    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: przerywanie rozmow
    Date: Sat, 9 Feb 2013 17:16:28 +0000 (UTC)

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > EDGE ? To juz w zasadzie 3G.

    3G to jedno a E to insza inszosc - to pierwsze to kilka megabaud i wszystko
    hula jak trzeba - to drugie to pojedyncze setki kilobaud, i to tylko jak
    dobrze pojdzie - czuc roznice, skype odswieza video 1-2 klatki na sekunde,
    glos sie z obrazem rozjezdza.

    Ale to nie problem - problemem jest przelaczanie sie z jednego na drugie i
    z powrotem pare razy w ciagu rozmowy i jej rozlaczanie. Nie jest to
    niestety dopracowane, bo te przelaczenia z E do 3G moze byc przeciez
    zrobione jakos na dolnych warstwach protokolu aby aplikacja tego nie
    widziala... Ech, ciagle mam wrazenie ze caly software sie dzis pisze na
    kolanie gdzies w Indiach na laborke u poczatkujacych studentow... :-(

    > ale internet, autobus, podroze - to mnie nie dziwi.
    > A tu normalna foniczna rozmowa.

    Nie dziwi Cie? Czemu nie? Mnie dziwi bo doswiadczam tego tylko w Polsce, w
    USA sie tak nie dzieje. Nie wiem czy to wina taryfy Orange czy po prostu
    jest mniej btsow/km2.

    > No wiesz - polscy operatorzy nie maja zadnego interesu Skype popierac :-)

    Amerykanscy tez nie - skype to zdaje sie wlasnosc Microsot obecnie.

    > Powiedzmy sobie szczerze - zle oprogramowane.
    > Ciekawe - aplikacje, czy system :-P

    Nie mam porownania :-)

    > Duze miasto jednak. Zaloze sie ze wiele BTS w zasiegu.
    > A przeciez i w USA sa granice miedzy wiezami :-)

    No i jakos sobie radza, skoro jazda 20 - 30 mil poludnie-polnoc
    Chicagolandu w czasie telekonferencji Skypowej ani razu nie zrywalo
    polaczenia.