-
81. Data: 2020-12-03 19:58:40
Temat: Re: polski kierowca
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 29.11.2020 o 08:02, Rom45 pisze:
> Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> news:rprg75$eia$1$opajak@news.chmurka.net...
>>
>> Ogólnie wkurzajace są nie tyle znaki ograniczenia prędkości, co
>> powszechne
>> u rządzących traktowanie społeczeństwa jak zbioru idiotów, którzy bez
>> prikazu będą jak dzieci we mgle.
>
> Duża część społeczeństwa to zbiór dzieci we mgle.
> Wydawałoby się, że tylko idiota może zginąć na przejściu dla pieszych
> i zobacz jak dużo pieszych faktycznie ginie.
Jak? Czemu nie znałem nikogo, kto zginął? To nawet covidowców znam, fakt
że nadal żyją, ale może w końcu jakiś zejdzie. To jest poprawne, że
ludzie nieuważni giną na przejściach.
>
>> Wszystkie kraje w Europie maja łatwiejszy dostęp do broni palnej, ale w
>> Polsce, ojoj, ulice krwią spłyną i ogólnie strach się bać (jak byśmy nie
>> mieli przykrych doświadczeń historycznych i niezbyt przychylnych
>> sąsiadów).
>
> Powszechny dostęp do alkoholu już jest, do tego łatwiejszy dostęp
> do broni i statystyki zabitych i rannych poszybują w górę.
>
>> Każdy kierowca wie, jaka jest bezpieczna prędkość na trasie, którą jeździ
>> codziennie od 20 lat. Powinna byc prędkość zalecana, dla tych, co
>> pierwszy
>> raz jadą, albo boją się własnego cienia. I tyle.
>
>> Pawel Chorzempa
>
> To nie jest tak.
> Niby kazdy kierowca powinien wiedzieć kiedy włączyć światła mijania.
> Niestety tak nie było i musieli wprowadzić obowiązek całodobowej
> jazdy z włączonymi światłami.
Światła mijania są do oświetlania drogi, dzienne do oznaczania swojej
widoczności. Zupełnie inny cel.
> Z bezpieczną prędkością jest podobnie.
> Bardzo dużo takich co jechało bezpiecznie, leży teraz na cmentarzu,
> a jeszcze więcej w szpitalach.
>
A jaka to jest ta prędkość bezpieczna? Zero?
-
82. Data: 2020-12-03 19:59:49
Temat: Re: polski kierowca
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 25.11.2020 o 10:15, T. pisze:
> W dniu 2020-11-24 o 20:24, Pawel "O'Pajak" pisze:
>> W dniu 2020-11-23 o 20:02, J.F. pisze:
>>> "Dwa lata temu na około 160-kilometrowym koncesyjnym odcinku
>>> autostrady A1 Rusocin - Nowa Wieś aż 168 pojazdów osiągnęło
>>> maksymalną zarejestrowaną tam średnią prędkość 248 km/h! A to
>>> oznacza, że chwilami prędkość mogła oscylować wokół 300 km/h."
>>>
>>> Hm nie podali w jakim czasie te 168 pojazdow ... ale place to
>>> wymagam, czy zegary na bramkach zle zsychronizowane ?
>>>
>>> "Na przykład, że na odcinku drogi ekspresowej S3 między Gorzowem
>>> Wielkopolskim a Szczecinem ponad 70 proc. kierujących przekroczyło
>>> dozwoloną prędkość, a 15 proc. jechało szybciej niż 147 km/h
>>> (maksymalna dopuszczalna prędkość na drodze klasy S to co do zasady
>>> 120 km/h)."
>>
>>
>> Skoro kierowcy masowo łamią ograniczenia predkości na autostradach i
>> eSkach i nic złego się nie dzieje, to wniosek jest raczej oczywisty -
>> te ograniczenia są bez sensu. Jakie powinny być? Nie wiem, ale z
>> pewnością obecne są dostosowane do Warszaw, Syrenek i Trabantów, a nie
>> do współczesnych samochodów.
>>
>> Pozdroofka,
>> Pawel Chorzempa
>
> Skoro tylu kierowców wyprzedza na podwójnej ciągłej to po co w ogóle
> malować jezdnie?
Każdy znak informacyjny jest dobry by trafniej ocenić ryzyko.
-
83. Data: 2020-12-03 20:07:57
Temat: Re: polski kierowca
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 27.11.2020 o 23:48, Shrek pisze:
> W dniu 24.11.2020 o 20:24, Pawel "O'Pajak" pisze:
>
>> Jakie powinny być? Nie wiem, ale z pewnością obecne są dostosowane do
>> Warszaw, Syrenek i Trabantów, a nie do współczesnych samochodów.
>
> Problemem nie są samochody, bo te słabsze po prostu wiele powyżej tych
> 180 nie pociągną. Problemem są kierowcy, zwłaszcza ci co rzadko po
> eskach i autostradach latają i potem jest wielkie zdziwienie, ile to on
> hamuje z dwóch paczek i że dobrze by było trzymać więcej jak 100 metrów
> odstępu. Zbyt wielu osobom się wydaje że prędkość ogranicza jedynie
> geometria drogi i jak nie wylatujesz na zewnątrz, to można jeszcze
> szybciej. Niektórzy mówią, że jak nie zabraknie przyczepności to też
> jest ok... a większośc kończy po wewnętrznej stronie zakrętu, czyli
> przyczepności starczyło;)
>
>
Masz jakieś statystyki?