  • 1. Data: 2010-08-24 18:50:11
    Temat: UPS Cyber power i router
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Witam.
    Mam router LinkSys 320.
    Podłączyłem go pod UPS CyberPower zeby w razie awarii pradu dale działał.

    Tylko ze jak zabraknie prądu to UPS sie wyłącza.
    Jak dodatkowo podłącze pod niego komputer to działa OK.

    Czy możliwe ze router pobiera za mało prądu i przez to UPS sie nie przełącza
    na baterie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-24 18:51:40
    Temat: Re: UPS Cyber power i router
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    No jak widzisz mozliwe ze tak jest - moc zasilacza nie jest duza, ten caly
    cyber to moze ma jakies zarzadzanie przez www/rs232? A tak to podlacz jakas
    zaroweczke, sietlowke kompaktowa i sprawdz.

  • 3. Data: 2010-08-24 18:57:31
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-24 20:50, J.M.Oizo pisze:
> [...]
    > Jak dodatkowo podłącze pod niego komputer to działa OK.
    >
    > Czy możliwe ze router pobiera za mało prądu i przez to UPS sie nie

    Mozliwe mam takiego z wyswietlaczem LCD wabi sie activejet energy i jest
    prawde mowiac do dupy. Jakis debil wstawil super obudowe wodotryski LCD
    a nie pomyslal o tym ze ktos bedzie chcial zwykly router podlaczyc o
    poborze 5W.

    NIc z nim nie zrobisz support do dupy a przerobka niemozliwa.

  • 4. Data: 2010-08-24 19:15:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    konieczko napisał:

> [...]
    > prawde mowiac do dupy. Jakis debil wstawil super obudowe wodotryski LCD
    > a nie pomyslal o tym ze ktos bedzie chcial zwykly router podlaczyc o

    Dlaczego debil? Jaka jest sprawność falownika zaprojektowanego na
    kilkaset W, a obciążonego mocą 5W? Projektant zadbał, by użyszkodnicy
    nie wykorzystywali sprzętu w 'debilny' sposób i nie narzekali później
    na firmę, że bateria słaba i się zaraz kończy, mimo że prawie nie
    obciążona. Do zasilania takiego routera, to lepszy (i tańszy) będzie
    zasilacz buforowy.

    > NIc z nim nie zrobisz support do dupy a przerobka niemozliwa.

    Można od biedy wpiąć się 'od dupy strony' do akumulatora żelowego.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-08-24 19:24:55
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    > zasilacz buforowy.

    > Można od biedy wpiąć się 'od dupy strony' do akumulatora żelowego.

    A pewnie ze buforowka bedzie lepsza ale jakos moj stary UPS bez super
    wyswietlacza LCD daje rade od 2 lat obciazony 10W a super hiper wypas
    daje dupy jak i projektant tego gowna.

  • 6. Data: 2010-08-24 19:40:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    konieczko napisał:

    > A pewnie ze buforowka bedzie lepsza ale jakos moj stary UPS bez super
    > wyswietlacza LCD daje rade od 2 lat obciazony 10W a super hiper wypas
    > daje dupy jak i projektant tego gowna.

    Ciekawe ile jak długo daje radę z takim obciążeniem (rozumiem, że nie
    dwa lata, w tym czasie był pewnie parę razy podłączony do prądu).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-08-25 09:14:08
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    > Ciekawe ile jak długo daje radę z takim obciążeniem (rozumiem, że nie
    > dwa lata, w tym czasie był pewnie parę razy podłączony do prądu).

    Stary Fideltronik na podtrzymaniu daje rade zasilic przez kilka godzin 1
    AP i wystarczy bo w ciagu tych 2 lat pradu nie bylo moze razem przez 2-3
    godziny. Szkoda ze "projektanci" wypasionych nowych UPSow nie mysla o
    uzytkownikach. Bo sprawnosc, a co ma do tego sprawnosc jak UPS ma
    raptem przez kilka lat zadzialac przez kilka godzin. Nawet jesli
    sprawnisc bedzie na poziomie 50% to i tak duzo wiecej niz nic.

  • 8. Data: 2010-08-25 11:51:40
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    konieczko wrote:

> [...]
    > sprawnosc jak UPS ma raptem przez kilka lat zadzialac przez kilka
    > godzin. Nawet jesli sprawnisc bedzie na poziomie 50% to i tak duzo

    Witam,
    raczej ok 20-25% ponieważ akumulator 7Ah lub wiekszy rozładowuje się
    np w 4h co znaczy że z akumulatora pobierane jest blisko 2A tzn ok 24W.
    Biorąc po uwagę cały proces ładowania w UPSie (prąd jałowy trafa)
    znacznie lepszy będzie zasilacz buforowy.

    --
    j.r.

  • 9. Data: 2010-08-25 15:53:13
    Od: pw <p...@g...com>

    On 08/25/2010 01:51 PM, j.r. wrote:

> [...]
    > Biorąc po uwagę cały proces ładowania w UPSie (prąd jałowy trafa)
    > znacznie lepszy będzie zasilacz buforowy.

    no dobra, kazdy mowi, ze lepszy jest zasilacz buforowy, ale przeciez
    router wymaga rownego zasilania 12V, a w zasilaczu buforowym raz jest
    13.8V (przy zasilaniu sieciowym) a raz 12V (przy zasilaniu z akumulatora)

  • 10. Data: 2010-08-25 16:29:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pw napisało:

    > no dobra, kazdy mowi, ze lepszy jest zasilacz buforowy, ale przeciez
    > router wymaga rownego zasilania 12V, a w zasilaczu buforowym raz jest
    > 13.8V (przy zasilaniu sieciowym) a raz 12V (przy zasilaniu z akumulatora)

    Równego? Zasilacz zrobiony z transformatora, czterech diod i kondensatora
    daje równe napięcie 12V? Zdecydowana większość współczeznych routerów
    (i podobnych urządzeń) radzi sobie świetnie z zasilaniem od 5 do
    kilkudziesięciu woltów. Niektóre mają nawet mostek prostowniczy i są
    zasilane zmiennym napięciem z gołego transformatora (ale stałe im nie
    szkodzi). Biorąc pod uwagę fakt, że zadzilacze do routerów mają sprawność
    daleko mniejszą od stuprocentowej, to zasilacz buforowy zmajstrowany na
    prędce na bazie kilku paluszkowych akumulatorów da podobny czas pracy
    urządzenia, co UPS z typowym akumulatorem 7Ah.

    --
    Jarek