  • 11. Data: 2009-02-24 17:37:45
    Temat: Re: powerlux czy quantuum?
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "darkelf" <d...@d...darkelf> napisał w wiadomości
    news:go1b2e$vlr$1@news.task.gda.pl...

    > Ale skąd wiesz o bezawaryjności? Czy tak sobie strzelasz?

    Aby nie było za łatwo : wiem , że strzelam dobrze ... jeszcze jakieś
    pytania ??: )

    abpc

  • 12. Data: 2009-02-24 18:12:46
    Od: Karas <"faktornik"@vp.pl>

    > Czy to jest dobra lampka? Możecie ją polecić?

    Używam tych lamp od prawie roku (3x 600Ws, kupione bezpośrednio od
    chińskiego dystrybutora pod nazwą Pro Max) żadnych problemów,
    powtarzalność błysku wg flashmetra -zdumiewająca, podstawowa wada to
    brak obwodu rozładowującego nadmiarową energie po zmniejszeniu mocy.
    Szybkość ładowania zadowalająca (ok 5 sek do pełnej mocy). W zestawie
    były statywy i sofboxy, całkiem porządnie zrobione, systematycznie
    demontowane do transportu wytrzymują bez zastrzeżeń
    W sumie za b małe pieniądze b. przyzwoity, niezawodny zestaw
    --
    pozdrawiam, Karaś

  • 13. Data: 2009-02-24 18:39:19
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "abpc" <o...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podnosisz rękę w górę i z rozbrajającą miną mówisz to moje ....
    > nie zdradź się przypadkiem przed uczestnikami imprezy ile tych lampek
    > jeszcze posiadasz , zepsujesz cały efekt :) Ale nic za darmo ... Twoją
    > świetną zabawę na imprezie u znajomych popsuje krakowski dystrybutor i
    > gwarant tych lampek, bawiąc się równie dobrze z Tobą , Zero kompetencji,
    > zero terminowości , popalone lampki leżą sobie u mnie jako przestroga
    > bo nie mam już zdrowia wysyłać je na kolejne naprawy do tych
    > nieudaczników. Kupiłem inne i zero problemów i stresów.

    Hehe, ja miałem podobne doświadczenia z ELFO starej serii.

    - kondensator na płytce fotoceli,
    - kondensatory wspomagające na płycie głównej (eksplozja i dym), wymiana we
    wszystkich,
    - transoptor,
    - triak (kilka razy, tylko raz ze względu na niewłaściwy bezpiecznik
    pilota),
    - siakiś rezystor większej mocy (wymieniony we wszystkich)

    To wszystko rozłożone na trzy lampy, używane dość sporadycznie. Mam
    wrażenie, że czegoś zapomniałem...

    Ponadto piloty w lampach migają nerwowo...

    Pierwsze dwa moje quantuumy wykonały w ciągu czterech dni ok. 2000 błysków,
    działając bezawaryjnie.
    Generalnie włączam je niezbyt często, bo na wyjazdach zastąpił je zestaw
    SB800/900, a w studio pracuję rzadziej.

  • 14. Data: 2009-02-24 18:41:17
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > OK, dziękuję za ostrzeżenie.

    > A ile kosztuje 300ws?
    > I gdzie?

    Ja wybrałbym Bowensa - mocowanie Bowensa jest "standardem" w chińskich i
    koreańskich lampach. A Bowens to ta sama półka jakościowa co Hensel.

  • 15. Data: 2009-02-24 18:54:22
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Czy to jest dobra lampka? Możecie ją polecić?

    Zaletą jest to, że obudowa to odlew aluminiowy (dół i boki) i blacha na
    górze. Wadą zbyt mały zakres podziału mocy (tylko 1/8), czasem przydaloby
    się więcej. Z tym, że to Boling 300SM, na pewno nie ma 300Ws, modele 400SM
    mają około 250Ws, tak więc ten pewnie będzie miał poniżej 200Ws.
    Mi się wydaje, że lepszym nabytkiem będzie ów wspomniany przeze mnie Digital
    Pioneer DP-250 lub inny. Ma podział do 1/16, wentylator w bebechach. Co
    prawda obudowa, to plastyk, ale jak na razie działa bez zastrzeżeń. Za ciut
    wiekszą kasę są też na allegro lampy z licznikami błysków, wyzwalaniem na
    drugi (i nie tylko) błysk, ponoć cyfrowym sterowaniem itp.

    Pozdrawiam Przemek

  • 16. Data: 2009-02-24 18:55:43
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:go1fp1$pqu$1@news.onet.pl...

    > Za ciut wiekszą kasę są też na allegro lampy z licznikami błysków,
    > wyzwalaniem na drugi (i nie tylko) błysk, ponoć cyfrowym sterowaniem itp.

    Na przyklad coś takiego:

    http://www.allegro.pl/item557440625_profesjonalna_la
    mpa_studyjna_z_procesorem_300ws_gd.html

    Pozdrawiam Przemek

  • 17. Data: 2009-02-24 19:43:45
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 24 Lut, 14:12, darkelf <d...@d...darkelf> wrote:
    > Co lepiej kupić Powerlux 300ws czy Quantuum 300ws? Czemu quantuum jest
    > tańsze?

    >Quantuum omijaj z baaardzo daleka...

    nooot o teraz zabiles mi klina, wlasnie zamowilem 2 szt R+300 do zastosowan
    czysto amatorskich w domu, pok ok 20 m2. Cena cakliem niezla bo ok 580
    zl/szt. Fajna podzialka mocy 1/32, mocowanie bowens.
    Opinie jak widze sa rozne bo czytajac w necie sa tacy co nie narzekaja na te
    lampy...

    Alternatywa choc o 100 zl na sztuce drozsza sa POwerluxy
    http://www.funsports.pl/p,pl,319,lampa+studyjna+powe
    rlux++vc200.html

    jeszcze za te quantuumy nie zaplacilem...

    pzdr
    Anax

  • 18. Data: 2009-02-24 20:24:33
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > Co lepiej kupić Powerlux 300ws czy Quantuum 300ws? Czemu quantuum jest
    > tańsze?

    a ja jade na Quantuum w terenie, R300+ i nie narzekam, chodzą bardzo dobrze
    i tak juz 1.5 roku.
    Raz zapodałem im test prawdy, caly dzien na 5/6 mocy i tez dały rade.

    Pozdrawiam
    Raku

  • 19. Data: 2009-02-25 07:42:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    abpc pisze:
    > Lampy serii CY ale nawet jak zabijesz nie podam producenta ... nie
    > pamietam , może ktoś podpowie ???

    Wdzięczna nazwa pewnego narodu: yinyan.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 20. Data: 2009-02-25 08:39:46
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 24 Lut, 16:09, darkelf <d...@d...darkelf> wrote:

    > OK, dziękuję za ostrzeżenie.

    Jedna opinia to mało; poczytaj jeszcze, co napisał Ryszard Mościcki,
    który kupił te lampy ode mnie:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/br
    owse_thread/thread/17e76f44828e2bc8?hl=pl&q=quantuum
    +group:pl.rec.foto.*#
    Cytuję konkluzję:
    "Pozdrawiam wszystkich ceniących piękno i chcących to piękno uwiecznić
    na CMOSie, ale zastanówcie się proszę zanim kupicie kolejny chiński
    szajs, który co prawda ślicznie wygląda (ja niemalże zakochałem się w
    tych lampach i wszem wobec się chwaliłem jakie one są wspaniałe...)
    Może trzeba nie jeść przez jakiś czas, nie pić, nie.... aby nazbierać
    na cuś na prawdę niezawodnego.... "

    > A ile kosztuje 300ws?
    > I gdzie?

    Są różne modele, więc nie będę się wypowiadał. Na pewno nie jest to
    klasa cenowa chińszczyzny, ale ja mam zestaw Contra E od 10 lat i poza
    wymianą palników (bo się zużyły, normalne) nie musiałem przy nich nic
    robić. Porozmawiaj z Piotrem Paszkiewiczem, on jest dystrybutorem:
    http://www.hensel.pl

    Czarek