  • 11. Data: 2013-02-07 22:38:33
    Temat: Re: przerywanie rozmow
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > Wczoraj, we Wroclawiu, o ~17-tej, w sieci ... a szczesliwie w jednej,
    > t-mobile, nokia gadala z siemensem, i zdarzylo mi sie to pierwszy raz.

    Pomijając fakt, że dalej nie wiadomo jaka nokia (w domyśle dotykowa, bo było
    coś o uchu), dalej nie wiadomo ilu zakresowa, w jakim paśmie działała, oraz
    siemens podobnie, to biorąc pod uwagę to, że zdażyło się to pierwszy raz,
    można przyjąć domyślnie (ponieważ dalej wróżki na feriach), że zawiniła
    sieć, a najprawdopodobniej jej brak w którymś paśmie. Być może było to
    przełączanie pomiędzy 3G a 2G, być może, bo dalej nie wiemy jakie to
    telefony i jak były ustawione.

  • 12. Data: 2013-02-08 03:19:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomek" <n...@o...pl>

> [...]
    > było to przełączanie pomiędzy 3G a 2G, być może, bo dalej nie wiemy jakie

    Moim zdaniem powinien przywrócić ustawienia fabryczne

    <uśmiech>

  • 13. Data: 2013-02-08 05:29:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > Nie pytam wrozek, tylko czy ktos sie z tym spotkal. Centrum miasta,
    > klopotow z zasiegiem nie powinno byc, polaczenia jednak nawiazane, siec
    > byc moze przeciazona ... ale czy moze ot tak zawiesic komus rozmowe, bo ma
    > pilniejsza ? W sumie az sie prosi cos takiego wprowadzic, ale ktore sa
    > pilniejsze - na 112, czy w zaleznosci od wysokosci abonamentu ? :-)

    To opowiem Ci o moich doświadczeniach z telefonem iPhone4
    w sieci Orange, taryfa Orange Free na kartę.
    Kraków, centrum miasta, dzielnica Podgórze - telefon przechodzi
    z 3G do E a czasem do takiego serwisu oznaczonego małym kółeczkiem.
    Nawet nie wiem co to jest, bo używam ponad dwa lata tego telefonu
    w USA i nigdy nie widziałem takiego kółeczka - GPRS?
    Rozmowa przez internet, Skype - w czasie przełaczania 3G-E-3G
    połączenie jest zrywane, skype jest wylogowywany i potem długo
    nie można się zalogować. I tak co kilkanaście minut. Jadę w autobusie
    z Podgórza do Huty - nie da się utrzymać rozmowy Skype - zrywa
    miejscami co 2-4 minuty. To samo jazda autobusem po Alejach.
    To samo spacer wieczorem do Woli Duchackiej, Kurdwanowie, itp.
    Po prostu Skype nie da się w Polsce używać, nawet w dużym mieście.

    Dodam, że po pierwsze w Chicagolandzie telefon trzyma 3G i ikonę
    E widuję tylko jak jadę na narty gdzieś na zadupia Wisconsin...
    Po drugie ikonki kółeczka widziałem pierwszy raz w Polsce, w Krakowie.
    Skype trzyma połączenia w USA godzinę bez zrywania, mimo jazdy
    autem (siedzę czasem na meetingu online podczas jazdy).
    Nie jest to tylko Skype, testowałem inne aplikacje telefonów sieciowych,
    między innymi Fring i również doświadczałem nienormalnych w USA
    problemów w Polsce.

    A więc nie wiem gdzie doświadczyłeś tych swoich problemów ale
    z moich doświadczeń z Orange.pl wynika, że pokrycie zasięgiem
    w Polsce jest najwyraźniej tragicznie gorsze niż w USA i to że
    zrywa połączenie związane jest po prostu z marnym pokryciem
    lub trzymaniem na granicy zasięgu jakiejś wieży i wchodzeniem
    /wychodzeniem ze strefy 3G do E i spowrotem...

  • 14. Data: 2013-02-08 05:31:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> wrote in message

    > Dokladnie, gesta zabudowa plus mnostwo ludzi robi swoje.

    Jasne, na takim lotnisku czy gdzieś na koncercie na stadionie
    sportowym, gdzie dziesiątki tysięcy ludzi stłoczone jest na
    małej przestrzeni to komórki w ogóle nie powinny działać?
    Widzę, że "normy" w Posce są ciut inne niż na świecie...

  • 15. Data: 2013-02-08 19:01:22
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2013 22:31:07 -0600, Pszemol wrote:

    > Jasne, na takim lotnisku czy gdzieś na koncercie na stadionie
    > sportowym, gdzie dziesiątki tysięcy ludzi stłoczone jest na
    > małej przestrzeni to komórki w ogóle nie powinny działać?

    I nigdy się na takie okazje nie dostawia komórek? Trzyma się siatki 10km
    jak gdyby nigdy nic? A moze jednak?

    > Widzę, że "normy" w Posce są ciut inne niż na świecie...

    No, a emigrantow to w ogole mamy wyjatkowych. Nie, nie mialo byc mile.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 16. Data: 2013-02-08 19:18:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" napisał w wiadomości grup

    >I nigdy się na takie okazje nie dostawia komórek? Trzyma się siatki
    >10km
    >jak gdyby nigdy nic? A moze jednak?

    Moze sie i dostawia, ale jakby tak np 20 tys ludzi zgromadzonych na
    jakims miejskim sylwestrze zechcialo naraz porozmawiac ze znajomymi
    ... no, tak skromnie liczac po 10kHz pasma na ryja, 200MHz mogloby sie
    uzbierac, a jakby tak jeszcze podzielic na 4 pikokomorki ... ale co -
    juz obecnie sa takie "normy" w swiecie ?

    Tym niemniej - interesuje mnie w sumie czy w sytuacji przeciazenia
    sieci ta potrafi przerwac rozmowy o nizszym priorytecie aby zestawic
    rozmowy wyzszych abonamentow :-)

    J.

  • 17. Data: 2013-02-08 19:23:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." napisał:

    >Pomijając fakt, że dalej nie wiadomo jaka nokia (w domyśle dotykowa,
    >bo było

    A jak sie dowiesz to odpowiesz rzetelnie, czy dalej bedziesz p* ?

    >coś o uchu), dalej nie wiadomo ilu zakresowa, w jakim paśmie
    >działała, oraz

    Bo ja to rozmowy nie zaczynam bez wlaczenia net monitora z loggerem i
    wiem potem wszystko ...

> [...]
    >może było to przełączanie pomiędzy 3G a 2G, być może, bo dalej nie
    >wiemy jakie to telefony i jak były ustawione.

    No, moze i masz racje. Sprobowal przerzucic, wyszlo jak wyszlo.

    P.S. Jakiego programu uzywacie do monitorowania sieci ? :-P

    J.

  • 18. Data: 2013-02-08 19:24:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tym niemniej - interesuje mnie w sumie czy w sytuacji przeciazenia sieci
    > ta potrafi przerwac rozmowy o nizszym priorytecie aby zestawic rozmowy
    > wyzszych abonamentow :-)

    Potrafi, ale to nie oznacza, że tak robi.

  • 19. Data: 2013-02-08 19:50:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
> [...]
    >Nawet nie wiem co to jest, bo używam ponad dwa lata tego telefonu
    >w USA i nigdy nie widziałem takiego kółeczka - GPRS?

    EDGE ? To juz w zasadzie 3G.

> [...]
    >nie można się zalogować. I tak co kilkanaście minut. Jadę w autobusie
    >z Podgórza do Huty - nie da się utrzymać rozmowy Skype - zrywa

    ale internet, autobus, podroze - to mnie nie dziwi.
    A tu normalna foniczna rozmowa.

> [...]
    >Skype trzyma połączenia w USA godzinę bez zrywania, mimo jazdy
    >autem (siedzę czasem na meetingu online podczas jazdy).

    No wiesz - polscy operatorzy nie maja zadnego interesu Skype popierac
    :-)

    >Nie jest to tylko Skype, testowałem inne aplikacje telefonów
    >sieciowych,
    >między innymi Fring i również doświadczałem nienormalnych w USA
    >problemów w Polsce.

    Powiedzmy sobie szczerze - zle oprogramowane.
    Ciekawe - aplikacje, czy system :-P

> [...]
    >lub trzymaniem na granicy zasięgu jakiejś wieży i wchodzeniem
    >/wychodzeniem ze strefy 3G do E i spowrotem...

    Duze miasto jednak. Zaloze sie ze wiele BTS w zasiegu.
    A przeciez i w USA sa granice miedzy wiezami :-)

    J.

  • 20. Data: 2013-02-08 21:41:56
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "J.F" napisał:

    > A jak sie dowiesz to odpowiesz rzetelnie, czy dalej bedziesz p* ?

    Cały czas przecież odpowiadam rzetelnie, zgodnie z moją wiedzą i tym co
    domyślę z tego, co napiszesz.

    > P.S. Jakiego programu uzywacie do monitorowania sieci ? :-P

    Żadnego. U nas w centrum wszystkie sieci działają :)