  • 11. Data: 2012-03-27 08:33:35
    Temat: Re: "podatek" od klimatyzacji
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-26 20:32, J.F pisze:

    >> Świadectwa energetyczne przeszły...

    > Wymog unijny ?

    Magiczne słowa, co? "Wymóg unijny". UE to tacy sami urzędnicy jak w
    Polsce. Tak samo skorumpowani i tak samo nieobliczalni w swojej
    urzędniczej robocie.

  • 12. Data: 2012-03-27 08:48:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.03.2012 23:23, vvvvvv pisze:

    > acha. to można podnieść akcezę na paliwo - skutek ten sam, bo samochodów
    > bez klimy teraz raczej jak na lekarstwo.
    > uprzedzając: zawsze można dodać zapis wytrych w ustawie, że kazdy
    > samochód klimatyzację mieć może, więc traktowany jest jakby ją miał.

    Oho, to zaraz się rzucą ci od haraczu RTV...

  • 13. Data: 2012-03-27 10:06:42
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Chodzi o to że UE wymyśliła nowy gaz do klimatyzacji - R134yf. Gaz jest
    potwornie drogi (1/2 kg do jednego samochodu to koszt >1000zł), łatwopalny i
    trujący. Ale ma "mały potencjał tworzenia efektu cieplarnianego".
    Najwyraźniej unijni komisarze obawiają się że ich nowy wynalacek nie będzie
    stosowany, dlatego chcą prawnych zabezpieczeń.
    Jeszcze jedno, na nowym czynniku wydajność klimatyzacji spada o 30%. Tzn.
    trzeba zużyć o 30% energii więcej (spalić więcej paliwa) żeby przepompować
    tą samą ilośc ciepła.

    Paweł

  • 14. Data: 2012-03-27 12:08:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Mar 2012 22:03:39 +0200, Marek Dyjor

    > efektywnie bezie tak że trzeba będzie zabulić za certyfikat, powstaną firmy
    > które szybko i skutecznie przeprowadzą dwugodzinne szkolenie i wydadzą
    > stosowany papierek pobierajac opłate.

    Nie muszą powstawać, bo już są. Nawet byłem na szkoleniu z zakresu
    klimatyzacji. Nie dla papierka, tylko dla wiedzy. Ale sporo osób było
    właśnie dla papieru -- bo ich pracodawca wysłał.

    --
    Pozdor Myjk
    http://rejestratory-trasy.pl

  • 15. Data: 2012-03-27 12:41:07
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Chyba jednak nie przeczytałeś do końca:

    Dokładnie :-). Chyba tylko Ty (i ja) przeczytałeś artykuł do
    końca :-). Bo sądząc po stopniu podjarania rozmówców
    wszystko wskazuje że nie wiedzą o czym dyskutują...

  • 16. Data: 2012-03-27 12:57:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >Magiczne słowa, co? "Wymóg unijny". UE to tacy sami urzędnicy jak w
    >Polsce. Tak samo skorumpowani i tak samo nieobliczalni w swojej
    >urzędniczej robocie.

    Tym niemniej jednak czasem cos tam przeglosuja, a potem panstwa musza
    to realizowac pod grozba kar finansowych.
    Owszem - jak sie pare razy okazywalo te slowa-wytrych bywaja
    naduzywane, ale czasem jednak wymogi naprawde sa.

    Poza tym prawde mowiac to rozsadne oszczedzanie energii jak
    najbardziej popieram, bo o ta energie bedzie coraz trudniej. I paliwa
    beda drozec :-(

    Niewypuszczanie freonow w atmosfere tez zasadniczo popieram.

    J.

  • 17. Data: 2012-03-27 13:57:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-27 10:06, PaweL pisze:
> [...]
    > trzeba zużyć o 30% energii więcej (spalić więcej paliwa) żeby przepompować

    Z tego, co napisałeś - ma same wady. Nie ma żadnych szans wyprzeć
    obecnie stosowane produkty. Aż trudno uwierzyć w taki spisek urzędniczy,
    choć oczywiście ręki nie dam, że tego nie przepchną.

  • 18. Data: 2012-03-27 14:56:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
> [...]
    > klimatyzacji. Nie dla papierka, tylko dla wiedzy. Ale sporo osób było
    > właśnie dla papieru -- bo ich pracodawca wysłał.

    Zauwazyłeś, że te firmy sie tak reklamują jakby te ich certyfikaty były
    konieczne do prowadzenia działalności?

    podejżewam że szkolenie wystraszonych frajerów jest sporo lepszym biznesem
    niż montowanie klimatyzacji :)

  • 19. Data: 2012-03-27 15:19:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-27 14:56, Marek Dyjor pisze:

    > Zauwazyłeś, że te firmy sie tak reklamują jakby te ich certyfikaty były
    > konieczne do prowadzenia działalności?
    >
    > podejżewam że szkolenie wystraszonych frajerów jest sporo lepszym
    > biznesem niż montowanie klimatyzacji :)

    Jakąż to tajemną wiedzę przekazują na takich szkoleniach?

  • 20. Data: 2012-03-27 17:21:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    >Zauwazyłeś, że te firmy sie tak reklamują jakby te ich certyfikaty
    >były konieczne do prowadzenia działalności?
    >podejżewam że szkolenie wystraszonych frajerów jest sporo lepszym
    >biznesem niż montowanie klimatyzacji :)

    A moze sa konieczne ? Bo poszukalem zrodla ..

    http://www.mos.gov.pl/artykul/2107_ochrona_warstwy_o
    zonowej/8967_certyfikaty_tymczasowe_swiadectwa_kwali
    fikacji.html
    http://www.mos.gov.pl/artykul/2107_ochrona_warstwy_o
    zonowej/15708_informacja_dotyczaca_certyfikatow_przy
    _wykorzystywaniu_niektorych_fluorowanych_gazow_ciepl
    arnianych_w_sektorze_chlodnictwa_klimatyzacji_i_pomp
    _ciepla_oraz_w_sektorze_ochrony_przeciwpozarowej_po_
    dniu_4_lipca_2011_r.html

    Duzo unijnych przepisow wymienionych, duzo. Niektore byc moze juz
    obowiazujace.

    J.