eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › po co rejestrator? vel martwe pole
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 238

  • 221. Data: 2011-07-06 17:11:41
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello DoQ,
    >
    > Tuesday, June 28, 2011, 11:12:11 PM, you wrote:
    >
    >>> Dodaj do długości TIRa miejsce potrzebne na dwie zmiany pasa i zrobi
    >>> Ci się nagle niewiele ponad osobówka + dwie zmiany pasa.
    >> Nie no, teraz to przesadziłeś. Założyłem że TIR z naczepą ma długość ok
    >> 16m a Ty mi tu piszesz, że to niewiele ponad osobówkę? Odległość i tak
    >> musisz zachować niezależnie od tego czy to ciężarówka czy osobówka.
    >
    > Ale dodaj te odległości z przodu i z tyłu TIRa i zobacz, ile Ci wyszło
    > po podsumowaniu.
    >
    >>> To jest bardzo podobna sytuacja, jak z udowadnianiem, że największą
    >>> przepustowość droga ma przy prędkości bliskiej zeru. Założenie -
    >>> zerowa długość pojazdó i kwadratowa zależność odstępów od prędkości.
    >>> Tylko, że pojazdów o zerowej długości nie ma a odstępy między
    >>> pojazdami nie maleją kwadratowo ze spadkiem prędkosci.
    >> Jutro się nad tym zastanowię ;)
    >
    > Warto. Robiłem kiedyś symulacje w Excelu ale kiepsko to szło, bo Excel
    > nie potrafi liczyć jak dostaje coś nieliniowego :( Na liniowych wyszły
    > bardzo ciekawe wnioski - prędkość zaskakująco niska - ok. 70 km/h ale
    > to i tak dwa razy więcej od tego, co wyliczyli spece od kwadratów.
    >

    Wynik jest mocno wrażliwy na różne drobne niuanse. Wszystko zależy od średniej
    odległości między pojazdami dla danej prędkości. A dla średniej odległości mamy
    wyraz stały (nieduży), liniowy (ze stałą rzędu jedności) i kwadratowy z ułamkową
    (rzędu 1/kilkadziesiąt - 1/sto-kilkadziesiąt) stałą mocno zależną od założeń. W
    każdym razie dla dobrych warunków i suchej drogi wychodzi tak między 60 a
    90km/h. Przy trudnych warunkach spada do pi*drzwi 40-50km/h.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 222. Data: 2011-07-06 18:21:03
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-06 00:04, Adam Płaszczyca pisze:

    > Pomyśl ile czasu potrzebujesz do przeniesienia nogi z gazu na hamulec, a
    > ile na trąbienie.

    Hamowanie lewą nogą ? Nowoczesne auto w tym momencie samo
    odetnie dopływ paliwa (niestety) ... :)

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!
    P.S. Bardzo lubię DW 710 + DW 449 + DK 15/25 ;)


  • 223. Data: 2011-07-06 22:20:59
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:iv221g$sg5$1@node2.news.atman.pl...
    > W dniu 2011-07-06 00:04, Adam Płaszczyca pisze:
    >> Pomyśl ile czasu potrzebujesz do przeniesienia nogi z gazu na hamulec, a
    >> ile na trąbienie.
    > Hamowanie lewą nogą ? Nowoczesne auto w tym momencie samo odetnie dopływ
    > paliwa (niestety) ... :)

    Tak OT, właśnie o co chodzi z tym hamowaniem lewą nogą.
    Sam się kiedyś zdziwiłem niesamowicie, zapragnęłem zobaczyć w AR 156 2.4JTD
    jak to będzie jak zahamuję delikatnie lewą nogą, trzymając pedał gazu
    wciśnięty podczas normalnej jazdy prawą nogą.
    O mało nie wyleciałem przez przednią szybę, na szczęście jeżdzę w pasach.
    Więcej tego nie robiłem.

    --
    Irokez


  • 224. Data: 2011-07-06 23:05:54
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-06, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > Proponuje przejść się na "badania psyhotechniczne" dla kierowców, gdzie
    > masz zestaw pedałów i światełek, jesteś przygotowany na konkretny
    > bodziec i masz odpowiedzieć konkretną reakcją - np naciśnięciem pedału
    > gdy zapali się czerwona lampka. Sytuacja wręcz idealna, na drodze nigdy
    > nie występująca, bo tutaj nie musisz martwić się wszystkim dookoła auta,
    > tylko jeden bodziec>jedna reakcja, a uzyskiwane czasy przez kierowców
    > (nawet zawodowych) wcale nie są dużo niższe niż 1s.

    Ale to są czasy pt. reakcja+realizacja. Prywatnie uważam, że czas
    reakcji (czyli od wystąpienia problemu do początku zareagowania) Adam
    zaniżył. Ale równocześnie uważam, że czas przeniesienia nogi zawyżył.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 225. Data: 2011-07-06 23:07:09
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-06, Artur(m) <m...@i...pl> wrote:

    >>> Więc albo Cię nie zrozumiałem, albo niepotrzebna ironia.
    >>
    >> Czas na podjęcie decyzji był uwzględniony w następnym zdaniu, tu było
    >> o samym przeniesieniu nogi - a to każdy sprawny kierowca robi szybciej.
    >
    > Myślisz, ze w s z y s c y są sprawni. No dobra nie ma o co się dochodzić
    > jakieś pół sekundy, ale z pewnością "w nic się nie podrapiesz".

    Wszyscy? W życiu. Pijanych, chorych, skacowanych, staruszków i
    spanikowanych w sumie będzie *co najmniej* kilkanaście procent, jak nie
    więcej.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 226. Data: 2011-07-06 23:18:20
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Irokez,

    Wednesday, July 6, 2011, 10:20:59 PM, you wrote:

    >>> Pomyśl ile czasu potrzebujesz do przeniesienia nogi z gazu na hamulec, a
    >>> ile na trąbienie.
    >> Hamowanie lewą nogą ? Nowoczesne auto w tym momencie samo odetnie dopływ
    >> paliwa (niestety) ... :)
    > Tak OT, właśnie o co chodzi z tym hamowaniem lewą nogą.
    > Sam się kiedyś zdziwiłem niesamowicie, zapragnęłem zobaczyć w AR 156 2.4JTD
    > jak to będzie jak zahamuję delikatnie lewą nogą, trzymając pedał gazu
    > wciśnięty podczas normalnej jazdy prawą nogą.
    > O mało nie wyleciałem przez przednią szybę, na szczęście jeżdzę w pasach.
    > Więcej tego nie robiłem.

    Kiedy to właśnie trzeba duuużo trenować, żeby oduczyć się ciśnięcia do
    oporu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 227. Data: 2011-07-06 23:24:11
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 06.07.2011 Irokez <n...@e...pl> napisał/a:

    > Tak OT, w?a?nie o co chodzi z tym hamowaniem lew? nog?.

    Chodzi o to, żeby hamować lewą nogą. ;)


    > Sam si? kiedy? zdziwi?em niesamowicie, zapragn??em zobaczy? w AR 156 2.4JTD
    > jak to b?dzie jak zahamuj? delikatnie lew? nog?, trzymaj?c peda? gazu
    > wci?ni?ty podczas normalnej jazdy praw? nog?.
    > O ma?o nie wylecia?em przez przedni? szyb?, na szcz??cie je?dz? w pasach.
    > Wi?cej tego nie robi?em.

    Odebrałeś więc sobie możliwości nauki ;) Nie każde auto odcina dopływ
    paliwa. Jeżeli zawisłeś na pasach to wniosek jest prosty - zrobiłeś to
    nieumiejenie.



    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 228. Data: 2011-07-06 23:28:23
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Wednesday, July 6, 2011, 11:24:11 PM, you wrote:


    [...]

    >> O ma?o nie wylecia?em przez przedni? szyb?, na szcz??cie je?dz? w pasach.
    >> Wi?cej tego nie robi?em.
    > Odebrałeś więc sobie możliwości nauki ;) Nie każde auto odcina dopływ
    > paliwa. Jeżeli zawisłeś na pasach to wniosek jest prosty - zrobiłeś to
    > nieumiejenie.

    Za pierwszym razem chyba każdy wisi na pasach :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 229. Data: 2011-07-06 23:36:18
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 06.07.2011 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:
    > Hello Adam,
    >
    > Wednesday, July 6, 2011, 11:24:11 PM, you wrote:
    >
    >
    > [...]
    >
    >>> O ma?o nie wylecia?em przez przedni? szyb?, na szcz??cie je?dz? w pasach.
    >>> Wi?cej tego nie robi?em.
    >> Odebrałeś więc sobie możliwości nauki ;) Nie każde auto odcina dopływ
    >> paliwa. Jeżeli zawisłeś na pasach to wniosek jest prosty - zrobiłeś to
    >> nieumiejenie.
    >
    > Za pierwszym razem chyba każdy wisi na pasach :)

    Nie pamietam bo sie mocno w głowę uderzyłem ;-)

    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 230. Data: 2011-07-06 23:47:14
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 06 Jul 2011 11:47:50 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Właśnie: szybciej zacznę hamować niż zatrąbię.
    > Droga ręki na środek kierownicy niby podobna do nogi z pedału
    > na pedał, ale trąbienie to rzadkość, zatem brak odruchu.

    Po pierwsze, nie wszystkie samochody maja mały pipek na środku, większość
    jakie znam wymagaja tylko przesunięcia palców, a w wielu klakson jest cały
    czas pod palcami.
    Po drugie preniesienie nogi z gazu na hamulec i naciśnięcie tegoż to
    sekunda.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 10 ... 22 . [ 23 ] . 24


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: