  • 21. Data: 2011-06-24 15:07:40
    Temat: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Jun 2011 11:24:19 +0100, kamil <s...@s...com> wrote:

    >Niestety nie wiem, czy podskakiwali:
    >
    >http://img259.imageshack.us/img259/9495/people79293
    35.jpg

    Dziwnie to wygląda i nie chodzi akurat o wytrzymałość karku. Przecież na sobie
    mają po około 250 cegieł - nieciekawie wychodzi chodzenie z 400 kg ciężarem.

  • 22. Data: 2011-06-24 15:32:07
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    dla 90km/h mamy odpowiednio a=63*g
    czyli wysokość 31,5m
    lub masę 6300kg spadająca z 0,5m

  • 23. Data: 2011-06-24 16:31:53
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście masz rację. Niemniej jednak organizm, bądź co bądź elitarnego,
    > żołnierza jest cokolwiek bardziej odporny fizycznie od przeciętnego
    > Kowalskiego. Dlatego porównywanie odporności na przeciążenia organizmu
    > pilota i zwykłego kierowcy to lekkie nadużycie :-).

    Bo zapewne taki elitarny żołnierz wykonany jest z tytanu i kobaltu, a
    odżywia się diamentami popijanymi kwasem solnym ;)

  • 24. Data: 2011-06-24 19:37:01
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    PM pisze:

    > oj.. duzo pisania
    > a wystarczy tak:
    > odległość niezapiętego pasażera od tylnego oparcia fotela kierowcy 0,5m
    > (średnio bo nogi bliżej głowa dalej)
    > masa pasażera: 100kg (dla uproszczenia)
    > przyspieszenie przy zderzeniu: (Vo=50km/h +-14m/s strefa zgniotu 0,5m)
    > t=1/14s -> a=14^2 czyli +-20*g
    >
    > no to ciało wywrze na plecy/fotel kierowcy takie wrażnie jakby
    > zrzucono je z wysokości 10m
    > lub też ważyło 2000kg i spadło z 0,5m

    nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    ma znaczenie w tym wyliczeniu?

    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 25. Data: 2011-06-24 20:40:15
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    > ma znaczenie w tym wyliczeniu?

    ma
    bo na tym, odcinku ciało sie rozpędza pod wpływem przyspieszenia.

  • 26. Data: 2011-06-24 20:41:37
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Pewne jest ze fizyka jest Ci obca i ze lubisz sie osmieszac.

    --
    Hinek

  • 27. Data: 2011-06-24 20:52:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pm,

    Friday, June 24, 2011, 8:40:15 PM, you wrote:

    ?>> nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    > ma
    > bo na tym, odcinku ciało sie rozpędza pod wpływem przyspieszenia.

    Ciało się nie rozpędza - to otoczenie się zatrzymuje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-06-24 21:08:55
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> ?>> nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od
    kierowcy

    > Ciało się nie rozpędza - to otoczenie się zatrzymuje.

    zaiste odkrywcze, ale popatrz na to z punkty widzenia fotela.

  • 29. Data: 2011-06-24 21:09:43
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?
    > Pewne jest ze fizyka jest Ci obca i ze lubisz sie osmieszac.

    to możliwe
    ale przydałby się jakiś dowód.

  • 30. Data: 2011-06-24 22:15:00
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał

    > ale przydałby się jakiś dowód.

    A po co? Jak ktos ma pojecie o dynamice to wie o co
    chodzi a jak nie ma to i tak nie zrozumie.

    --
    Hinek