eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Date: Fri, 24 Jun 2011 21:20:54 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 65
    Message-ID: <iu2v3l$ovg$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl> <iu0ej5$oa4$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@b...softax.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308950454 25584 172.20.26.243 (24 Jun 2011 21:20:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 21:20:54 +0000 (UTC)
    X-User: mttj
    X-Forwarded-For: 91.150.220.115
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378943
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał
    (a):

    > Pawel "O'Pajak" wrote:
    > > Powitanko,
    > >
    > >> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
    > >> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
    > >> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
    > >
    > > Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
    > > stosunkowo niewielkim dzwonie.
    > >
    > >> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
    > >> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
    > >> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
    > >
    > > Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m
    >
    > Dużo. Za drogę hamowania bierz długość pojazdu od początku przedniej belki
    do
    > przedniego słupka. Prędzej ok. 1m.
    >
    > i dla uproszczenia
    > > przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
    > > gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
    > > t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
    > > a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
    >
    > Podziel to jeszcze przez 9.81.
    >
    > > Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
    > > zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
    >
    > Tak BTW, to to jest zbyt kiepskie przybliżenie. Już lepsze to siła (a więc
    > przyspieszenie) wzrastająca liniowo z czasem -- kolejno zgniatają się coraz
    > twardsze elementy.
    >
    > Wtedy mamy
    > t=3S/v = 3/25 = 0.12[s]
    >
    > a=2v/t = 50/0.12 = ~416,7[m/s^2] = ~42.5[g]
    >


    tu jest DOKŁADNIE taki test - 88.5km/h w drzewo (znowu renault):
    http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE

    zatrzymał się na odcinku ~1 metra.

    Ciekawe ile g wyszło, bo już w środku wszystkie uchwyty
    na kubki latały, ciekawe czy by się nawigacja odpaliła i działała,
    i co by komp powiedział o ciśnieniu w oponach ;)

    laguna 2 ściąga pasy przy wypadku w ilu miejscach ?
    jak vel satis w 2 ? czy jednym jak safrane ? w każdym razie
    "złe auto" bo się pedał gazu przesunął, i się mogło coś w kostkę
    stać ;) za to nie wyrżnie się kolanem w kluczyki jak w safrane
    co by nie robić więc kolano całe.


    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: