  • 21. Data: 2010-08-26 22:37:44
    Temat: Re: stabilizator
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Andgro wrote:

    > Za każde pytanie na newsach odpłacam kilkoma radami lub wskazówkami a
    > potem znikam.
    > Czyli PŁACĘ swoim czasem i wiedzą :)

    W taki sam sposób zapłać za czytanie Wikipedii.

    > Wielcy gracze ze sobą walczą, a naiwniacy na ich poletkach za darmo
    > odrabiają pańszczyznę pod postacią open project-ów

    Sugerujesz, że "Wielcy" rżną z open source do swoich komercyjnych
    produktów i żerują w ten sposób na "naiwniakach" ?

    Mirek.

  • 22. Data: 2010-08-26 23:42:26
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Mirek pisze:

    > W taki sam sposób zapłać za czytanie Wikipedii.

    Nie korzystam z Wikipedii.

    > Sugerujesz, że "Wielcy" rżną z open source do swoich komercyjnych
    > produktów i żerują w ten sposób na "naiwniakach" ?

    Sugeruje ze wielcy stymulują określone open projekty żeby skomplikować
    życie konkurencji albo promować markę. Zawsze gdzieś tam w cieniu są
    duże pieniądze. Naiwni szeregowcy-idealiści odwalają robotę za darmo.
    To co napisałeś to zupełnie poboczny proceder i mało istotny. Ale z
    pewnością pomysły z open projektów są frikową kopalnią pomysłów dla
    korporacji.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 23. Data: 2010-08-26 23:51:39
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 10-08-27 00:37, Mirek pisze:

    > Sugerujesz, że "Wielcy" rżną z open source do swoich komercyjnych
    > produktów i żerują w ten sposób na "naiwniakach" ?

    A to jakis problem, majac pelen kod, pozyczyc troche pomyslow,
    oczywiscie nie w 1:1? :) Gdyby tego nie robili to, niestety a moze
    stety, byliby glupi do kwadratu :)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 24. Data: 2010-08-27 04:57:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 01:51:39 +0200, Butek wrote:

    >A to jakis problem, majac pelen kod, pozyczyc troche pomyslow,
    >oczywiscie nie w 1:1? :) Gdyby tego nie robili to, niestety a moze
    >stety, byliby glupi do kwadratu :)

    Po pierwsze - czasem problem, bo zanim sie przebija przez te zrodla to
    szybciej sami wymysla.
    Po drugie - te projekty czesto nasladuja produkt komercyjny, wiec to
    raczej w druga strone pomysly ida. Albo robia cos na czym komercji nie
    zalezy.
    A po trzecie - czasem ci od open dziwnie dlugo zyja jako firmy ...
    widac ktos im placi. Moze ta komercja woli zaplacic fachowcowi za
    konkret niz przedzierac sie przez zrodla.

    J.

  • 25. Data: 2010-08-27 05:46:14
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > Kilka razy zdarzyło mi się poprawić jakieś drobiazgi w polskiej Wiki.
    > Dobrych kilka dni poprawki czekały w 'wersji roboczej' zanim je jakiś
    > pryszczaty przejrzał i łaskawie dopuścił do oficjalnej. W angielskiej
    > Wiki poprawki widać natychmiast.

    Bo tylko polacy potraktowali wikipedię jako miejsce do umieszczania spamu
    albo wulgaryzmów. To problem mentalny.

  • 26. Data: 2010-08-27 10:47:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Friday, August 27, 2010, 12:37:44 AM, you wrote:

    > W taki sam sposób zapłać za czytanie Wikipedii.

    :)

    > Sugerujesz, że "Wielcy" rżną z open source do swoich komercyjnych
    > produktów i żerują w ten sposób na "naiwniakach" ?

    Oczywiście. Mało było afer o użycie otwartego kodu i zatajenie tego?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2010-08-27 11:49:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan William Bonawentura napisał:

    > Bo tylko polacy potraktowali wikipedię jako miejsce do umieszczania
    > spamu albo wulgaryzmów. To problem mentalny.

    Wydaje mi się, że największym problemem mentalnym są skłonności do
    ciągłego pokazywania kto tu rządzi.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2010-08-27 12:35:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.08.2010 01:42, Andgro pisze:
    > Sugeruje ze wielcy stymulują określone open projekty żeby skomplikować
    > życie konkurencji albo promować markę. Zawsze gdzieś tam w cieniu są
    > duże pieniądze. Naiwni szeregowcy-idealiści odwalają robotę za darmo.

    Ale programiści "dużych" projektów dostają normalną kasę za ich
    rozwijanie od tych wielkich firm którym się to jakoś opłaca...

    Inni rozwijają soft "dla siebie" - hobbistycznie. Robią to w czasie
    wolnym, więc nie są w stanie wykonać pełnoprawnego produktu, ale jak się
    podzielą kodem to zawsze się może zebrać kilku "innych" i zrobić coś
    urzytecznego.

    Michoo

  • 29. Data: 2010-08-27 12:53:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2010-08-27 14:35, Michoo pisze:

> [...]
    > wolnym, więc nie są w stanie wykonać pełnoprawnego produktu, ale jak się
    > podzielą kodem to zawsze się może zebrać kilku "innych" i zrobić coś
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jak np. słownik ortograficzny :-)

  • 30. Data: 2010-08-27 14:31:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.08.2010 14:53, Zbych pisze:

    > Jak np. słownik ortograficzny :-)
    Musiałem wcisnąć "wyślij" zanim podkreśliło ;).

    Inna sprawa, że z tym słowem ciągle mam problem - najpierw piszę przez
    "rz" a dopiero potem poprawiam (nawet jak nie mam sprawdzania pisowni to
    przy czytaniu zazwyczaj je wychwytuję, ale piszę zawsze z błędem).

    Michoo