  • 1. Data: 2009-02-01 00:11:58
    Temat: Foto-Technika a gwarancje
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Wlasnie przyjrzalem sie gwarancji na Tamrona 18-250 (dystrybutor:
    Foto-Technika), ktory posiadam. Napisano tam, ze jest wazna przez 12/24
    miesiace od daty zakupu.
    Rozumiem, ze sprzedawca zapomnial czego wykreslic, ale w takm razie z
    jaka z reguly gwarancja (jak dluga) sprzedawane sa te Tamrony?

    I jeszcze jedno: w warunkach gwarancji napisano, ze 'gwarancja nie sa
    objety wady sprzetu spowodowane uzywaniem sprzetu do celow innych niz
    osobisty'. Czy to znaczy, ze jesli ktos uzywa sprzetu do celow
    zawodowych to juz mu gwarancja nie przysluguje?

    TA

  • 2. Data: 2009-02-01 01:33:47
    Temat: Re: Foto-Technika a gwarancje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.02.2009 T...@s...in.the.world
    <T...@s...in.the.world> napisał/a:
> [...]
    > osobisty'. Czy to znaczy, ze jesli ktos uzywa sprzetu do celow
    > zawodowych to juz mu gwarancja nie przysluguje?

    To właśnie oznacza. Ale jak do celów zawodowych to pozostaje jeszcze
    roczna rękojmia (pewnie nie wyłączono). Tylko nie mieszaj za dużo, bo jak
    się coś odpukać popsuje to jednak powinieneś się zdeklarować - używasz
    zawodowo, czy jako konsument. W tym ostatnim przypadku masz teoretycznie
    2-letnią ochronę z tyt. niezgodności z umową.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-02-01 07:27:44
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

> [...]
    > Rozumiem, ze sprzedawca zapomnial czego wykreslic, ale w takm razie z
    > jaka z reguly gwarancja (jak dluga) sprzedawane sa te Tamrony?
    Chyba to nie sprzedawca okresla.
    Pewnie niektore produkty Tamrona sa chronione 12 m-czna a niektore 24
    miesieczna. Gdzies to powinno byc okreslone przez producenta, jak dlugiej
    gwarancji podlega sprzet.

> [...]
    > osobisty'. Czy to znaczy, ze jesli ktos uzywa sprzetu do celow
    > zawodowych to juz mu gwarancja nie przysluguje?

    Tak. I jak napisal Marcin przepisom "Ustawy o szczegolnych warunkach
    sprzedazy konsumenckiej" taki sprzet tez nie podlega, pozostaja przepisy
    K.C. dotyczace rekojmi.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2009-02-01 10:09:03
    Od: conik <c...@i...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > osobisty'. Czy to znaczy, ze jesli ktos uzywa sprzetu do celow
    > zawodowych to juz mu gwarancja nie przysluguje?

    Jeli dobrze przeszukasz archiwum okaze sie ze ta firma niemal slynie ze
    "swietnego" serwisu oraz dowolnego interpretowania przepisow
    gwarancyjnyc (np w lampach metza)

  • 5. Data: 2009-02-01 13:12:41
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawodowo, czy jako konsument. W tym ostatnim przypadku masz teoretycznie
    > 2-letnią ochronę z tyt. niezgodności z umową.

    W pierwszym działa rękojmia.

  • 6. Data: 2009-02-01 15:36:41
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gm3ita$fge$1@inews.gazeta.pl>,
    "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> wrote:

    > Chyba to nie sprzedawca okresla.
    > Pewnie niektore produkty Tamrona sa chronione 12 m-czna a niektore 24
    > miesieczna.
    Tak wynika z tego druku. Ale to sprzedawca zapomnial podkreslic/skreslic
    co powinnjo zostac.

    >Gdzies to powinno byc okreslone przez producenta, jak dlugiej
    > gwarancji podlega sprzet.
    Raczej dystrybutora. Czyli Foto-Techniki. Ale na stronie tego nie maja.

    > Tak. I jak napisal Marcin przepisom "Ustawy o szczegolnych warunkach
    > sprzedazy konsumenckiej" taki sprzet tez nie podlega, pozostaja przepisy
    > K.C. dotyczace rekojmi.

    Ale to bardzo cwane z ich strony. Bo z tego wynka, ze nie oferuje nic
    ponad standardowa rekojmie/nezgodnosc towaru z umowa.

    Ale zalozmy ze produkt jest kupiony na firme, ale nie byl uzywany
    'przemyslowo', jak oni to okreslaja?

    TA

  • 7. Data: 2009-02-01 15:53:00
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Raczej dystrybutora. Czyli Foto-Techniki. Ale na stronie tego nie maja.
    Raczej gwaranta. Bo wcale dystrybutor nie musi byc gwarantem.
    Moze byc jakis inny dokument, ktory to okresla (swoja droga powinien byc w
    gwarancji jakis odnosnik do niego).
    Chyba, ze gwarancja czesc usterek obejmuje przez 12 miesiecy a reszte przez
    24.
    Jesli jednak tak nie jest to byc moze zapomnieli skreslic, ich strata.

    > Ale to bardzo cwane z ich strony. Bo z tego wynka, ze nie oferuje nic
    > ponad standardowa rekojmie/nezgodnosc towaru z umowa.

    Oferuja. Tylko, ze nie dla firm, a dla osob prywatnych wykorzystujacych
    sprzet do celow niezarobkowych.

    > Ale zalozmy ze produkt jest kupiony na firme, ale nie byl uzywany
    > 'przemyslowo', jak oni to okreslaja?

    IMHO AFAIR nie ma to znaczenia. Bo klientem nie jest osoba prywatna, tylko
    firma.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 8. Data: 2009-02-01 17:04:06
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gm4ggn$e5u$1@inews.gazeta.pl>,
    "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> wrote:

    > Raczej gwaranta. Bo wcale dystrybutor nie musi byc gwarantem.

    No tak, ale mialem na mysli, ze gwarantem jest tu dystrybutor a nie
    sprzedawca. To chyba regula jest w przypadku produktow importowanych.

> [...]
    > 24.
    > Jesli jednak tak nie jest to byc moze zapomnieli skreslic, ich strata.

    To znaczy moge interpretowac na swoja korzysc?
    Chyba nie.

    > Oferuja. Tylko, ze nie dla firm, a dla osob prywatnych wykorzystujacych
    > sprzet do celow niezarobkowych.

    Ale osoby prywatne, wykorzystujace sprzet do celow niezarobkowych maja 2
    lata na reklamacje tytulem niezgodnosci z umowa. Korzystniejsze niz ta
    gwarancja.

    > IMHO AFAIR nie ma to znaczenia. Bo klientem nie jest osoba prywatna, tylko
    > firma.

    Ale w tej gwarancji nie okreslono kim ma byc kupujacy, a tylko: w jaki
    sposob sprzety ma byc uzytkowany.

    TA

  • 9. Data: 2009-02-01 17:19:08
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > No tak, ale mialem na mysli, ze gwarantem jest tu dystrybutor a nie
    > sprzedawca. To chyba regula jest w przypadku produktow importowanych.

    Wcale nie, gwarantem moze byc sprzedawca, ktory oprocz obowiazkow
    spoczywajacych na nim z tytulu niezgodnosci towaru z umowa, decyduje sie
    jeszcze do dodatkowych zobowiazan - bardzo czeste w przypadku produktow
    sprowadzanych z zagranicy poza oficjalna dystrybucja. Moze to byc osoba
    trzecia - spojrz na dodatkowe gwarancje Euro rtv agd ("rozszerzona
    gwarancje" wydaje jakas firma ubezpieczeniowa - choc tam chyba jest to w
    formie polisy a nie gwarancji jako takiej).

    > To znaczy moge interpretowac na swoja korzysc?
    > Chyba nie.

    Tego nie wiem, wiec nie bede sie wypowiadal. Jesli jednak na ten sam produkt
    moze byc udzielona gwarancja zarowno 12 miesieczna jak i 2 letnia, a termin
    jest okreslona poprzez skreslenie niepotrzebnego terminu, to pewnie tak -
    mozesz sobie skreslic co Ci sie podoba.

    > Ale osoby prywatne, wykorzystujace sprzet do celow niezarobkowych maja 2
    > lata na reklamacje tytulem niezgodnosci z umowa. Korzystniejsze niz ta
    > gwarancja.

    A wcale niekoniecznie. Wszystko zalezy od zasad gwarancji. Gwarancja moze
    byc korzystniejsza, bo np.: okresla termin naprawy usterki, bo zapewnia
    sprzet zastepczy, bo... Niestety nie wiem jak jest w tym przypadku, nie znam
    gwarancji Tamrona.

    > Ale w tej gwarancji nie okreslono kim ma byc kupujacy, a tylko: w jaki
    > sposob sprzety ma byc uzytkowany.

    Chcesz powiedziec, ze uzywasz sprzet firmowy do celow osobistych... ojoj
    niedobrze...
    Mysle, ze w takim przypadku wystepuje domniemanie, ze sprzet firmowy nie
    jest uzywany do celow osobistych (zauwaz, ze cel osobisty to niekoniecznie
    cel niezarbokowy).
    Natomiast ja glownie mialem na mysli przepisy dotyczace rekojmi.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 10. Data: 2009-02-01 19:50:52
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...
    > Witam,
    > Wlasnie przyjrzalem sie gwarancji na Tamrona 18-250 (dystrybutor:
    > Foto-Technika), ktory posiadam. Napisano tam, ze jest wazna przez 12/24
    > miesiace od daty zakupu.
    no to podziel 12 przez 24 i masz wynik :)