-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Date: Fri, 24 Jun 2011 21:20:54 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 65
Message-ID: <iu2v3l$ovg$1@inews.gazeta.pl>
References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl> <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
<7...@b...softax.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1308950454 25584 172.20.26.243 (24 Jun 2011 21:20:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 21:20:54 +0000 (UTC)
X-User: mttj
X-Forwarded-For: 91.150.220.115
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378943
[ ukryj nagłówki ]Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał
(a):
> Pawel "O'Pajak" wrote:
> > Powitanko,
> >
> >> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
> >> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
> >> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
> >
> > Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
> > stosunkowo niewielkim dzwonie.
> >
> >> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
> >> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
> >> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
> >
> > Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m
>
> Dużo. Za drogę hamowania bierz długość pojazdu od początku przedniej belki
do
> przedniego słupka. Prędzej ok. 1m.
>
> i dla uproszczenia
> > przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
> > gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
> > t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
> > a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
>
> Podziel to jeszcze przez 9.81.
>
> > Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
> > zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
>
> Tak BTW, to to jest zbyt kiepskie przybliżenie. Już lepsze to siła (a więc
> przyspieszenie) wzrastająca liniowo z czasem -- kolejno zgniatają się coraz
> twardsze elementy.
>
> Wtedy mamy
> t=3S/v = 3/25 = 0.12[s]
>
> a=2v/t = 50/0.12 = ~416,7[m/s^2] = ~42.5[g]
>
tu jest DOKŁADNIE taki test - 88.5km/h w drzewo (znowu renault):
http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE
zatrzymał się na odcinku ~1 metra.
Ciekawe ile g wyszło, bo już w środku wszystkie uchwyty
na kubki latały, ciekawe czy by się nawigacja odpaliła i działała,
i co by komp powiedział o ciśnieniu w oponach ;)
laguna 2 ściąga pasy przy wypadku w ilu miejscach ?
jak vel satis w 2 ? czy jednym jak safrane ? w każdym razie
"złe auto" bo się pedał gazu przesunął, i się mogło coś w kostkę
stać ;) za to nie wyrżnie się kolanem w kluczyki jak w safrane
co by nie robić więc kolano całe.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.11 23:25 Przemysław Czaja
- 24.06.11 23:58 BQB
- 25.06.11 00:59 Jaroslaw Berezowski
- 25.06.11 08:53 pm
- 25.06.11 09:05 pm
- 25.06.11 10:56 Kuba \(aka cita\)
- 25.06.11 11:02 Kuba \(aka cita\)
- 25.06.11 11:06 Kuba \(aka cita\)
- 25.06.11 12:16 J.F.
- 25.06.11 12:39 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 12:39 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 12:43 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 12:47 Ireneusz Brycki
- 25.06.11 13:11 Krzysiek Kielczewski
- 25.06.11 13:14 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security