  • 31. Data: 2010-09-23 06:16:28
    Temat: Re: rybie oko Samyang/Falcon - moje wrażenia
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-09-22 22:31, m0w pisze:

    > Musiałem, aż sprawdzić bo mnie zakręciłeś. Wszystkie obietywy jakie mam
    > działają tak, że zamykając przysłonę obraz pozostaje jasny.
    > Zamyka się albo dźwignią podglądu głębi ostorści, albo przy robieniu
    > zdjęcia.

    Ale mówimy o Samyangu, który nie ma automatyki. Tam jest tak, że jak się
    przykręca przysłonę, to się przymyka otwór - nie działa na zasadzie
    otwartej dziury i przymknięcia przy robieniu fotki. To taki oebiktym
    manualny w pełnym tego słowa znaczeniu. Stąd moje stwierdzenie, że jak
    ręcznie przymknę obiektyw to teoretycznie nikon powinien zmierzyć. Choć
    faktycznie teraz dochodzę do wniosku, że takich obiektywów nie ma wiele
    i raczej nikon nie chciał ryzykować, czy ma obiektyw w pełni manualny
    (gdzie przekręcenie przysłony spowoduje jej od razu przymknięcie), czy
    manualny, ale gdzie przymknięcie przysłony nie powoduje jej zamknięcia
    od razu, ale dopiero w momencie robienia fotki (i wtedy byłby mu
    potrzebne info o tym, do ilu się przymknie)

    Wojtek

    --
    ****** www.noclegiwswinoujsciu.pl ******
    noclegi w Świnoujściu, kwatery, pensjonaty, apartamenty, hotele

  • 32. Data: 2010-09-23 20:43:47
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopiero w momencie robienia fotki (i wtedy byłby mu potrzebne info o tym,

    W starych nikonach mierzy nawet bez obiektywu.

    Co do obieltywu falcon to powinien mieć automatyczną przysłonę
    Ten z tego http://www.foxfoto.eu/img/il/il_falcon8mm_02am.jpg zdjecia wydaje
    się mieć (ten dynks na godzinie pierwszej)