    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: prosba o oswiecenie :)
    Date: Tue, 17 Feb 2009 13:55:00 +0100

    Uzytkownik "Wojciech B" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci
    news:gneblb$ueo$1@news.onet.pl...
    > czy ktos z szanownych grupowiczow moglby mnie oswiecic i wytlumaczyc ktory
    > parametr opisuje szerokosc kata?
    > Przyklad
    > 5.0-20.0mm 1:2.7-5.8
    > czy nie myle sie sadzac ze 5.0-20.0mm to ogniskowa obiektywu, a parametr
    > 5.0 to najszerszy kat?

    Tak, ale informacja o ogniskowej bez podania rozmiaru matrycy nic nie mówi o
    kacie widzenia. Dlatego zwykle podaje sie ekwiwalent ogniskowej dla matrycy
    o wielkosci klatki filmu 35mm. Na rynku jest dosc duzo aparatów z
    ekwiwalentem ogniskowej 28mm i to jest uznawane za szeroki kat. Jednoczesnie
    niewiele jest na rynku aparatów z szerszym katem niz te 28mm. Jest np.
    Panasonic LX3, który ma 24mm. Nie wiem, czy znajdziesz cos jeszcze
    szerszego.

    Pozdrawiam
    Winetoo