  • 1. Data: 2009-02-17 12:47:38
    Temat: prosba o oswiecenie :)
    Od: "Wojciech B" <a...@o...pl>

    czy ktos z szanownych grupowiczow moglby mnie oswiecic i wytlumaczyc ktory
    parametr opisuje szerokosc kata?
    Przyklad
    5.0-20.0mm 1:2.7-5.8
    czy nie myle sie sadzac ze 5.0-20.0mm to ogniskowa obiektywu, a parametr 5.0
    to najszerszy kat?
    Ps poszukuje kompaktu z najszerszym katem jaki sie da znalezc na rynku.
    Aberacja ma tu mniejsze znaczenie, po prostu potrzebuje robic zdjecia siebie
    z reki (w ruchu)z jak najwiekszym polem widzenia wkolo mnie.
    Jesli przychodzi wam jakis model do glowy to bede bardzo wdzieczny za pomoc
    Pozdrawiam serdecznie
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-02-17 12:55:00
    Temat: Re: prosba o oswiecenie :)
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Uzytkownik "Wojciech B" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Przyklad
    > 5.0-20.0mm 1:2.7-5.8
    > czy nie myle sie sadzac ze 5.0-20.0mm to ogniskowa obiektywu, a parametr

    Tak, ale informacja o ogniskowej bez podania rozmiaru matrycy nic nie mówi o
    kacie widzenia. Dlatego zwykle podaje sie ekwiwalent ogniskowej dla matrycy
    o wielkosci klatki filmu 35mm. Na rynku jest dosc duzo aparatów z
    ekwiwalentem ogniskowej 28mm i to jest uznawane za szeroki kat. Jednoczesnie
    niewiele jest na rynku aparatów z szerszym katem niz te 28mm. Jest np.
    Panasonic LX3, który ma 24mm. Nie wiem, czy znajdziesz cos jeszcze
    szerszego.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 3. Data: 2009-02-17 12:55:04
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

> [...]
    > z reki (w ruchu)z jak najwiekszym polem widzenia wkolo mnie.
    > Jesli przychodzi wam jakis model do glowy to bede bardzo wdzieczny za pomoc

    http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 4. Data: 2009-02-17 12:56:59
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Uzytkownik "Wojciech B" :
> [...]
    > Przyklad
    > 5.0-20.0mm 1:2.7-5.8
    > czy nie myle sie sadzac ze 5.0-20.0mm to ogniskowa obiektywu, a parametr

    oswiecam -- dobrze kombinujesz :)

> [...]
    > siebie z reki (w ruchu)z jak najwiekszym polem widzenia wkolo mnie.
    > Jesli przychodzi wam jakis model do glowy to bede bardzo wdzieczny za

    Panasonic LX3 -- ma chyba najszerszy obecnie kat na rynku,
    24mm eq. dla malego obrazka;

    poza tym mozna jeszcze dokupic/dolozyc konwerter (np.0.7), który jeszcze
    poszerzy Ci ten kat; wprawdzie jakosc bedzie do p...py,
    ale osiagniesz zalozony cel

    --
    pzdr.
    JR

  • 5. Data: 2009-02-17 13:20:05
    Od: "Wojciech B" <a...@o...pl>

    wlasnie o cos takiego mi chodzilo :) LX3 bedzie rzadzic :)
    dzieki wszystkim za pomoc
    pozdrawiam
    Wojtek

  • 6. Data: 2009-02-17 14:02:21
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > wlasnie o cos takiego mi chodzilo :) LX3 bedzie rzadzic :)
    > dzieki wszystkim za pomoc

    jak bierzesz jeszcze pod uwage cene to byly tez panasoniki ze 2-3x tansze od
    lx3 z katem o ekwiwalencie 25- iles tam. Oczywiscie o gorszej jakosci niz
    LX3 ale nie wiem co dla Ciebie jest priorytetem lub kompromisem

  • 7. Data: 2009-02-17 14:11:20
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    Do tego co zaproponowali przedpiścy, to ze względu na specyficzne
    zastosowanie proponuję poszukać kompaktu, do którego da się sensownie
    zamocować wężyk spustowy. Wtedy aparat będzie można trzymać na kiju
    przed sobą i wyzwalać wężykiem.
    Problem w tym, że większość aparatów kompaktowych nie ma takiej
    możliwości.
    Jednym z najlepszych rozwiązań byłby Canon A6xx. Ma obracany ekranik
    (widziałbyś kadr), a wężyk można samemu skonstruować (podłączany do
    wejścia USB aparatu) i uruchomić CHDK. Z ręki to tak nie za bardzo,
    nawet przy szerokim kącie.

  • 8. Data: 2009-02-17 16:39:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "JR" <j...@w...pl> writes:

    > Panasonic LX3 -- ma chyba najszerszy obecnie kat na rynku,
    > 24mm eq. dla malego obrazka;

    Kodak V570 ma 23mm.

    MJ

  • 9. Data: 2009-02-17 17:40:54
    Od: "sarajevo" <s...@s...com>

    Pawel_W napisał:

> [...]
    > przed sobą i wyzwalać wężykiem.
    > Problem w tym, że większość aparatów kompaktowych nie ma takiej

    I w LX3 da się radę ;)
    http://tinyurl.com/d2bmp3

    sarajevo

  • 10. Data: 2009-02-17 17:46:44
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 17 Lut, 17:40, "sarajevo" <s...@s...com> wrote:

    > I w LX3 da się radę ;)http://tinyurl.com/d2bmp3
    >
    > sarajevo

    Tak to da się w każdym. Ale przyznam, że realizacja pomysłowa i można
    by zrobić zdalne wyzwalanie migawki :D