  • 21. Data: 2013-10-24 21:28:39
    Temat: Re: roznicowy czujnik cisnienia
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-10-24 19:16:46 +0200, Irokez <n...@w...pl> said:

    > U mnie są gotowe rozwiązania w postaci filtrów i czujników do nich firmy Hydac.
    > http://www.hydac.com/pl-pl/produkty/filtracja-i-piel
    egnacja-cieczy-hydr/filtry/wskazniki-zabrudzenia.htm

    Tyle

    Tyle że to są do płynów hydrauliki, więc wysokie ciśnienia niskie
    przepływy. Ja mam odwrotnie, P<4bar, Qn~10m3/h

    --
    DJ

  • 22. Data: 2013-10-24 21:40:03
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 24.10.2013 11:18, DJ wrote:
> [...]
    > wody. Woda zimna, ciśnienie w instalacji <3-4 bar. Filtr siatkowy DN40
    > podobny do tego <http://www.ferro.pl/foto/1/c/FxxG.jpg>
    > Chyba najprościej zrealizować to pomiarem różnicowym ciśnienia przed i
    > po filtrze. Mam dylemat jaki czujnik wybrać do tego celu? Nigdy nie
    > stosowałem takich, stąd prośba do praktyków o radę. W jaki czujnik
    > celować, na co zwracać uwagę?
    > Patrzyłem na datasheety czujników motoroli MPX, z zakresu pomiaru
    > pasowałby chyba MPX5050DP. Nada się to do wody? Można to bezpośrednio
    > wodą zalać, czy trzeba stosować membrany izolujące od wody?

    Skoro jest to jakiś tam bliżej nieokreślony, ale raczej nieprzewodzący
    syf odkładający się na metalowej siatce to może lepiej mierzyć to
    bardziej elektrycznie czyli pojemnościowo?

    Jakub Rakus

  • 23. Data: 2013-10-24 21:56:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-24 21:28, DJ pisze:

    egnacja-cieczy-hydr/filtry/wskazniki-zabrudzenia.htm

    > Tyle że to są do płynów hydrauliki, więc wysokie ciśnienia niskie
    > przepływy. Ja mam odwrotnie, P<4bar, Qn~10m3/h

    Nie zupełnie. Mylisz max ciśnienie na jakim może pracować od różnicowego
    które ma wykryć.

    Zajrzyj od strony 86 katalogu na ten przykład.
    VL x GW.x - Indication range ?p: 0 - 5Bar, Permitt. operating pressure:
    25 Bar.

    Ja mam akurat ze stykiem, ale jeden pracuje na 300 barach a drugi na
    obwodzie chłodzenia gdzie jest może z 5-6 bar. pewnie rośnie jak się
    przytka.

    Ale problem jest innego typu, trzeba zrobi odpowiednie do tego czujnika
    gniazdo z doprowadzonym ciśnieniem przed i za filtrem. Chociaż właściwie
    inaczej nie zadziała wykrywanie zasyfienia filtra i co by nie zrobić to
    trzeba oba doprowadzić.

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2013-10-25 07:44:46
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-10-24 19:34, Marek Dyjor pisze:

    > czyli sugerujesz zastosowanie czujnika odkręcania filtra i jakoś timer
    > który po określonym czxasei zablokuje prace systemu i wyświetli
    > komunikat serwisowy?

    Nic nie sugeruję. U siebie podobnej konstrukcji filtr siatkowy w
    instalacji CO czyszczę raz w roku, przed sezonem grzewczym. Aby o tym
    pamiętać nie potrzebuję automatyki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 25. Data: 2013-10-25 18:03:35
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Elektroniczna maszyna do gaszenia świecy jest niezbędna...

    [Mam tendencję odwrotną. Właśnie kupiłem drugi piec Jotul.
    Drewno, węgiel.
    I żadnej automatyki.]

  • 26. Data: 2013-10-25 20:43:19
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-10-24 21:56:29 +0200, Irokez <n...@w...pl> said:

    egnacja-cieczy-hydr/filtry/wskazniki-zabrudzenia.htm

    Tyle

    > Nie zupełnie. Mylisz max ciśnienie na jakim może pracować od
    > różnicowego które ma wykryć.

    Nie, nie mylę.
    Tylko świadomie nie potrzebuję przemysłowej wysokociśnieniowej armatury
    do zastosowania w budowlance. Głównie kwestia ceny.
    Aha, instalacja jest dla wody wodociągowej, konsumpcyjnej, więc
    przydałoby się żeby armatura miała atesty PZH. Wprawdzie to jednostkowa
    instalacja, ale dupokrytki teraz wszędzie potrzebne.

> [...]
    > gniazdo z doprowadzonym ciśnieniem przed i za filtrem. Chociaż
    > właściwie inaczej nie zadziała wykrywanie zasyfienia filtra i co by nie

    Jakby nie patrzeć i tak coś trzeba będzie wyrzeźbić, bo gwinty z
    armatury hydrauliki nie będą chciały pasować do instalacyjnych gwintów
    G...

    --
    DJ

  • 27. Data: 2013-10-25 20:46:51
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-10-25 18:03:35 +0200, "zapinio" <z...@g...com> said:

    > Elektroniczna maszyna do gaszenia świecy jest niezbędna...
    >
    > [Mam tendencję odwrotną. Właśnie kupiłem drugi piec Jotul.
    > Drewno, węgiel.
    > I żadnej automatyki.]

    To jeszcze pozbądź się tego wstrętnego, afe, multipurpose personal
    computer, a posty w postaci pojedynczych bitów wsypuj bezpośrednio w
    port NNTP swojego serwera news. I żdnej automatyki.

    --
    DJ

  • 28. Data: 2013-10-25 21:28:39
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Żyję z automatyki i elektroniki od 25 lat.
    Zresztą z projektowania/produkcji własnego hardwaru i softwaru.
    I dzięki temu nie kuszą mnie gadżety.A to jest typowy gadżet potrzebny jak
    ząb w dupie.
    A zresztą co mnie to obchodzi...
    Róbta co chceta.

  • 29. Data: 2013-10-26 20:21:33
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-10-25 20:46, DJ pisze:

    > To jeszcze pozbądź się tego wstrętnego, afe, multipurpose personal
    > computer, a posty w postaci pojedynczych bitów wsypuj bezpośrednio w
    > port NNTP swojego serwera news. I żdnej automatyki.

    Dawno temu chciałem zrobić automatykę która by mi wypompowywała
    kondensat z komina kotła CO. Jest tego niedużo, parę litrów na rok a i
    to wyłącznie z okazji siarczystych mrozów. Kombinowałem jak koń pod
    górkę, głównie z okazji tego że elektroda do kontroli poziomu cieczy
    zarastała osadami z komina, a dostęp do niej był koszmarny. Koniec
    końców pompkę osuszającą komin włączam ręcznie, 2x w roku, razem z
    przeglądem instalacji CO na początku i końcu sezonu grzewczego. Przy
    okazji czyszczę filtr w obiegu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem