  • 11. Data: 2010-01-11 16:49:38
    Temat: Re: sony a330 czy nikon d5000 ?
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    wydaje mi się, że chyba lepiej kupić kompakt, który zaczyna się od 24
    (co w małych pomieszczeniach będzie OK) i ma odchylany ekranik we
    wszystkie strony.

    Ale tak naprawdę po co ten odchylany ekranik, jak jes AF?? Zawsze
    można zrobić drugie zdjęcie!!

    A statyw też niepotrzebny - można (i pewnie będzie trzeba) "docisnąć"
    aparat do ściany.

    Pozdrawiam
    Les

  • 12. Data: 2010-01-11 16:54:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Sony ma za to baaardzo szybki AF w Live VIEW,
    > na 100% o niebo szybszy jak w innych lustrzankach.
    > Wszystkie inne marki mają ten tryb Live View głównie do statycznych
    > zdjęć.

    nie calkiem
    mozna w LV przelaczyc af pomiedzy det fazy lub kontrastu. det fazy
    jest szybsza , tyle ze na czas pomiaru klapie lustro.
    det kontrastu jest rzeczywiscie wolna.
    za to w tych innych jest prawdziwy LV czyli obraz pobierany z matrycy
    zdjciowej , w sonny jest dodatkowa w celowniku tylko na potrzeby LV .

  • 13. Data: 2010-01-11 17:45:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    musiał pisze:
    > już mnie cholera bierze, chcę kupić i miec to za sobą.
    > potrzebuję lustrzanki z Live View i obracanym LCD,
    > do robienia zdjęć pomieszczeń i nieruchomości.
    > oczywiiście będzie też słuzył do robienia zdjęć prywatnie.

    Ja bym brał Nikona, bo:
    - będziesz korzystał z wysokich ISO, a te w D5000 są zdecydowanie lepsze
    niż w Sony A3xx.
    - większy zakres ustawień LCD, jeśli faktycznie chcesz z niego korzystać
    i faktycznie jest to udogodnieniem w twojej sytuacji (a potrafię sobie
    wyobrazić, że w twoim wypadku może to być dużym udogodnieniem)

    Jedynie sprawdziłbym aparat, bo mocowanie obrotowego LCD w Nikonie jest
    mocno nietypowe i może się okazać, że będzie utrudniać użycie LV.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 14. Data: 2010-01-11 18:35:09
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-11 15:42, Bernard Wybierała wrote:
    > A jaka to do diaska różnica????
    > I po kiego czorta Ci Live View do robienia zdjęć pomieszczeń????

    Chociażby żeby się wspomóc histogramem na żywo, ustawić ostrość na
    dowolny obiekt na ekranie (szczególnie bardzo pomocne na statywie).
    Wiem że dla ortodoksów naświetlanie na histogram może się wydawać
    dziwactwem, ale pewnie dawniej podobny stosunek był do światłomierzy
    wbudowanych w korpus czy chociażby AF, przecież bez tego też się dało
    robić zdjęcia.
    Do autora wątku jeśli chcesz już się pokusić o live view to szukaj tylko
    korpusów oferujących go na żywo. Dlaczego akurat tak? Odpowiedź jest w
    tym artykule:
    http://www.fototv.pl/artykuly/fotografia/ekspozycja-
    na-swiatla.html
    i żeby się nie opierać na jednym źródle
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/histogram
    /
    Obecnie histogram z tanich korpusów oferuje Canon, Sony, Olympus oraz
    Pentax w nowym body KX. Niestety Nikon kastruje wszystkie tańsze korpusy
    z tej bardzo użytecznej funkcji.
    Uprzedzę także "złośliwości" XX YY, taki histogram świetnie nada się do
    HDR w pomieszczeniach, ustawiamy ekspozycje na światła na granicy
    przepałów i później przy następnych ekspozycjach wydłużamy tylko czas o
    te 2EV i mamy pięknie naświetlony materiał do późniejszego składania na
    PC.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 15. Data: 2010-01-11 18:38:22
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "musiał" <m...@y...de> napisał w wiadomości

    > już byłem zdecydowany na A330 jak znajomy mi zburzył wszechświat,
    > że niby nikon d5000 ma to wszystko i jest lepszy
    > no i droższy o około 460 zł od sony.
    > ale znów sigma dla sony jest droższa o 190 zł niż dla nikona.
    > czyli różnica to tylko 270 zł od całości.
    >
    > sony ma stabilizację w korpusie i śrubkręt,
    > a nikon ma lepszą matrycę

    Jeżeli teraz miałbym się zastanawiać nad Alfą to raczej z serii 5xx.
    Inna puszka.

    Szymon

  • 16. Data: 2010-01-11 18:38:59
    Od: "andrzej dulek" <x...@g...com>

    > A jaka to do diaska różnica????
    > I po kiego czorta Ci Live View do robienia zdjęć pomieszczeń????
    > Idź do sklepu i kup najtańszą możliwą lustrzankę - do Twoich potrzeb
    > będzie ok. A za pieniądze, które Ci zostaną kup porządny statyw. Bardziej
    > potrzebny do zdjęć budynków niż Live View...

    Jak to po co LIVE VIEW?
    Jak nie robisz zdjęć z rękami wyrzuconymi do przodu to ludzie myślą, że
    jesteś analogowy - czyli passe.

  • 17. Data: 2010-01-11 18:44:11
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-11 18:45, "Paweł W." wrote:

    > Ja bym brał Nikona, bo:
    > - będziesz korzystał z wysokich ISO, a te w D5000 są zdecydowanie lepsze
    > niż w Sony A3xx.

    Chyba lepiej doradzić statyw i pracę na niskich ISO plus ewentualne
    rzeźbienie w HDR. Jako przykład że HDR z wnętrz może naturalnie wyglądać
    link ze strony Sebastiana Nibisza
    http://www.mmj.pl/~snibisz/albums/SNS-HDR/slides/507
    -HDR.jpg
    Ogólnie się zgadzam z Bernardem że do tego się nada każda współczesna
    lustrzanka nawet ta z niższych segmentów. Jednak jeśli się kusimy na
    Live View to oczywiście z podstawową funkcją w tym trybie jaką jest
    histogram na żywo a to dyskwalifikuje Nikona mimo fajnych i tanich
    szkieł w systemie.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 18. Data: 2010-01-11 19:34:03
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "andrzej dulek" <x...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jak to po co LIVE VIEW?
    > Jak nie robisz zdjęć z rękami wyrzuconymi do przodu to ludzie myślą, że
    > jesteś analogowy - czyli passe.
    Kolega z praktyki, czy teoretycznie?
    Zdarzyło mi się "robić wnętrza" - 14-24, FF, i aparat był tak ustawiany, że
    pomiędzy wziernik a ścianę nie wcisnąłbym głowy.
    LV to naprawdę przydany wynalazek.

  • 19. Data: 2010-01-11 20:03:57
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 11 of Jan 2010 15:22, musiał wrote:

> [...]
    >
    > sony ma stabilizację w korpusie i śrubkręt,
    > a nikon ma lepszą matrycę
    >
    > nie pytam na forach nikona albo sony bo to nie ma sensu,

    Zależy od mocy priorytetów.
    Dla mnie obracany LCD (wszystko jedno dlaczego)
    jest dosyć ważny. Tutaj bez wahania wybór pada na nikona.
    Live View - alfa ponoć szybsza, ale przy wolnych
    budynkach chyba nie ma to wielkiego znaczenia ;-)
    Wszystko do alfy będzie droższe, bateria, dekielek,
    a w alfie 300 pamięć (330 jest już na SD), wężyk
    spustowy, droższe obiektywy przy mniejszej wyborze.

    Mam alfę 300 (prawie to samo co 330), macałem d5000
    i nikon wydaje się być nieco poręczniejszy (pokrętło
    pod kciukiem, a nie pod wskazującym jak w alfie).

    Poza tym różnica cen chyba jest niższa niż 460 zł
    (na cyfrowe.pl około 120 zł).

    Acha! Jak nie jesteś odporny na bullying
    to radziłbym nie brać alfy :-) Z jakichś
    powodów mających źródło w telewizji stała się
    obiektem irracjonalnych ataków. Mi się trafiła
    alfa za darmo, więc docinki że dałem się ogłupić
    telewizji spływają po mnie (na dodatek ja z tych
    nielicznych, którzy nie oglądają telewizji
    i jeszcze mniej licznych, którzy telewizora
    w ogóle nie mają).

    --
    nb

  • 20. Data: 2010-01-11 22:03:30
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Acha! Jak nie jesteś odporny na bullying
    > to radziłbym nie brać alfy :-) Z jakichś
    > powodów mających źródło w telewizji stała się
    > obiektem irracjonalnych ataków.

    ????!!!!
    Byli Żydzi, były czerwone skarpetki, byli
    cykliści, byli bikiniarze, znowu byli Żydzi,
    a teraz atakuje się posiadaczy Alfy?
    Ale tak masz rację: całe zło płynie z TV :)

    Szymon