eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysiła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tonyRe: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: "pm" <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
    Date: Sat, 25 Jun 2011 09:05:05 +0200
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 29
    Message-ID: <iu41b8$gro$1@news.net.icm.edu.pl>
    References: <iu0c0d$g2c$1@inews.gazeta.pl>
    <4e044646$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <iu22bb$p34$1@mx1.internetia.pl> <iu2hvt$47e$1@inews.gazeta.pl>
    <t...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: d194-105.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1308985512 17272 109.173.194.105 (25 Jun 2011 07:05:12
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 07:05:12 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <t...@4...com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378991
    [ ukryj nagłówki ]

    ?
    >>nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
    >>ma znaczenie w tym wyliczeniu?
    >
    > Ma i nie ma.
    > Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o
    > oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac.
    >
    > Jesli natomiast siedzi wygodnie wtulony w oparcie za soba .. to potem
    > bedzie jak z mlotkiem - oparcie przedniego fotela bedzie musialo
    > wytrzymac ponad 30-krotna wage.
    >
    >
    odległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka się
    pasażer z fotelem
    jeżeli będzie wtulony w przedni fotel to owszem przeciążenie będzie 30*g ale
    Vwzgledem oparcia=0 więc (m*v^2)/2=0
    i wszystko co mu się może stać to urwanie czegoś w środku pod wpływem
    właśnie tych 30*g. (no mniej niż 30 bo fotel sie jeszcze będzie łamał wiec
    wydłuży się strefa zgniotu z punktu pasażera, ale z punktu widzenia kierowcy
    skróci)

    a jak odległość różna do 0
    no to już mamy deltaV czyli Vwzgledem oparcia>0

    analogia z młotkiem wygląda tak:
    jak leży sobie spokojnie na stopie taki 2kg młotek to jest całkiem ok
    a jak spadnie z 0,5m to robi się niefajnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: