eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprzewod czujnika ABS - lutować?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 58

  • 51. Data: 2013-01-29 13:32:29
    Temat: Re: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1301290044260.736@quad...
    > On Sat, 26 Jan 2013, Anerys wrote:
    >> Najważniejsze, że mimo tej "literówki", chyba właściwie odczytaem twoje
    >> przesłanie, choć mogłem niewłaściwie zinterpretować... Ale rozumiem, co
    >> masz
    >> na myśli. Jeśli tak, to znaczy, że w działaniu bierze udział dodatkowy
    >> czynnik.
    >> Czynnik, a nie zmiana praw fizyki.
    >
    > Oczywiście :)
    > Błędy biorą się z założenia, że *zawsze* mowa będzie o jednym
    > (i tylko jednym) zjawisku.

    No, to oczywiście tylko idealny układ teoretyczny, wyjście do szczegółowych
    rozważań.

    > ABS pozwala toczyć się kołu, wtedy ono rozwala wałek.

    No i nareszcie coś mi się zaczyna kleić.

    > Zablokowanie pcha coraz wyższą "górkę" przed kołem.

    Tworząc potencjalną możliwość wystąpienia poślizgu na warstewce wody, co w
    połączeniu z zerwaną przyczepnością może być niewesołe.
    Ale i na suchym z zablokowanymi kołami poleci się dalej. Siedząc w ostro
    hamującym samochodzie, w którym w pewnym momencie rwie się przyczepność,
    wyraźnie czuję zmniejszenie opóźnienia (ujemnego przyspieszenia).
    Niezależnie, czy jest to na idealnych oponach i super-suchym asfalcie, czy
    na łysolcach na lodzie.

    >
    >> Sprbuję się bliżej przyjrzec hamującym przy śniegu samochodom
    >
    > Jest jeszcze ważne co jest pod śniegiem.

    Nigdy nawet w myślach nie śmiałem temu zaprzeczać!

    > No i chyba śnieg jest potrzebny, a nie były śnieg przerobiony
    > na lód, opisu hamowania na 'kaszce z lodu' nie pamiętam.

    Ostatnio zwróciłem uwagę na pewne zjawisko, że nie należy być zbyt
    zaangażowanym w odśnieżaniu! Prosty przykład - buty, fakt, raczej nie
    zimowe, ale to szczegół. Idąc po drobnej warstewce napadanego śniegu, czuję
    się pewniej, niż idąc potem po tym, co zostało po odśnieżeniu - odśnieżone
    miejsce ma wyraźnie MNIEJSZĄ przyczepność. A w innym miejscu - najgorsza
    jest sól, która nie "przereagowała" całego lodu - podwójny syf - i błoto, i
    ślisko (to gęste błoto, aż się prosi, w przypadku aut, o pokazowy
    aquaplanning...). Czasem grubo piachu, a jego ziarenka w nadmiarze działają
    jak kulki w łożyskach...

    > Do tego AFAIR jeszcze przyda się albo kierowca świadomy że takie
    > coś powinno wystąpić, albo zupełnie nieświadomy co się dzieje ;)
    > (póki "górka" jest mała żadnego efektu nie daje)

    Ale jak urośnie, może być za późno. Tu naprawdę niuanse grają. Dlatego górkę
    powinno się bez zrywania przyczepności rozjechać - dołoży te kilka niutonów
    do trzymania przyczepności. Oczywiście, czynników jest więcej niż jeden i
    trzeba rozważyć wszystkie. No i chyba czasem wybrać mniejsze zło (nawet
    takie, że jebnąć w słup, pieszego, czy inne auto - brat miał kiedyś taki
    dylemat, latem wprawdzie, ale uciec się nie dało. Bratu nic się na szczęście
    nie stało, ale auto bardzo rozbite).

    --
    Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
    ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
    Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
    i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.


  • 52. Data: 2013-01-29 15:19:57
    Temat: Re: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2013, Anerys wrote:

    > zaangażowanym w odśnieżaniu! Prosty przykład - buty, fakt, raczej nie zimowe,
    > ale to szczegół. Idąc po drobnej warstewce napadanego śniegu, czuję się
    > pewniej, niż idąc potem po tym, co zostało po odśnieżeniu - odśnieżone
    > miejsce ma wyraźnie MNIEJSZĄ przyczepność.

    Bardzo, bardzo OT - Lidl w tym roku wyszedł Ci naprzeciw:
    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/offer
    date.htm?offerdate=31213
    ...z lewej u dołu, niestety linki do zdjęć pokazywane po kliknięciu
    im się rozjechały :)

    pzdr, Gotfryd


  • 53. Data: 2013-01-29 18:26:27
    Temat: Re: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1301291516470.2080@quad...
    > On Tue, 29 Jan 2013, Anerys wrote:
    >
    >> zaangażowanym w odśnieżaniu! Prosty przykład - buty, fakt, raczej nie
    >> zimowe, ale to szczegół. Idąc po drobnej warstewce napadanego śniegu,
    >> czuję się pewniej, niż idąc potem po tym, co zostało po odśnieżeniu -
    >> odśnieżone miejsce ma wyraźnie MNIEJSZĄ przyczepność.
    >
    > Bardzo, bardzo OT - Lidl w tym roku wyszedł Ci naprzeciw:

    Czemu OT? Bardzo możliwe, ze maszyna, na której to sprokurowano, była/jest
    wykonana ze sterowaniem elektronicznym, a elektronika, to już nasza domena
    :)

    > http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/offer
    date.htm?offerdate=31213
    > ...z lewej u dołu, niestety linki do zdjęć pokazywane po kliknięciu
    > im się rozjechały :)

    Znając swoje szczęście, zaraz bym to gdzieś zgubił :) Na odśnieżonym, gdzie
    warstewka lodu, praktycznie nie ma co pośredniczyć w tarciu poza warstewką
    wody, jest ślisko. A ta odrobina śniegu z nieodśnieżonego, to czasem daje
    kilka niutonów oparcia, mało, ale zawsze coś. Może zdecydować, że nie
    obsunie mi się noga, że nie wyrżnę dupą pionowo w beton, co mi się raz
    zdarzyło, gorzej, niż "przysłowiowy" ojcowski pas - po tym nie mogłem
    siedzieć dwa tygodnie. Do dziś mi się to odzywa, choć lat minęło ze ćwierć
    wieku...

    --
    Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
    ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
    Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
    i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.


  • 54. Data: 2013-02-03 14:16:19
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:2MkLs.13609$D53.2517@fx20.fr7...

    >>> kupić oczywiscie najprosciej, ale i najdrozej. to nie kosztuje 30 zł.
    >>
    >> A ile to będzie kosztować jak przez wadliwe połączenie ABS nie zadziała
    >> w najmniej odpowiednim momencie?
    >
    > A wiesz jak się objawia "niedziałanie" ABS'u? Kierowca ma pełną kontrolę
    > nad heblami.
    > Ja wręcz doprowadzam go do sytuacji że sam się wyłącza, bo wkurza mnie co
    > się dzieje gdy podczas hamowania koło wpada w dziurę.

    A wiesz jak się objawia hamowanie na śliskiej nawierzchni bez ABS-u przez
    osobę, która jest przyzwyczajona i pewna, że ma ABS i hamuje z wciśniętym do
    dechy pedałem hamulca?



  • 55. Data: 2013-02-03 14:20:24
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>


    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xxx> napisał w wiadomości
    news:50fd620f$0$1302$65785112@news.neostrada.pl...

    >>>> są 2 zwykłe przewody w izolacji. wyglądają coprawda jak stalowe,
    >>>
    >>> no to kwasem je kwasem jak nie chcą się lutować
    >>
    >> Jakim?
    >>
    > solnym. Wcześniej do kwasu trochę cynku.

    Od kiedy to w reakcji
    HCl + Zn
    powstaje kwas solny? :)



  • 56. Data: 2013-02-03 18:03:30
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    uzytkownik wrote:
    > U?ytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > news:2MkLs.13609$D53.2517@fx20.fr7...
    [..]
    >> A wiesz jak sie objawia "niedzia?anie" ABS'u? Kierowca ma pe?n? kontrole
    >> nad heblami.
    >> Ja wrecz doprowadzam go do sytuacji ?e sam sie wy??cza, bo wkurza mnie co
    >> sie dzieje gdy podczas hamowania ko?o wpada w dziure.
    >
    > A wiesz jak sie objawia hamowanie na ?liskiej nawierzchni bez ABS-u przez
    > osobe, która jest przyzwyczajona i pewna, ?e ma ABS i hamuje z wci?nietym do
    > dechy peda?em hamulca?

    Jak ktoś nie wie do czego wsiada za kierownicę to już jego problem.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 57. Data: 2013-02-03 22:30:45
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Mozna, ale jakos 100 lat ludzie jezdzili bez ABS i sie dalo. Owszem,
    > wypadkow bylo troche wiecej.

    100 lat temu przed samochodem musiał popierdalać gościu z chorągiewką,
    żeby przed samochodem ludzi odganiać.
    A tak na poważnie, to jeszcze 40 lat temu, z całym szacunkiem, byle kto
    nie miał prawa jazdy, więc i ludzie inaczej jeździli.
    Przem


  • 58. Data: 2013-02-03 23:09:31
    Temat: Re: przewod czujnika ABS - lutować?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 03 Feb 2013 22:30:45 +0100, Przemek napisał(a):
    > 100 lat temu przed samochodem musiał popierdalać gościu z chorągiewką,
    > żeby przed samochodem ludzi odganiać.
    > A tak na poważnie, to jeszcze 40 lat temu, z całym szacunkiem, byle kto
    > nie miał prawa jazdy, więc i ludzie inaczej jeździli.

    40 lat temu ... 1972 - to juz u nas czas "byle kto".
    W bardziej cywilizowanym swiecie - "prawie wszyscy".

    Jesli o nas chodzi - to samochodu nie mial wtedy "byle kto", samochody tez
    byly troche inne, tym niemniej bylo ich znacznie mniej, a wypadkow -
    znacznie wiecej, ale moze to troche pozniej.

    J.





strony : 1 ... 5 . [ 6 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: