-
1. Data: 2020-11-20 11:29:15
Temat: Ford Fiesta 2002 - wymontowanie zespołu nawiewu na szybę, duże opory przesuwania
Od: "jedrek" <w...@...on>
Znana przypadłość w wielu Fordach, że z czasem w zespole odpowiedzialnym za
ustawienie kierunku nawiewu powietrza: szyba, dół-nogi, przód-kierownica.
Mechanizm zaczyna ciężko chodzić (u jednych jak zimny u innych jak nagrzany)
i w końcu końcówka na sprężystej przedłużce ukryszyła się i zakończyła się
możliwość regulacji i można sobie kręcić pokrętłem, które ma teraz zerwane
przeniesienie siły na mechanizm wyboru kanału nawiewu.
Sama wymiana tej końcówki niewiele wniesie (bo nowa też się zerwie), póki w
zespole nie dokona się jakichś smarowań i podmiany (wyrzucenia) spraciałych
elementów gumowych stawiających opór. Tak aby przestało się to blokować po
dłuższym przestoju mechanizmu. Czyli jest potrzeba wymontowania tego
końcowego zespołu regulacji kanału nawiewu, poszukiwana instrukcja
wymontowania tego zespołu.
Bazując trochę na opisie
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=17
85228 oraz
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=57
575, udało się
zdemontować sam panel z pokrętłami, czyli ten zespół w całości
https://www.otomoto.pl/oferta/panel-sterowania-nawie
wu-ford-fiesta-1-4tdci-2002-ID6Dm3nf.html,
ale dalszy dostęp mocno utrudniony (ciężko tam dalej nawet łapę wcisnąć -
także od strony zdemontowanego schowka) i przydałby się jakiś najlepiej film
instruktażowy co dalej.
-
2. Data: 2020-11-23 20:12:45
Temat: Re: Ford Fiesta 2002 - wymontowanie zespołu nawiewu na szybę, duże opory przesuwania
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:0UMtH.94028$L...@u...com...
>Znana przypadłość w wielu Fordach, że z czasem w zespole
>odpowiedzialnym za ustawienie kierunku nawiewu powietrza: szyba,
>dół-nogi, przód-kierownica. Mechanizm zaczyna ciężko chodzić (u
>jednych jak zimny u innych jak nagrzany) i w końcu końcówka na
>sprężystej przedłużce ukryszyła się i zakończyła się możliwość
>regulacji i można sobie kręcić pokrętłem, które ma teraz zerwane
>przeniesienie siły na mechanizm wyboru kanału nawiewu.
>Sama wymiana tej końcówki niewiele wniesie (bo nowa też się zerwie),
>póki w zespole nie dokona się jakichś smarowań i podmiany
>(wyrzucenia) spraciałych elementów gumowych stawiających opór. Tak
>aby przestało się to blokować po dłuższym przestoju mechanizmu.
Wyglada to jakos podobnie jak w starym mondeo.
A tam zdaje sie gumki robily sie kleiste, i smarowanie chyba nie
pomoze.
>Bazując trochę na opisie
>https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1
785228 oraz
[...]
To w mondeo bylo prosciej.
J.