eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprad ladowania akumulatora w czasie jazdy › Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.
    dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.googl
    e.com!k17g2000pre.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
    Date: Tue, 22 Feb 2011 02:17:47 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 46
    Message-ID: <0...@k...googlegroups.com>
    References: <i...@4...com>
    <2...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 159.245.16.100
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1298369867 11490 127.0.0.1 (22 Feb 2011 10:17:47 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Feb 2011 10:17:47 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: k17g2000pre.googlegroups.com; posting-host=159.245.16.100;
    posting-account=RyglkAoAAAB_8qFUgjoyOinuRh6gvWcX
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101203 Firefox/3.6.13,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351965
    [ ukryj nagłówki ]

    On 22 Lut, 10:58, n...@o...pl wrote:

    > Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
    > niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
    > W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.

    A jakiego rodzaju były to oszacowania i jakie komentarze
    niedowierzające?

    > a...@p...pl wrote:
    > > jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
    > > Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
    > > jaki to okolo jest prad?

    Generalnie BARDZO upraszczając i generalizując, przeciętny akumulator
    samochodowy ma rezystancję wewnętrzną na poziomie 0,02 Oma, sprawny
    akumulator nie powinien przy obciążeniu nominalnym mieć napięcia
    niższego niż 11V. Zakładając, że mamy długo męczony akumulator i
    ładujemy go w czasie jazdy, gdy regulator napięcia zapoda te 14,5V
    możemy chwilowo napotkać prąd do 175 A (co by się zgadzało z Twoimi
    zmierzonymi 100A, przy niezbyt wymęczonym aku). Wraz ze stopniem
    naładowania rośnie napięcie akumulatora toteż prąd ładowania maleje
    przez cały czas.

    Zakładając, że rozrusznik podczas pracy zjada na przykład 500A (to już
    dość duży diesel chyba), a męczymy go na przykład przez 5s, wyssie
    około 0,7Ah pojemności akumulatora. Po odpaleniu, przyjmując wyssany z
    palca średni prąd ładowania na poziomie 10A, po jakiś 5 minutach jazdy
    masz uzupełnione braki.

    Podkreślam, że powyższe wywody są mocno uogólniające, ale jakieś
    pojęcie powinny dawać ;)

    Pzdr.
    L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: