety) trzeba wymusić maksymalny
    przydział mocy. Zjada mi to jeden rdzeń tak w 80%.

    --
    pozdrawia Adam
    /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../