-
21. Data: 2013-01-22 16:16:13
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: Michoo <m...@v...pl>
On 22.01.2013 14:16, AlexY wrote:
> wchpikus wrote:
>>
>>> Teraz jest panika i
>>> przerażenie. Ludzie nieświadomi zagrożenia jeżdżą "na krawędzi", a jak
>>> przegną (nadal nieświadomie) i zawiodą ulepszacze (bo parametry nie do
>>> skorygowania) to mamy tragedię.
>>>
>>
>> Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
>
> Właśnie, dla mnie to uwstecznienie, komputer coś robi za Ciebie i już
> tego więcej nie potrafisz.
Też argument... Bez samochodu człowiek nie rozpędzał się do takiej
prędkości żeby hamowanie było problemem.
>
> Mam 16-letnią xantię z ABS, ulica pod domem to od tygodnia ślizgawka, w
> innym poście wspominałem że pierwsze co robie to wyłączam ABS, na lodzie
> on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał hamulca wcale),
To masz raczej coś zepsute. Albo efekt psychologiczny i bez ABS jedziesz
spokojniej.
> hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.
Lepiej to sprawdza się hamowanie z umiarem tak, żeby poślizgu nie było.
Tylko to trzeba powoli i z odstępem.
--
Pozdrawiam
Michoo
-
22. Data: 2013-01-22 16:50:07
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Hello J.F,
>>> http://www.youtube.com/watch?v=TsNYkpL3RYI
>>> Tuitaj 1:40 masz slicznie pokazane jak mozna wywinac orla bez
>>> abs:)
>> Mozna, ale jakos 100 lat ludzie jezdzili bez ABS i sie dalo.
>> Owszem,
>> wypadkow bylo troche wiecej.
>> Jak zablokujesz kola to tak skonczysz, trzeba po prostu z czuciem
>> hamowac, lub pulsacyjnie.
>W sytuacji zagrożenia z czuciem czy pulsacyjnie potrafi hamować
>niewielki odsetek kierowców. Zazwyczaj ci, którzy jeżdżą naprawdę
>dużo. Typowy polski kierowca nie radzi sobie w takiej sytuacji.
No nie wiem, ja sobie radze, to i inni moga :-)
To zdaje sie bylo w programie szkolenia przez ostatnie lata, czy
zrezygnowano z tego pomyslu ?
Tak czy inaczej .. nie bylo tak zle. Wypadkow nam co prawda ubylo, ale
mysle ze nie az tak duzo z tego powodu.
Moze zagrozenie bylo rzadko, moze piruecik zazwyczaj nie konczyl sie
wypadkiem (z rannymi) wiec nie trafial do statystyk.
A moze w trudnych warunkach abs tez nie pomaga: ale urwal Szczecin -
te auta chyba juz mialy ABS ?
http://www.youtube.com/watch?v=BRnwM2xo_-A
J.
-
23. Data: 2013-01-22 20:20:50
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>
W dniu 22.01.2013 01:08, AlexY pisze:
> Kierowca ma pełną kontrolę nad heblami.
Najpierw to kierowca musi umieć panować nad hamulcami...
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus
-
24. Data: 2013-01-22 21:05:56
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 22.01.2013 11:39, wchpikus pisze:
>
>> Teraz jest panika i
>> przerażenie. Ludzie nieświadomi zagrożenia jeżdżą "na krawędzi", a jak
>> przegną (nadal nieświadomie) i zawiodą ulepszacze (bo parametry nie do
>> skorygowania) to mamy tragedię.
>>
>
> Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
> No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
> miec.
z Abs i bez Abs jeździ się tak samo. różnica jest w hamowaniu. bez abs
koła są blokowane i hamują, z abs koła muszą się kręcić wiec hamują dużo
gorzej
> Jak tak, to ciekawe jak wyhamujesz 1,300kg..bez utraty przyczepnosci na
> sniegu..nie widze tego:)
co to jest utrata przyczepności? Coś złego? przy 130km/h na zakręcie -
napewno, ale przy 20km/h masz wybór albo staniesz na paru metrach albo
będziesz kierował cisnąc na pedał z absem.
> Aaa bylo juz cos takiego tutaj...ktos juz potrafi, na 3m w sniegu..:)
tak. też to pamiętam. nawet dzisiaj próbowałem z synem sprawdzać. z
absem - terkotka i spowalnianie trochę lepsze niż zdjęcie nogi z gazu.
to samo ale z "wyłączoną" stacyjką - czyli bez absu - szuranie kół po
oblodzonym asfalcie, zbieranie przed sobą śniegu i stop na parunastu
metrach. chyba przez weekend zrobię film..
ToMasz
-
25. Data: 2013-01-22 21:16:07
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Tuesday, January 22, 2013, 4:50:07 PM, you wrote:
[...]
> A moze w trudnych warunkach abs tez nie pomaga: ale urwal Szczecin -
> te auta chyba juz mialy ABS ?
> http://www.youtube.com/watch?v=BRnwM2xo_-A
Na takiej szklance Twoje pulsacje i wyczucie też nic nie pomoże. Po
prostu nie należało tam w ogóle wjeżdżać. Cierpiarz uważał się za
twardziela i też poległ.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
26. Data: 2013-01-23 00:20:28
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: AlexY <a...@i...pl>
Anerys wrote:
>
> Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:%iwLs.8723$9D5.1825@fx22.fr7...
> (...)
>> Mam 16-letnią xantię z ABS, ulica pod domem to od tygodnia ślizgawka,
>> w innym poście wspominałem że pierwsze co robie to wyłączam ABS, na
>> lodzie on zwyczajnie nie działa (efekt taki jakbyś nie naciskał
>> hamulca wcale), hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.
> Ale przecież ABS na tym właśnie polega, że hamuje pulsacyjnie, do
> kilkunastu razy na sekundę, tak szybko nie dasz rady pulsować pedałem.
I nie musze, wręcz przeciwnie, trzymam koła zablokowane, mam wtedy
maksymalne hamowanie (na lodzie), jak czuje że pojazd zamierza pójść w
maliny lub hamowanie jest nie dość skuteczne (śnieg wlazł pod opone) to
puszczam coby odzyskać te resztki przyczepności i od nowa, ABS nie da
tej możliwości. Mimo to w 99% użycia ABS: jest skuteczny.
[..]
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
27. Data: 2013-01-23 00:26:22
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: AlexY <a...@i...pl>
Michoo wrote:
[..]
> To masz raczej coś zepsute. Albo efekt psychologiczny i bez ABS jedziesz
> spokojniej.
>
>> hamowanie pulsacyjne sprawdza się lepiej.
>
> Lepiej to sprawdza się hamowanie z umiarem tak, żeby poślizgu nie było.
> Tylko to trzeba powoli i z odstępem.
Ale wiesz co ma xantia?
Wspomaganie układu hamulcowego jest zasilane z układu hydraulicznego od
zawieszenia, hebelki ma czułe jak panienka i ostre jak żyleta. Co do
uwalonego ABS masz trochę rację, wymieniałem 2 czujniki (jakim prawem
one się przepalają?) na nieoryginalne i jedno koło w pewnych warunkach
daje słabszy sygnał przez co częściej je "luzuje".
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
28. Data: 2013-01-23 00:35:24
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: AlexY <a...@i...pl>
ToMasz wrote:
> W dniu 22.01.2013 11:39, wchpikus pisze:
[..]
>> Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
>> No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
>> miec.
> z Abs i bez Abs jeździ się tak samo. różnica jest w hamowaniu. bez abs
> koła są blokowane i hamują, z abs koła muszą się kręcić wiec hamują dużo
> gorzej
Mylisz się, blokując koła palisz gumę (mowa o warunkach normalnych bo
nie zaznaczyłeś czy na lodzie) i tracisz jej parametry tworzy się wręcz
warstwa smarna. Mając ABS nie należy hamować pulsacyjnie bo to
przeszkadza komputerowi ABS'u więc jeździ się też inaczej.
[..]
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
29. Data: 2013-01-23 00:44:53
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 23.01.2013 00:35, AlexY pisze:
> ToMasz wrote:
>> W dniu 22.01.2013 11:39, wchpikus pisze:
> [..]
>>> Nie ze tragedia, ale jak zawsze sie jezdzilo "z" to "bez" to inne auto..
>>> No jestem ciekawy czy w swoim aucie tez jezdzisz bez abs..esp mozesz nie
>>> miec.
>> z Abs i bez Abs jeździ się tak samo. różnica jest w hamowaniu. bez abs
>> koła są blokowane i hamują, z abs koła muszą się kręcić wiec hamują dużo
>> gorzej
>
> Mylisz się, blokując koła palisz gumę (mowa o warunkach normalnych bo
> nie zaznaczyłeś czy na lodzie) i tracisz jej parametry tworzy się wręcz
> warstwa smarna. Mając ABS nie należy hamować pulsacyjnie bo to
> przeszkadza komputerowi ABS'u więc jeździ się też inaczej.
> [..]
za wikipedią:
"
W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania np, gdy na
nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna
(np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła
przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w
układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku
przyczepności
"
ja śmiem twierdzić (wiem nie wszyscy rozumieją to prawo jednostki) że
poza czystym asfaltem, lekko mokrym asfaltem, na prostej, gdzie
wszystkie koła mogą równo hamować, abs wydłuży drogę hamowania.
ToMasz
-
30. Data: 2013-01-23 00:58:26
Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello ToMasz,
Wednesday, January 23, 2013, 12:44:53 AM, you wrote:
[...]
> za wikipedią:
Wpisy w Wikipedii są tak mądrę jak mądrzy sa ich autorzy... Dotyczy to
wszystkich wpisów - i tych dobrych i tych złych.
[...]
> ja śmiem twierdzić (wiem nie wszyscy rozumieją to prawo jednostki) że
> poza czystym asfaltem, lekko mokrym asfaltem, na prostej, gdzie
> wszystkie koła mogą równo hamować, abs wydłuży drogę hamowania.
A ja śmiem twierdzić, że w zdecydowanej wiekszości przypadków
konieczności gwałtownego hamowania ABS jest skuteczniejszy od
człowieka i zapewnia statystycznie większe bezpieczeństwo. I oszczędza
opony, szczególnie, gdy trzeba się ratować przed mordercą w TIRze
zjeżdzającym na autostradzie na lewy pas bez patrzenia w lusterka.
I piszę to mając przejechane 99% samochodami bez ABSu i aktualnie
jeżdząc również bez ABS (14 rok obecnym autem).
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)