  • 11. Data: 2013-10-24 14:25:16
    Temat: Re: roznicowy czujnik cisnienia
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > No, ale jeden widzi plamy, a inny nic, w zależności od koloru brudu.
    Otóż to, zależy jaki brud komuś się osadza. Ja mam identyczny filtr, i
    też brudem zarasta po pewnym czasie - ale to jest brud w postaci
    czarnego szlamu-piasku odkładającego się na dnie filtra (na nakrętce), a
    filtr zapchany jest dopiero gdy cały się zapcha do samej góry (wtedy
    przy czyszczeniu wypada kieliszek syfu gęstego i koniec, sama siatka
    wydaje się czysta).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2013-10-24 14:54:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:

    > Ale różnica ciśnienia będzie występowała tylko gdy będzie występował
    > przepływ, i będzie ona zależna od tego przepływu, a nie wiem czy nie
    > bardziej od przepływu niż od zabrudzenia filtru - może być tak, że
    > przy dużym przepływie i czystym filtrze będzie większa mniejsza
    > różnica ciśnień, niż przy zatkanym filtrze a mniejszym przepływie -
    > więc informacja o samej różnicy ciśnień niekoniecznie coś powie o
    > filtrze.

    możan sobie system skalibrować na czystym filtre dla dużego zakresu
    przepływów, a potem sztucznie przytkac filtr i sprawdzIć DP i tyle...

    możan też policzyć :)

  • 13. Data: 2013-10-24 15:03:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > No i program analizujący obraz do tego, bo w przeciwnym razie,wystarczy
    > wkręcić przezroczysty korek :-)

    Ale wtedy trzeba chodzić, zelówki zdzierać i w dziurę patrzeć. Poza tym
    niektórzy bez smartfona to sobie teraz nie wyobrażają żadnej czynności,
    więc szkiełko w korku, to jednak nie wystarczy.

    > Lub najlepiej w korku niech będzie kamera z uK i od razu analizuje.
    > Wynik niech wyśle w postaci stopnia zatkania filtra: (0-100)%
    > No, ale jeden widzi plamy, a inny nic, w zależności od koloru brudu.

    Tam się nic nie rusza, wystarczy porównywać aktualny obraz z obrazem
    kalibracyjnym zrobionym zaraz po czyszczeniu.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2013-10-24 15:05:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Dyjor napisał:

    > możan sobie system skalibrować na czystym filtre dla dużego zakresu
    > przepływów, a potem sztucznie przytkac filtr i sprawdzIć DP i tyle...
    >
    > możan też policzyć :)

    Ja bym zaczął od zestawienia odpowiedniego klastra, a potem zamodelował
    przepływ przez siatkę.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2013-10-24 17:15:58
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-10-24 13:24:49 +0200, =?UTF-8?Q?Jaros=C5=82aw?=
    =?UTF-8?Q?_Soko=C5=82owski?= <j...@l...waw.pl> said:

    > Można też w samym korku zrobić dziurę i wkręcić kamerę z oświetleniem LED
    > (z transmisją na smartfona na przykład). Z korka widać siatkę filtra.

    Nie no, bez przesady.
    Kiedy pan Hanio przyjdzie z kluczem nastawnym, zlapie za korek, i
    ustrojstwo urwane.

    --
    DJ

  • 16. Data: 2013-10-24 17:16:33
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-10-24 13:39:06 +0200, BartekK <s...@d...org> said:

    > Z wodą nie ma tak lekko ;)

    Jak to nie ma tak lekko. W najgorszym razie poczekać na pobór kilka minut.
    A na tak grubej instalacji to jest on zasadniczo 6.00AM-1.00AM

    --
    DJ

  • 17. Data: 2013-10-24 17:21:11
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-10-24 15:05:42 +0200, =?UTF-8?Q?Jaros=C5=82aw?=

    A klaster śmieszny czy smutny?

    --
    DJ

  • 18. Data: 2013-10-24 19:13:56
    Od: PeJot <P...@m...pl>

> [...]
    > podobny do tego <http://www.ferro.pl/foto/1/c/FxxG.jpg>
    > Chyba najprościej zrealizować to pomiarem różnicowym ciśnienia przed i

    Najprościej to przyjąć jakiś resurs i po jego upływie wyczyścić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2013-10-24 19:16:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > instalacji wody. Woda zimna, ciśnienie w instalacji <3-4 bar. Filtr
    > siatkowy DN40 podobny do tego <http://www.ferro.pl/foto/1/c/FxxG.jpg>
    > Chyba najprościej zrealizować to pomiarem różnicowym ciśnienia przed i
    > po filtrze. Mam dylemat jaki czujnik wybrać do tego celu? Nigdy nie
    > stosowałem takich, stąd prośba do praktyków o radę. W jaki czujnik
    > celować, na co zwracać uwagę?
    > Patrzyłem na datasheety czujników motoroli MPX, z zakresu pomiaru
    > pasowałby chyba MPX5050DP. Nada się to do wody? Można to bezpośrednio
    > wodą zalać, czy trzeba stosować membrany izolujące od wody?

    U mnie są gotowe rozwiązania w postaci filtrów i czujników do nich firmy
    Hydac.
    http://www.hydac.com/pl-pl/produkty/filtracja-i-piel
    egnacja-cieczy-hydr/filtry/wskazniki-zabrudzenia.htm

    Irokez

  • 20. Data: 2013-10-24 19:34:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PeJot wrote:

    > Najprościej to przyjąć jakiś resurs i po jego upływie wyczyścić.

    czyli sugerujesz zastosowanie czujnika odkręcania filtra i jakoś timer który
    po określonym czxasei zablokuje prace systemu i wyświetli komunikat
    serwisowy?