  • 1. Data: 2009-02-17 12:45:01
    Temat: szukam książki
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    jak w temacie. Szukam DOBREGO podręcznika fotografii cyfrowej.

    Proszę o tytuły.

    W internecie można ich znaleźć, ale wolę się zapytać ludzi z doświadczeniem.

    Posiadam aparat CANON S 3 IS i jestem święcie przekonany że mogę robić lepsze
    zdjęcia - ale nie wiem jak.

    Dzięki za wszelką pomoc
    Pozdrawiam
    Wojtekk

  • 2. Data: 2009-02-17 12:56:35
    Temat: Re: szukam książki
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > jak w temacie. Szukam DOBREGO podręcznika fotografii cyfrowej.

    Poszukaj w archiwum grupy, było wiele wątków, ktore moga ci pomóc, nie
    szukaj podręcznika do "cyfrowej" bo kwestie kompozycji zdjęcia, kadrowania,
    głebi ostrości etc są uniwersalne

  • 3. Data: 2009-02-17 15:30:59
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 17 Lut, 13:45, "Wojtek" <w...@p...onet.pl> wrote:

    > jak w temacie. Szukam DOBREGO podręcznika fotografii cyfrowej.

    Jeśli od strony technicznej, to instrukcja obsługi :)

    Jeśli coś więcej, to:
    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=206

    Jeśli coś dużo więcej, to:
    http://dybowski.pl/hobby/ofotografii.php?p=3

    a jeśli dużo dużo więcej, to tutaj:
    http://dybowski.pl/hobby/ofotografii.php?p=3&c=2

    :-)
    Czarek

  • 4. Data: 2009-02-17 20:57:12
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    >
    > Proszę o tytuły.
    >
    > W internecie można ich znaleźć, ale wolę się zapytać ludzi z

    a czy fotografia cyfrowa bardzo jest odmienna od fotografii. Bo do
    fotografii pare fajnych tytułów znam , ale specyficznie cyfrowej nie za
    bardzo. Chyba ,że chodzi o podręcznik fotografii z instrukcjami obsługi
    aparatów cyfrowych. Tyle ,że do tego powinna służyc instrukcja obsługi(jest
    w pudełku).

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com://niusy.onet.pl

  • 5. Data: 2009-02-17 23:27:57
    Od: "Matusz" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Proszę o tytuły.
    >
    > W internecie można ich znaleźć, ale wolę się zapytać ludzi z

    Można JE znaleść.

    - Hedgecoe John - Nowy podręcznik fotografii

    - Freeman John - Fotografia

    - Gaweł Łukasz - Praktyczny kurs fotografii

    - Pękosławski Zbigniew - Fotografia w praktyce amatorskiej

    Któraś z nich na początek.

    Matusz

  • 6. Data: 2009-02-18 01:13:00
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Matusz napisał:
    > Można JE znaleść.

    Co można? Ale głupio się zrobiło, no nie? Tak bywa, kiedy za wszelką cenę
    chce się błysnąć... :D

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 7. Data: 2009-02-18 06:20:02
    Od: "Matusz" <m...@w...pl>

    > Co można? Ale głupio się zrobiło, no nie?

    Fakt. Literówka. Już się kajam.

    Matusz

  • 8. Data: 2009-02-19 08:31:32
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

> [...]
    > doświadczeniem.
    >
    > Posiadam aparat CANON S 3 IS i jestem święcie przekonany że mogę robić

    a czemu cyfrowej? w tradycyjnej chodiz o to samo, czas, przysłona, czułość,
    kadr, kompozycja itp. nosnik nie ma tu nic do rzeczy.
    polecam najpierw poczytać instrukcje

  • 9. Data: 2009-02-22 14:24:37
    Od: "Jasiu z Rybnika" <j...@p...onet.pl>

    Wydawnictwo Helion wypuściło ostatnio świetną serię poradników pod wspólnym
    tytułem Warsztaty Fotograficzne.

    http://helion.pl/search.cgi?
    qa=&wsprzed=1&wprzyg=1&szukaj=warsztaty+fotograficzn

    Książki te są konkretne i na temat, nie ma w nich połowy rozdziałów co kupić,
    tylko fachowe porady i ćwiczenia.

    pozdrawiam
    Jasiu

  • 10. Data: 2009-02-22 16:50:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jasiu z Rybnika" <j...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > qa=&wsprzed=1&wprzyg=1&szukaj=warsztaty+fotograficzn
    >
    > Książki te są konkretne i na temat, nie ma w nich połowy rozdziałów co

    Cóż... kupiłem jedną pozycję z tej serii - Haje Jan Kamps - Zdjęcia makro.
    Przeczytałem i... zastanawiam się po co takie knoty się wydaje. Zdjęcia
    raczej takie sobie, treść - mało konkretna, do tego mnóstwo błędów
    merytorycznych (autor myli np. migawkę z przysłoną - str.43, wmawia, że
    prawa optyki uniemożliwiają nastawienie ostrości z obiektywem 28mm po
    dołożeniu do niego pierścienia pośredniego o grubości 25mm - str. 49). Do
    tego dochodzi fatalne tłumaczenie (przysłona jeest notorycznie nazywana
    aperturą, zaś pierścienie pośrednie tłumacz konsekwentnie nazywa tubami
    przedłużającymi). Również podpisy pod zdjeciami budzą sporo zastrzeżeń - np.
    pod zdjęciem rosyjskiego mieszka M42 napisano, że jest to mieszek Novoflexa
    (str. 53), zaś za zdjęcie Nikona D200 autor dziękuje firmie Canon (str.57).
    W sumie - książka za którą nie warto zapłacić żadnych pieniędzy - bo ktoś,
    kto ma jakie takie pojęcie o makrofotografii niczego się z niej nie nauczy,
    zaś komuś, kto zaczyna tę dziedzinę uprawiać może ta książka nieźle
    namieszać w głowie.
    Nie znam innych z tej serii, ale jeśli sa podobne - to naprawdę nie ma czego
    reklamować.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)