  • 21. Data: 2013-02-09 10:25:08
    Temat: Re: przerywanie rozmow
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomek" <n...@o...pl>

    > Żadnego. U nas w centrum wszystkie sieci działają :)

    To trzeba je monitorować. Niedziałających nie ma sensu.

  • 22. Data: 2013-02-09 10:30:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Feb 2013 21:41:56 +0100, Tomek napisał(a):
    > Cały czas przecież odpowiadam rzetelnie, zgodnie z moją wiedzą i tym co
    > domyślę z tego, co napiszesz.

    Na razie to sie dopytujesz o szczegoly, ktore sa dla ciebie o tyle
    nieistotne, ze i tak zadnych wnioskow z nich nie wyciagniesz, bo po prostu
    nie wiesz.
    No chyba ze kolegi nie doceniam, pracujesz w serwisie, i swietnie wiesz ze
    telefon XXX, z softem 1.234 tak wlasnie ma, ale napisac tego sam nie mozesz
    :-)

    Powodow moga byc dziesiatki, to sie pytalem czy ktos mial podobne zjawisko.

    > Żadnego. U nas w centrum wszystkie sieci działają :)

    Ale jakie centrum, jakie telefony i jakie sieci tam macie ?
    Nazwy, numery bts, czestotliwosci :-P

    J.

    P.S. wspomniana nokia (c6) dwa dni pozniej sie zawiesila/wylaczyla ... i po
    wlaczeniu wymagala ustawienia daty i godziny. Hm, to tez jej sie wczesniej
    nie zdazalo ... tzn zgubic czas, bo zawiesic to owszem ..

  • 23. Data: 2013-02-09 13:10:11
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > Na razie to sie dopytujesz o szczegoly, ktore sa dla ciebie o tyle
    > nieistotne, ze i tak zadnych wnioskow z nich nie wyciagniesz, bo po prostu
    > nie wiesz.

    A co można wywnioskować po stwierdzeniu "prosze czekac na nawiazanie
    polaczenia" i skąpym opisie sytuacji?

    > No chyba ze kolegi nie doceniam, pracujesz w serwisie, i swietnie wiesz ze
    > telefon XXX, z softem 1.234 tak wlasnie ma, ale napisac tego sam nie
    > mozesz
    > :-)

    Gdybyś od razu podał wszystkie możliwe informacje, byłoby prościej wysnuć
    jakąś teorię, zamiast kluczyć i zgadywać.

    > Powodow moga byc dziesiatki, to sie pytalem czy ktos mial podobne
    > zjawisko.

    Podobne zjawisko w jakiej wsi? Z jakimi telefonami? W jakich sieciach? Czy
    Ty widzisz co piszesz i czego oczekujesz? Chyba nie za bardzo.

    > Ale jakie centrum, jakie telefony i jakie sieci tam macie ?

    Normalne. Jak napiszę, że Nokia, to napiszesz, że Nokie tak mają i u mnie w
    centrum nie gubią sieci?

    > Nazwy, numery bts, czestotliwosci :-P

    Po co jak działa? Kogo to obchodzi?

    > P.S. wspomniana nokia (c6)

    Wspomniana kiedy? TERAZ??!! Brawo.

    > dwa dni pozniej sie zawiesila/wylaczyla ... i po
    > wlaczeniu wymagala ustawienia daty i godziny. Hm, to tez jej sie wczesniej
    > nie zdazalo ... tzn zgubic czas, bo zawiesic to owszem ..

    I dopiero teraz wpadłeś na pomysł, żeby o tym napisać?

  • 24. Data: 2013-02-09 18:16:28
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > EDGE ? To juz w zasadzie 3G.

    3G to jedno a E to insza inszosc - to pierwsze to kilka megabaud i wszystko
    hula jak trzeba - to drugie to pojedyncze setki kilobaud, i to tylko jak
    dobrze pojdzie - czuc roznice, skype odswieza video 1-2 klatki na sekunde,
    glos sie z obrazem rozjezdza.

    Ale to nie problem - problemem jest przelaczanie sie z jednego na drugie i
    z powrotem pare razy w ciagu rozmowy i jej rozlaczanie. Nie jest to
    niestety dopracowane, bo te przelaczenia z E do 3G moze byc przeciez
    zrobione jakos na dolnych warstwach protokolu aby aplikacja tego nie
    widziala... Ech, ciagle mam wrazenie ze caly software sie dzis pisze na
    kolanie gdzies w Indiach na laborke u poczatkujacych studentow... :-(

    > ale internet, autobus, podroze - to mnie nie dziwi.
    > A tu normalna foniczna rozmowa.

    Nie dziwi Cie? Czemu nie? Mnie dziwi bo doswiadczam tego tylko w Polsce, w
    USA sie tak nie dzieje. Nie wiem czy to wina taryfy Orange czy po prostu
    jest mniej btsow/km2.

    > No wiesz - polscy operatorzy nie maja zadnego interesu Skype popierac :-)

    Amerykanscy tez nie - skype to zdaje sie wlasnosc Microsot obecnie.

    > Powiedzmy sobie szczerze - zle oprogramowane.
    > Ciekawe - aplikacje, czy system :-P

    Nie mam porownania :-)

    > Duze miasto jednak. Zaloze sie ze wiele BTS w zasiegu.
    > A przeciez i w USA sa granice miedzy wiezami :-)

    No i jakos sobie radza, skoro jazda 20 - 30 mil poludnie-polnoc
    Chicagolandu w czasie telekonferencji Skypowej ani razu nie zrywalo
    polaczenia.

  • 25. Data: 2013-02-09 18:16:31
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    > I nigdy się na takie okazje nie dostawia komórek? Trzyma się siatki 10km
    > jak gdyby nigdy nic? A moze jednak?

    Rozumiem, ze gesta zabudowa to specyfika polskich miast, w takim Chicago,
    Nowym Jorku czy Hong Kongu to nie maja przecież tak gęstej zabudowy jak w
    Krakowie czy Wrocławiu :-))

    > No, a emigrantow to w ogole mamy wyjatkowych. Nie, nie mialo byc mile.

    To, ze jakies swoje frustracje próbujesz leczyć wycieczkami osobistymi to
    tylko o Tobie zle świadczy - mnie takie uwagi o emigrantach naprawde ani
    grzeja ani ziebia, wiec wal smialo :-)

  • 26. Data: 2013-02-09 18:33:08
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 9 Feb 2013 17:16:31 +0000 (UTC), Pszemol wrote:
    > Rozumiem, ze gesta zabudowa to specyfika polskich miast, w takim Chicago,
    > Nowym Jorku czy Hong Kongu to nie maja przecież tak gęstej zabudowy jak w
    > Krakowie czy Wrocławiu :-))

    Nic nie rozumiesz.
    W miescie mozesz zostac wykopany z sieci, bo akurat sobie pogadac
    wymyslilo wiecej ludzi niz dany sektor moze obsluzyc. I jest ,,5
    kresek'' a pogadac się nie da. Dlatego w miescie stawia się duzo wiecej
    BTSow niz na terenie, gdzie zabudowa jest rzadka, a ludzi malo.

    A jak taka sytuacja nie moze zajsc w NY, HK, czy chicago, to moze
    naswietl jak to jest tam rozwiazane? Tak zeby bylo merytorycznie?
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 27. Data: 2013-02-11 02:29:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > A jak taka sytuacja nie moze zajsc w NY, HK, czy chicago, to moze
    > naswietl jak to jest tam rozwiazane? Tak zeby bylo merytorycznie?

    Nie twierdzę, że nie może zajść - twierdzę że mieszkam tu od 14 lat
    i mi się nic takiego nie zdarzyło. Po prostu poziom usług jest inny
    niż w Polsce, czego dowodzi moja ostatnia wizyta w Polsce z lepszym
    telefonem niż zwykle Polskę odwiedzałem. Po prostu w Polsce ma
    się klienta w tyłku, montuje się minimalną ilość anten tak aby ino
    stykło i nic więcej i teraz rozumiem dlaczego tu ludzie narzekali na
    antenna-gate w iPhone4 mimo że ja tego w USA nie odczułem wcale.

  • 28. Data: 2013-02-12 12:45:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Wykopany ... czy tylko nie nawiazesz nowego polaczenia ?

    >Nie twierdzę, że nie może zajść - twierdzę że mieszkam tu od 14 lat
    >i mi się nic takiego nie zdarzyło. Po prostu poziom usług jest inny

    Sprawdz w okolicach polnocy na Time Square.
    Polnocy Sylwestra :-)

    >niż w Polsce, czego dowodzi moja ostatnia wizyta w Polsce z lepszym
    >telefonem niż zwykle Polskę odwiedzałem.

    Ale amerykanskim. Inne pasma, inne systemy, i cholera wie co jeszcze
    inne i co w Polsce/Europie zawodzi.

> [...]
    >stykło i nic więcej i teraz rozumiem dlaczego tu ludzie narzekali na
    >antenna-gate w iPhone4 mimo że ja tego w USA nie odczułem wcale.

    Ale antenna-gate to chyba okreslenie z USA ?
    W centrum Chicago moze tego nie widac, ale przeciez w USA sporo miejsc
    gdzie do najblizszego malego miasteczka jest 40 km.
    I zasiegu komorki na rancho nie ma :-)

    Pamietam mapke zasiegu t-mobile z USA sprzed kilku lat - gorzej niz
    Idea po pierwszym roku dzialalnosci.

    Zreszta
    http://t-mobile-coverage.t-mobile.com/

    nie wiem jak to sie ma do rzeczywistosci, ale sporo bialych plam ;-)

    J.

  • 29. Data: 2013-02-12 18:07:46
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 12 Feb 2013 12:45:42 +0100, J.F wrote:

    > Wykopany ... czy tylko nie nawiazesz nowego polaczenia ?

    Prowadzisz rozmowe w ruchu, opusciles jeden sektor, musisz się gdzies
    zalogowac, a nie ma gdzie (bo full). Co wtedy?

  • 30. Data: 2013-02-12 21:43:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale amerykanskim. Inne pasma, inne systemy,
    > i cholera wie co jeszcze inne i co w Polsce/Europie zawodzi.

    iPhone 4 w Polsce i w USA jest IDENTYCZNY!
    Te same pasma i te same systemy.

    > Ale antenna-gate to chyba okreslenie z USA ?
    > W centrum Chicago moze tego nie widac, ale przeciez w USA sporo
    > miejsc gdzie do najblizszego malego miasteczka jest 40 km.
    > I zasiegu komorki na rancho nie ma :-)

    OK, ale mi zarzucali stronniczość czy też gorzej "fanboystwo appla"
    podczas gdy ja szczerze nie miałem żadnych problemów z zasięgiem.
    Teraz już wiem czemu - po prostu pokrycie w moim miejscu zamieszkania
    jest bez porównania lepsze niż w jednym z największych miast w Polsce.

> [...]
    > Zreszta
    > http://t-mobile-coverage.t-mobile.com/
    >
    > nie wiem jak to sie ma do rzeczywistosci, ale sporo bialych plam ;-)

    Toż sobie wybrałeś sieć... T-Mobile ledwie się tu trzyma na powierzchni.
    W USA jest Verizon i AT&T a potem długo, długo nic i dopiero inne sieci.
    Ja mam telefon w AT&T i zasięg mam zawsze i wszędzie gdzie jadę.
    Nikt kto poważnie myśli o działającym telefonie nie ma usług w innej
    sieci jak tylko u tych dwu gigantów telefonicznych.