-
61. Data: 2020-11-27 23:18:26
Temat: Re: polski kierowca
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 24.11.2020 o 10:50, J.F. pisze:
> No, tak prawde mowiac, to 300 to jest zagrozenie, 200 tez ... byloby
> mniejsze, gdyby ci z prawego pasa patrzyli w lusterka przed
> wyprzedzaniem ...
Trzy paczki nie jeździłem ale 200+ się zdarzało - nie to żebym był z
tego jakiś dumny, bo po autostradzie to każdy głupi da radę w dobrej
bryczce. I powiem ci, że jestem przekonany, że ci od 200+ wyczuwają
takich co to pas mogą z partyzanta zmienić (co nie jest często takie
trudne w 99% przypadków ludzie zmieniają pas w jakimś celu - jak ktoś
130 dojeżdza do tira i nie hamuje, to nie trzeba być geniuszem żeby
wymyśleć, że raczej pas zmieni niż w ciężarówkę przywali). Pytanie jest
co z takim przeczuciem robią. I czy po pierwszym hamowaniu nauczą się
trzymać odstępy. Jak tak, to paradoksalnie na autostradzie mniejsze
zagrożenie robią niż niedzielni kierowcy, co cholera wie co odwiną.
Nie to żebym chwalił, namawiał czy się usprawiedliwiał. Z perspektywy
czasu jednak za mądre to nie było - w nowej bryce szafy nie zamknąłem i
aż tak ciekawy nie jestem czy 250 poleci;)
> Nie wiem czy to moda na ecodriving, ale fakt, ze tego teraz ucza na
> kursach.
> Na swiatlach ... na niektorych zaszkodzi, na innych nie - i tak wiecej
> nie przejedzie.
Jeśli jest fizycznie miejsce za skrzyżowaniem zawsze więcej przejedzie
przy dynamicznym ruszeniu (ale przez wszystkich - bo jak ten z pole
position spali asfalt jeszcze na żółtym a drugi będzie jednki szukał to
nic nie zmienia.
W waszawie lewoskręt bezkolizyjny wygląda tak. zółte, zielone 1,2 -
poszeł pierwszy, 3, 4 - drugi, 5 trzeci 6 czwarty, 7 piąty i szósty, na
trzsekundowym żółtym sześciu i na czerwonym trzech;) A podobno u nas
jest dobrze;)
--
Shrek
-
62. Data: 2020-11-27 23:24:47
Temat: Re: polski kierowca
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 24.11.2020 o 13:13, Jacek pisze:
> Wiadomo, że jak ktos nie jest "eko" to za chwilę będzie mordował ludzi i
> zakładał obozy, więc wszyscy chcą byc "eko".
Ale przymulone ruszanie nie jest eko. Tak po prostu silniki mają małą
sprawność przy niskim obciążeniu.
Nie mówiąc już o tym, że jak liczyć jako cel dotarcie do świateł w
określonej jednostce czasu to lepie ekologicznie przypałować na starcie
- wtedy szybciej jedziemy szybko i można jechać z mniejszą prędkością
maksymalną a więc i mniejszą energia. Ale to w teorii, bo ci co pałują
to zaczej nie po to żeby wolniej jechać;) No ale skoro na egazmainie to
powinno być jak w teorii - z buta do 50, potem toczenie się na piątce
bez gazu do następnych świateł - wszystko co zrobisz na starcie liczy
się o wiele bardziej niż hamowanie na końcu;)
--
Shrek
-
63. Data: 2020-11-27 23:34:19
Temat: Re: polski kierowca
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 24.11.2020 o 15:22, K pisze:
> Rozumiem oblac kursanta za jazde na polsprzegle, strzelanie ze sprzegla
> czy pilowanie do odciecia ale oblanie kogos za to ze na egzaminie
> zmienil bieg przy 3tys obrotow to lekka paranoja. W sumie to nie wiem
> czego sie spodziwewalem biorac pod uwage pytanie o wymiary tablicy
> rejestracyjnej na egzaminie teoretycznym.
Akurat pytanie o tablice było na inteligencję - jedna była właściwa,
druga kwadratowa, a trzecia miała jakieś absurdalne rozmiary - nie
pamiętam czy duże czy małe, ale odpowiedź była oczywista. Inteligencja w
sumie jest wskazana przy prowadzeniu pojazdów.
Zdawałem tą nową teorię jak dorabiałem A na moto. Tak naprawdę pytania
były w miarę oczywiste i jak można się było przyczepić to do jakiś
niedoróbek przy filmikach czy zdjęciach - przez co nie było wiadomo czy
to podchwytliwe, czy ktoś filmik za wcześnie przyciął. Ja "poległem" na
tym - otwierają się rogatki - otwarte do trzech czwartych, cięcie
jeszcze światło czerwone w stopkatce - pytanie czy można jechać. No i
kurwa kombinuj - przecież niemożliwe, żeby było proste pytanie bez
podtekstu czy można jechać po otworzeniu rogatek - przecież to kurwa jak
"pokoloruj drwala". Ktoś podchwytliwie przyciął i jak odpowiesz "można",
to jak można jak otwarte w trzech czwartych i na dodatek czerwone się
jeszcze świeci! A jednak można;) Ale reszta była ok więc zdałem;)
--
Shrek
-
64. Data: 2020-11-27 23:48:00
Temat: Re: polski kierowca
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 24.11.2020 o 20:24, Pawel "O'Pajak" pisze:
> Jakie powinny być? Nie wiem, ale z pewnością
> obecne są dostosowane do Warszaw, Syrenek i Trabantów, a nie do
> współczesnych samochodów.
Problemem nie są samochody, bo te słabsze po prostu wiele powyżej tych
180 nie pociągną. Problemem są kierowcy, zwłaszcza ci co rzadko po
eskach i autostradach latają i potem jest wielkie zdziwienie, ile to on
hamuje z dwóch paczek i że dobrze by było trzymać więcej jak 100 metrów
odstępu. Zbyt wielu osobom się wydaje że prędkość ogranicza jedynie
geometria drogi i jak nie wylatujesz na zewnątrz, to można jeszcze
szybciej. Niektórzy mówią, że jak nie zabraknie przyczepności to też
jest ok... a większośc kończy po wewnętrznej stronie zakrętu, czyli
przyczepności starczyło;)
--
Shrek
-
65. Data: 2020-11-27 23:52:37
Temat: Re: polski kierowca
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 25.11.2020 o 10:20, T. pisze:
> https://www.youtube.com/watch?v=KJH-Lo206vc
>
> A takich jest więcej...
Pięknie widać jak praktycznie wszyscy wylatują do środka zakrętu, więc
nie jest tak jak większość myśli (może nie tu na grupie, ale ogólnie),
że przed zakrętem trzeba zwolnic bo się "wypadnie".
--
Shrek
-
66. Data: 2020-11-28 00:18:13
Temat: Re: polski kierowca
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 27.11.2020 o 19:23, Pawel "O'Pajak" pisze:
> Słynne swego czasu 30km/h na trasie Wybrzeże Gdańskie w DC
> przed tunelem,
Dobra znalazłem:
https://www.google.pl/maps/@52.2444881,21.024173,3a,
75y,132.63h,82.23t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5f8nvQcGV6i62
ocnF7Th3A!2e0!5s20140601T000000!7i13312!8i6656
To akurat miało sens - jedziesz trzypasmową ulicą nagle eska zmiana
nawierzchni na kostkę dałna i jeszcze uskok w wysokości w bliżej
nieokreślonym względem osi drogi kierunku. Tyle że miało sens dla tego
prawego pasa a "przypadkiem" wyszło dla wszystkich. Ale to prowizorka
była tak czy inaczej a nie wynik jakiś przemyśleń projektanta. Pewnie
taki zakres robót dostał, że mógł znaki stawiać tylko po prawej stronie;)
Ale nie pamiętam, żeby tam łowili.
> czy 60 przed Łomiankami.
Ponoć łosie, ale one się zaczynają na dobre tam gdzie kończy się
ograniczenie;)
> Do tego mój ulubiony znak ostrzegajacy przed ostrym zakrętem - W DC
> można się nei zorientować, że był zakręt, zignorowanie tego samego znaku
> np. w Bieszczadach, to juz może być zmiana gaci.
Ten mnie rozwala - 60, ostrzegacze, a sam zakręt z powrotem 80:
https://www.google.pl/maps/@52.2677013,21.001557,3a,
75y,113.18h,76.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1shkR4I5Z5GwHzL
-grCcdwKw!2e0!7i16384!8i8192
Temu muszę przyznać, że 30 jest na miejscu:
https://www.google.pl/maps/@52.2231536,21.0437681,3a
,75y,85.58h,71.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssb79cDs-bjzphP
sFbo-6Ww!2e0!7i16384!8i8192
Choć w sumie nie wiem czemu - są trudniejsze technicznie które bez
problemu robię 50 a ten 50 to już tak na granicy chyba.
Natomiast tą 40, regularnie robię 80 a i ponad 100 się zdarzyło;)
https://www.google.pl/maps/@52.3020852,20.9423906,3a
,60y,87.47h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFG3vcXsSIfycHoYY
zg8wsA!2e0!7i13312!8i6656
--
Shrek
-
67. Data: 2020-11-28 00:40:18
Temat: Re: polski kierowca
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 24.11.2020 o 11:03, J.F. pisze:
>> Po trzecie: nie wiem jak teraz, ale ostatnio (kilka lat temu) jak tam
>> jechałem, to było w miarę pusto i równo, a droga kojarzy mi się z
>> taką, którą można jechać szybciej i nie jest to jakoś niebezpieczne
>> (samochodem który wyciąga >250km/h wystarczy zwolnić do 180km/h przy
>> wyprzedzaniu,
>
> bedzie ci sie chcialo zwalniac ? :-)
Generalnie - przy gęstym ruchu lepiej nie zapierdalać, bo w końcu będzie
ciepło. Przy mniejszym - wbrew pozorom - jeśli nie ma potencjału na
wyprzedzanie się przez innych, to można śmiało obok nich lewym ciąć i
250. W końcu bez powodu nikt tych pasów nie zmienia. A jak już zmienia
zupełnie od czapy to żadna ostrożność ci nie pomoże.
No ale to było jakiś czas temu. Teraz to większy ruch a więc i królów
lewego pewnie więcej...
--
Shrek
-
68. Data: 2020-11-28 02:19:37
Temat: Re: polski kierowca
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 27-11-2020 o 19:23, Pawel "O'Pajak" pisze:
>
Ogólnie wkurzajace są nie tyle znaki ograniczenia
> prędkości, co powszechne u rządzących traktowanie społeczeństwa jak
> zbioru idiotów, którzy bez prikazu będą jak dzieci we mgle.
Wiesz, jak patrzę np. na wyniki ostatnich wyborów, to nie mam
wątpliwości, że to bardzo trafne i wyjątkowo delikatne określenie...
-
69. Data: 2020-11-29 00:51:44
Temat: Re: polski kierowca
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
W dniu 2020-11-28 o 02:19, Cavallino pisze:
> Wiesz, jak patrzę np. na wyniki ostatnich wyborów, to nie mam
> wątpliwości, że to bardzo trafne i wyjątkowo delikatne określenie...
A co, Bążur byłby lepszy?
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
70. Data: 2020-11-29 00:53:46
Temat: Re: polski kierowca
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
W dniu 2020-11-27 o 23:52, Shrek pisze:
> W dniu 25.11.2020 o 10:20, T. pisze:
>
>> https://www.youtube.com/watch?v=KJH-Lo206vcCo tam jest nie tak? Bo tak tańczące
samochody to tylko na lodzie.
Nawierzchnię z teflonu zrobili, czy co? Przecież już przed zakrętem robi
się cyrk.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com